Καλύτερο παντού
Τρία αμαξώματα, μεγάλη καρότσα, άνετη καμπίνα και πλούσιος εξοπλισμός.
Είναι η εποχή των επαγγελματιών. Δεν εξηγείται αλλιώς η εισβολή τόσων πολλών επαγγελματικών αυτοκινήτων, κυρίως ελαφρών pick up. Μοντέλα των οποίων μπορεί παραδοσιακά στη χώρα μας η χρησιμότητα να αφορά τους αγρότες, εντούτοις η φιλοσοφία των οχημάτων του είδους έχει διαφοροποιηθεί αρκετά προσεγγίζοντας γενικότερα του ελεύθερους επαγγελματίες. Μάλιστα, τα διαφορετικά αμαξώματα δίνουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία στους νέους να τα προτιμήσουν, συνδυάζοντας τις δυνατότητες ενός επαγγελματικού με τις ανέσεις και την ποιότητα ενός επιβατικού. Η Ford στην κατηγορία αυτή έχει επιδείξει πλούσια δραστηριότητα με το Ranger. Πριν λίγες ημέρες έφερε στη χώρα μας την ριζικά ανανεωμένη του έκδοση, η οποία αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Mazda, δηλαδή χρησιμοποιεί κοινό πάτωμα και μηχανικά μέρη με το BT-50, στο οποίο αναφερθήκαμε λίγες ημέρες πριν. Ετσι, και το Ranger εξακολουθεί να προσφέρει μία γκάμα με τρία διαφορετικά στυλ αμαξώματος. Το διπλοκάμπινο, τετράθυρο Double Cab έχει άφθονο χώρο για 4 ενήλικες. Το Rap Cab έχει διπλές πόρτες χωρίς μεσαία κολόνα, που ανοίγουν αντίθετα, προσφέροντας ευκολία πρόσβασης για δύο επιβάτες ακόμη ή αντικείμενα στο χώρο πίσω από τα μπροστινά καθίσματα. Το κλασικό μονοκάμπινο Regular Cab, διαθέτει φυσικά και τον μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης στην καρότσα. Εξωτερικά, στην εμφάνιση ξεχωρίζει το δυναμικό καπό, το φαρδύ άνοιγμα της μάσκας και οι προεξέχοντες θόλοι των τροχών 16 ιντσών (15 σε κάποιες εκδόσεις). Ο διαιρούμενος εμπρός προφυλακτήρας και τα ενσωματωμένα φώτα ομίχλης είναι σχεδιασμένα με προδιαγραφές προστασίας σε εκτός δρόμου διαδρομές. Διακρίνουμε επίσης μεγάλες λαβές θυρών και στο πακέτο εξοπλισμού «Limited», σωληνοειδείς μπάρες μπροστά, χρωμιωμένες στα μαρσπιέ και πίσω-χαμηλά ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν δερμάτινα καθίσματα. Στην απλή έκδοση, η καμπίνα είναι ευχάριστη, τα καθίσματα έχουν εξαιρετική στήριξη (σαν επιβατικό) και η κεκλιμένη κεντρική κονσόλα είναι σε ασημί απόχρωση. Λεπτομέρειες ασημί χρωμίου υπάρχουν στον πίνακα οργάνων, στους αεραγωγούς, στον επιλογέα ταχυτήτων, στους διακόπτες των παραθύρων και στις εσωτερικές λαβές των θυρών. Η Limited έκδοση εξοπλίζεται με πυξίδα, όργανο κλίσεων και δείκτη θερμοκρασίας. Για τα μικροαντικείμενα οι αποθηκευτικοί χώροι είναι διάσπαρτοι, ενώ διατίθεται ένα τραπεζάκι εργασίας πάνω από το ντουλαπάκι. Επιπρόσθετα, η κεντρική κονσόλα μπορεί να εφοδιαστεί με δύο αποθηκευτικούς χώρους για δέκα CD, δύο κινητά τηλέφωνα ή άλλα προσωπικά είδη. Όλα τα νέα Ranger έχουν ενσωματωμένο ραδιόφωνο με CD player και προαιρετικά διατίθεται ένα 6-CD player με συμβατότητα MP3 και πρόσθετα ηχεία. Το μονοκάμπινο, δικίνητο Ranger κοστίζει 17.099 ευρώ, το τετρακίνητο 21.289, το 4Χ4 Rap Cab 24.259 και το 4X4 Double Cab στην αρχική έκδοση τιμάται προς 25.309 ευρώ.
Εν συντομία
Το νέο Ford Ranger αντλεί ισχύ από έναν turbo πετρελαιοκινητήρα 2.5 lt – 143 hp, άμεσου ψεκασμού καυσίμου common-rail, που συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το ύψος των τοιχωμάτων της καρότσας είναι αυξημένο κατά 6 εκ. και τα σημεία πρόσδεσης φορτίων έχουν μεταφερθεί χαμηλότερα. Επίσης, μπορεί να μεταφέρει ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου με ικανότητα ρυμούλκησης τριών τόνων. Βελτιωμένη είναι και η ανάρτηση, μακρύτερη μπροστά με αντιστρεπτικές δοκούς και ελατήρια, ενώ πίσω υπάρχουν μεγαλύτερης διαμέτρου αμορτισέρ και μακρύτερα φύλλα σούστας. Στον τομέα της ασφάλειας, εκτός από ενίσχυση του αμαξώματος, οι αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού είναι στάνταρ, όπως και οι πλευρικοί στις εκδόσεις Double Cab XLT και Limited. Στάνταρ είναι και το ABS στους τέσσερις τροχούς. Το μοντέλο διατίθεται ως δικίνητο (στον πίσω άξονα) αλλά και ως τετρακίνητο με δεύτερο λεβιέ, ενώ από 2Η σε 4Χ4 Ηigh η εμπλοκή και η απεμπλοκή μπορεί να γίνει εν κινήσει. Επίσης, διαθέτει πίσω μποκέ διαφορικό, για την αποφυγή προβλημάτων σταθερότητας σε επικίνδυνες καταστάσεις.
Δημήτρης Μπαλής