Αυτό το ρεκόρ δείχνει την τεράστια επιτυχία αυτού του μικρού πετρελαιοκινητήρα (τετρακύλινδρος εν σειρά, 16 βαλβίδες, 1248 κ.εκ.), ο οποίος βρίσκεται σε παραγωγή από το 2003 και αποτελεί την πρώτη εφαρμογή στον κόσμο της τεχνολογίας MultiJet, εξέλιξη του συστήματος Common Rail που ανέπτυξε ο όμιλος Fiat το 1997.
Με συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας του -η τελευταία εκδοχή της οποία προσφέρεται σήμερα ως MultiJet ΙΙ- o 1.3 MultiJet προσφέρεται τώρα με διάφορα επίπεδα ισχύος: από εκδόσεις με τούρμπο σταθερής γεωμετρίας (από 70 ως 75 ίππους), μέχρι εκδόσεις υψηλότερης απόδοσης με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (από 85 ως 95 ίππους). Σε όλες τις εκδόσεις του ο 1.3 MultiJet εξασφαλίζει υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση, όπως επίσης και πολύ μεγάλα διαστήματα σέρβις χάρη στην υψηλή τεχνολογία του.
Έχοντας τιμηθεί με σημαντικά διεθνή βραβεία, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το βραβείο "Engine of the Year 2005" (κατηγορία 1.0-1.4 lt), ο 1.3 MultiJet τοποθετείται σε πολλά αυτοκίνητα της Fiat Group Automobiles: Fiat Panda, Fiat Punto, Alfa Romeo MiTo, Fiat Qubo, Fiat Doblο, Fiat Strada, Fiat Fiorino, Fiat 500 και 500L, όπως και σε διάφορα μοντέλα άλλων κατασκευαστών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο 1.3 MultiJet Νο 5.000.000 είναι μια έκδοση των 85 ίππων και θα τοποθετηθεί σε ένα Fiat 500L, το "City Lounge" που επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων για τη σύγχρονη οικογένεια, εξελίσσοντας τη στιλιστική φιλοσοφία του 500.
Το ιστορικό ρεκόρ προβάλλει επίσης την ποιότητα των παραγωγικών διαδικασιών στο εργοστάσιο της Fiat Powertrain Technologies στο Bielsko-Biala της Πολωνίας, που μαζί με το σύνολο του ομίλου Fiat έχει υιοθετήσει τους κανόνες WCM (Word Class Manufacturing), τη διεθνή μεθοδολογία για την οργάνωση των παραγωγικών διαδικασιών που καλύπτει τα υψηλότερα διεθνή στάνταρ. Βραβευμένο με το χρυσό μετάλλιο WCM, το πολωνικό εργοστάσιο είναι ένα από τα πιο σύγχρονα της αυτοκινητοβιομηχανίας και κατασκευάζει επίσης τον επαναστατικό δικύλινδρο βενζινοκινητήρα 0.9 TwinAir, που κέρδισε το βραβείο "International Engine of The Year 2011", το οποίο απονέμει μία επιτροπή 76 δημοσιογράφων από 36 χώρες.
Ο 0.9 TwinAir διακρίθηκε επίσης και σε τρεις άλλες κατηγορίες: σε αυτήν των μικρότερων του ενός λίτρου κινητήρων, στην κατηγορία "Green Engine of the Year" και στην "Best New Engine of the Year".
Αυτά τα σημαντικά βραβεία για τους κινητήρες που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Fiat Powertrain Technologies στο Bielsko-Biala απονεμήθηκαν επίσης και εις αναγνώριση των καινοτόμων λύσεων που εφαρμόστηκαν από τους μηχανικούς για να μειωθούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον, και από το προϊόν και από τη διαδικασία παραγωγής του, επιβεβαιώνοντας και την ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα.
Δημήτρης Μπαλής