C - Crosser

Προϊόν συνεργασίας Peugeot – Citroen – Mitsubishi, έρχεται το καλοκαίρι.

@2@Τα οχήματα Sports Utility Vehicles (SUV) ή «αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου» όπως τα ονομάζουμε στη χώρα μας, είναι εξαιρετικά δημοφιλή τα τελευταία χρόνια σε όλη την Ευρώπη. Σιγά σιγά εταιρείες που δεν είχαν παρουσία στην κατηγορία αυτή, διαπιστώνουμε ότι είτε μόνες είτε με συνεργασία προχωρούν στην παραγωγή, ώστε πλέον να διαθέτουν πλήρη γκάμα μοντέλων στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τους. Στη δεύτερη περίπτωση ανήκει ο όμιλος PSA, των Peugeot – Citroen που συνεργάστηκε με την Mitsubishi η οποία διαθέτει πλούσια τεχνογνωσία στα οχήματα του είδους. Το αποτέλεσμα θα είναι τρία «αδερφάκια» μοντέλα, τα οποία θα χρησιμοποιούν κοινό πάτωμα, μηχανικά μέρη και εν μέρει σχήμα, αλλά θα διαφέρουν σε επιμέρους σχεδιαστικά στοιχεία, έξω και μέσα, στα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης, τις αναρτήσεις, τους πίσω άξονες και τα ελαστικά. Τα νέα οχήματα θα διαθέτουν κινητήρες πετρελαίου με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων αλλά και σύγχρονους κινητήρες βενζίνης, με την άφιξή τους να υπολογίζεται κοντά στο ερχόμενο καλοκαίρι. Αυτή τη στιγμή η κωδική ονομασία του μοντέλου της Citroen είναι C-Crosser και πιθανότατα με αυτό το όνομα θα λανσαριστεί και στην αγορά της χώρας μας. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 4X4 με υψηλά επίπεδα απόδοσης και άνετο χώρο. Εχει 4,64 μ. μήκος, 1,81 μ. πλάτος και 1,73 μ., ενώ διαθέτει καθίσματα μέχρι και για επτά επιβάτες. Εξωτερικά χαρακτηρίζεται από τις χρωμιωμένες λωρίδες του «λοχία» στη μάσκα και από την αεροδυναμική γραμμή των φωτιστικών σωμάτων που είναι από καθαρό κρύσταλλο. Καμπύλες γραμμές στους προφυλακτήρες, ρευστή σχεδίαση της οροφής με χρωμιωμένες ράγες και κομψό τελείωμα πίσω, ολοκληρώνουν μια ευχάριστη εικόνα. Στο εσωτερικό, οι επιβάτες θα βρουν μια άνετη καμπίνα εξαιτίας του μακρύ μεταξονίου των 2,67 μ. Στην 7θέσια έκδοση, η τρίτη σειρά καθισμάτων μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως κάτω από το δάπεδο, δημιουργώντας επίπεδο χώρο φόρτωσης. Η δεύτερη σειρά μπορεί να μετακινηθεί κατά 80 χιλ μπροστά ή πίσω, διευρύνοντας το χώρο για τα πόδια των επιβατών ή το χώρο των αποσκευών. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης των καθισμάτων σε ποσοστό 60:40, με ηλεκτρικό τρόπο. Επιπλέον, το πορτμπαγκάζ ανοίγει σε δύο τμήματα. Το χαμηλότερο τμήμα μπορεί να αντέξει 200 κιλά καθιστώντας έτσι εύκολη τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.


Εν συντομία

Το C-Crosser εφοδιάζεται με αναρτήσεις τύπου McPherson μπροστά και με πολλαπλούς συνδέσμων πίσω, όπως και με ελαστικά Michelin 18 ιντσών. Ο βασικός κινητήρας, τουλάχιστον για την ελληνική αγορά, θα είναι βενζίνης δύο λίτρων. Στο εξωτερικό βέβαια που δεν υπάρχουν περιορισμοί πετρελαιοκίνησης θα διατίθεται με τον νέο 2.2lt HDi diesel κινητήρα (θα εισαχθεί και στη χώρα μας), ο οποίος αποδίδει 156 ίππους και θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων, ενώ θα μπορεί να καταναλώνει και 30% βιο-diesel. Επίσης, το σύστημα μετάδοσης διαθέτει τρεις επιλογές: κίνηση στους τέσσερις τροχούς, κίνηση στους δύο τροχούς και μία επιλογή κλειδώματος του διαφορικού, η οποία ενδείκνυται σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Όλες οι επιλογές ρυθμίζονται από ένα χειριστήριο που βρίσκεται πίσω από το μοχλό των ταχυτήτων. Υπομονή λοιπόν μέχρι το καλοκαίρι.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube