Αυτή η άποψη δικαιώνεται και από τις πρόσφατες ανησυχίες για το φαινόμενο αύξησης της παγκόσμιας θερμότητας. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα μολονότι αρχίζουν να διευρύνονται, παραμένουν ακριβά ως τεχνολογία και η απόκτησή της είναι δυνατή μόνο από τις επιδοτήσεις των κρατών.
Αρχικά με την παρουσίαση του πρωτοποριακού i-MiEV το 2009 και στη συνέχεια με την εφαρμογή του στόχου που έχει θέσει η ίδια η εταιρεία για το 20% των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2020, η Mitsubishi έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση όπως αποδεικνύεται με το νέο Outlander Plug-in Hybrid Electric Vehicle (“PHEV”), το οποίο έχουμε παρουσιάσει σε προηγούμενο άρθρο (ανατρέξτε να το δείτε) και την πιο καινοτόμο αρχιτεκτονική “Dual Design”.
Η Mitsubishi, διερευνά τώρα όλη τη γκάμα των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης – Pure Electric (EV), Hybrid Electric (HEV), Plug-in Hybrid Electric (PHEV) – όπως επιβεβαιώνουν τα δύο πρωτότυπα μοντέλα που γιόρτασαν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, προ ημερών δίπλα στο νέο Outlander PHEV, ένα από τα οποία είναι το ηλεκτρικό όχημα Concept CA-MiEV.
Εκθεσιακό μοντέλο
Βασισμένη στα σχόλια των πελατών i-MiEV την τελευταία τριετία και στη συνεχή τεχνολογική πρόοδο των μπαταριών και των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, η Mitsubishi πιστεύει ότι ήρθε η ώρα να φέρει τα γνήσια EV μοντέλα, εκτός αυστηρά αστικού περιβάλλοντος, με μία νέα γενιά συμπαγών-μικρομεσαίων EV, όπως το CA-MiEV.
Αν και δεν προγραμματίζεται για παραγωγή, το πρωτότυπο αυτό δημιουργήθηκε για να προβάλλει τις διάφορες τεχνολογίες που η MMC σκοπεύει να λανσάρει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στη γκάμα των παγκόσμιων μοντέλων της.
Ειδικότερα, το εκθεσιακό όχημα μπορεί να προσφέρει αυτονομία 300 χλμ. χάρη στη νέα γενιά συστημάτων EV, στις μπαταρίες υψηλής πυκνότητας, στο ελαφρύ βάρος και στην προηγμένη αεροδυναμική του. Η συγκεκριμένη αυτονομία καλύπτει περίπου τις εβδομαδιαίες ανάγκες μετακίνησης ενός μέσου Ευρωπαίου οδηγού**), που σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση στα προάστια και εκτός πόλης γενικότερα.
Άλλες καινοτομίες σε πραγματικές συνθήκες περιλαμβάνουν ασύρματη τεχνολογία φόρτισης, λειτουργίες με ενεργοποίηση μέσω smartphone, κλπ.
(*Compact & Advanced technology-MiEV)
(** Μέση απόσταση οδήγησης στην Ευρώπη: 14.000 χλμ./έτος - πηγή: ACEA)
Αεροδυναμικός συντελεστής 0,26
Το Concept CA-MiEV, το πρώτο πραγματικό πρωτότυπο της Mitsubishi των τελευταίων χρόνων, δείχνει καθαρά την πρόθεση της εταιρίας να ικανοποιήσει καλύτερα την παγκόσμια ζήτηση των πελατών, δίνοντας το προβάδισμα στην προηγμένη μηχανολογία.
Σύμφωνα με τις αιχμές που άφησαν τα πρώτα μοντέλα του τελευταίου προϊοντικού κύκλου της MMC (το πρωτοποριακό 44 γρ./χλμ.* Outlander PHEV, το ελαφρύ 92 γρ./χλμ.* Global Small, κλπ…), αυτό το συμβολικό πρωτότυπο αποτελεί προάγγελο των τεχνολογιών νέας γενιάς που θα εφαρμοστούν σε όλη τη γκάμα τα προσεχή χρόνια.
Η σχεδίαση θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των μελλοντικών μοντέλων με σαφή έμφαση στις αεροδυναμικές επιδόσεις. Μετά το ρεκόρ στην κατηγορία του Global Small με 0,27 Cd*, το 5 θυρο Concept CA-MiEV compact μοντέλο παίρνει τη σκυτάλη με στόχο το Cd 0,26.
Με χαρακτηριστική σχεδίαση βέλους, το Concept CA-MiEV φέρνει την προηγμένη αεροδυναμική στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, αλλά και χαρακτηριστικά τμήματα όπως η οροφή τύπου καλύπτρας που «σβήνει» στο πίσω τμήμα.
Πολύ αποδοτικό (τελείως επίπεδα πάτημα, κάμερες οπισθοπορείας, ελάχιστες εισαγωγές αέρα, πίσω διαχύτης), το Concept CA-MiEV υιοθετεί επίσης άφθονες εντυπωσιακές λεπτομέρειες – από ανάγλυφα εμπρός και πίσω φώτα σχήματος μπούμερανγκ μέχρι την ανοδική μεσαία γραμμή που ενσωματώνει οπτικά και τα πίσω φτερά δημιουργώντας μία εικόνα δυναμικής κίνησης.
(*Προδιαγραφές Ε.Ε.)
Υψηλή Πυκνότητα
Για το Concept CA-MiEV, η Mitsubishi λανσάρει την επόμενη γενιά συστήματος κίνησης υψηλής απόδοσης που περιλαμβάνει:
- Ολοκληρωμένη μονάδα ισχύος (Ηλεκτροκινητήρας 80 kW + μετατροπέας τάσης (inverter) + φορτιστής) – που συμβάλλει στη διαχείριση ενέργειας, στη βέλτιστη αξιοποίηση χώρου και στη μείωση βάρους.
- Συμπαγής, επίπεδη μπαταρία – που καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο (κυρίως για πιθανές μετέπειτα εφαρμογές όπως η επέκταση της αυτονομίας, ….) και βοηθά στη μακροχρόνια απόδοση της μπαταρίας.
- Τεχνολογία ασύρματης φόρτισης μέσω μαγνητικής αντήχησης – με φιλικό προς το χρήστη χαρακτήρα, όπως ανακοίνωσαν το Σεπτέμβριο του 2011* οι WiTricity Corporation, IHI Corporation και Mitsubishi Motors Corporation και αυτή τη στιγμή είναι υπό διερεύνηση και δοκιμή.
- Μπαταρίες ιόντων λιθίου με υψηλή πυκνότητα ενέργειας – για καλή ενεργειακή απόδοση και με άριστη εκμετάλλευση χώρου (28 Kwh διατίθενται από μία συστοιχία μπαταριών σχεδόν ίδιων διαστάσεων με τη σημερινή μονάδα 16 kWh).
Συνδεδεμένο
Ευρύχωρο, κομψό, ελαφρύ και αποδοτικό, ένα μελλοντικό ηλεκτρικό όχημα όπως το Concept CA-MiEV – αλλά και οποιοδήποτε μελλοντικό ICE, HEV ή PHEV Mitsubishi για το σκοπό αυτό) θα συνδέεται με τον έξω κόσμο εφόσον το επιτρέπει η υποδομή με υπηρεσίες τηλεματικής όπως:
- Αυτόματο e-mailing σε περίπτωση κλοπής.
- Automatic e-calling σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης.
- Τηλεχειρισμός (εκκίνηση/μπλοκάρισμα κινητήρα, συναγερμός πανικού, κλείδωμα θυρών…).
- Μεταφορά δεδομένων (χάρτες,…) από smartphone σε σύστημα αυτοκινήτου.
- Παρακολούθηση κατάστασης μπαταρίας ή προθέρμανσης για τα EV ή PHEV (ήδη προσφέρεται με το Outlander PHEV).
Τεχνικές Προδιαγραφές (Δεδομένα MMC)
Διαστάσεις: 4,050 μ. μήκος - 1,775 μ.πλάτος - 1,550 μ. ύψος
Μεταξόνιο: 2,550 μ.
Αεροδυναμικός συντελεστής Cd: 0,26
Αριθμός καθισμάτων: 5
Αυτονομία (εκτίμηση): 300 χλμ.
Μέγιστη ισχύς: 80 kW
Μπαταρία - Τύπος: Ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα μπαταρίας: 28 kWh
Ελεγκτής - Μετατροπέας τάσης (Inverter)
Μετάδοση Κίνησης: Μπροστά
Δημήτρης Μπαλής