Σχεδιασμένο για αγωνιστική δράση, με βελτιωμένη απόδοση και μοναδική οδηγική αίσθηση, το JUKE Nismo προσθέτει μια νέα διάσταση στo πρωτοποριακό compact crossover της Nissan.

Η ισχύς του JUKE Nismo προέρχεται από μια τροποποιημένη έκδοση του γνωστού 1.6 lt υπερτροφοδοτούμενου, άμεσου ψεκασμού, κινητήρα βενζίνης. Επιπλέον, το αεροδυναμικό πακέτο, καθώς και η αναθεωρημένη σχεδίαση του πλαισίου του, προσφέρουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία στον τυχερό οδηγό του. Με διαθέσιμα δύο μοντέλα: ένα προσθιοκίνητο με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και ένα τετρακίνητο με CVT κιβώτιο και 7-τάχυτη σειριακή επιλογή ταχυτήτων, το JUKE Nismo εκπλήσσει ευχάριστα τον κάτοχό του, τόσο για τον εσωτερικό και εξωτερικό του διάκοσμο, εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όσο και για την πρωτοποριακή τεχνολογία που διαθέτει.

Σε σύγκριση με το «συμβατικό» Nissan JUKE, η πιο προφανής αλλαγή είναι στο εμπρόσθιο μέρος, το οποίο είναι χαμηλότερο και με πιο επιθετική σχεδίαση. Παράλληλα, τα ενσωματωμένα φώτα ομίχλης έχουν αντικατασταθεί από μια λεπτή λωρίδα φώτων ημέρας LED, τοποθετημένων στην άνω ακμή των νέων μικρών αεραγωγών, προς την πλευρά της μεγάλης γρίλιας.

Στο πίσω μέρος, ο προφυλακτήρας είναι βαθύτερος από πριν, με τη χαρακτηριστική κόκκινη ρίγα, να δίνει μια ξεχωριστή αγωνιστική “πινελιά”. Στην οροφή, μια κομψή αεροτομή στην πίσω πόρτα είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος και φιλοξενεί το φως των φρένων. Σε αντιστοιχία με όλες τις εξωτερικές αλλαγές, η αεροτομή έχει σχεδιαστεί για να αυξήσει την αεροδυναμική πίεση, τόσο εμπρός, όσο και πίσω, προσδίδοντας με αυτό τον τρόπο μεγαλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα στο JUKE Nismo.

Ακόμη, οι νέες εκπληκτικής αισθητικής 18-ιντσών ζάντες ελαφρού κράματος, διαθέτουν φαρδύτερα ελαστικά που προσδίδουν, εκτός της επιβλητικής εμφάνισης, επιπλέον πρόσφυση. Και οι δύο εκδόσεις εφοδιάζονται με ελαστικά διαστάσεων 225/45/R18.

Το Nissan JUKE Nismo είναι διαθέσιμο σε τρεις αποχρώσεις: Silver Grey, Pearl White και Metallic Black, ενώ όλες έρχονται με κόκκινους εξωτερικούς καθρέπτες και τη χαρακτηριστική κόκκινη ρίγα.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η βασική πεποίθηση της Nismo ότι τα πάντα θα πρέπει να επικεντρώνονται στον οδηγό. Έτσι, τα καθίσματα του JUKE Nismo, τα όργανά του, το τιμόνι του, ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα πεντάλ, καθώς και οι επενδύσεις των θυρών, έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να ενισχύσουν το αίσθημα απόλαυσης για τον οδηγό του, δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον για αγωνιστικές επιδόσεις !

Τα μπροστινά καθίσματα έχουν ανασχεδιαστεί για να προσφέρουν πρόσθετη πλευρική στήριξη, ενώ το κόκκινο χρώμα χρησιμοποιείται ως φόντο για το στροφόμετρο αλλά και ως “πινελιά” στο τιμόνι, το οποίο έχει ντυθεί με alcantara και δέρμα. Παράλληλα, τα στάνταρ πεντάλ με μαύρο καουτσούκ έχουν αναβαθμιστεί με μεταλλικό φινίρισμα, ενώ υπάρχει και ένα σήμα Nismo που είναι ορατό στο footstop. Ανάλογη σήμανση, έχει τοποθετηθεί με ραφή ακριβείας και στα καθίσματα.

Κάτω από το καπό του JUKE Nismo, φιλοξενείται το βελτιωμένο μοτέρ βενζίνης 1.6 lt, υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού με ισχύ 200 hp (από 190 hp) και ροπή 250 Nm (από 240 Nm).

Στο επιτυχημένο αγωνιστικό σύνολο του JUKE Nismo, καθοριστική συμβολή έχουν και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, οδηγώντας σε μεγαλύτερη πρόσφυση και καλύτερη απόκριση του φέροντος πλαισίου. Παράλληλα, το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου έχει επανασχεδιαστεί για πιο σπορ και πιο άμεσο χειρισμό, ενώ χάρη στην αύξηση της αντίστασης στο τιμόνι, η πληροφόρηση που αυτό παρέχει στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες είναι εκπληκτική !

Παρ' όλες τις αλλαγές που έχει δεχθεί το JUKE Nismo, η αύξηση του βάρους του είναι αμελητέα. Η προσθιοκίνητη έκδοση ζυγίζει 1.295 κιλά, ενώ το τετρακίνητο μοντέλο είναι 1.441 κιλά - σχεδόν το ίδιο με τις αντίστοιχες εκδόσεις του συμβατικού JUKE.

Σχετικά με τις επιδόσεις, το προσθιοκίνητο με το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο επιταχύνει σε 7,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα, ενώ η μικτή κατανάλωση καυσίμου είναι μόνο 6,9 λίτρα/100 χλμ.

Το τετρακίνητο μοντέλο με CVT κιβώτιο, επιταχύνει σε 8,2 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και μικτή κατανάλωση 7,4 λίτρα/100χλμ.

Όπως και με τις συμβατικές εκδόσεις του τετρακίνητου JUKE, όλα τα τετρακίνητα JUKE Nismo, είναι εφοδιασμένα με το καινοτόμο σύστημα κατανομής της ροπής της Nissan, Torque Vectoring System (TVS). Mε το σύστημα αυτό, επιτυγχάνεται η βέλτιστη κατανομή της ροπής στους εμπρός και πίσω άξονες μέχρι 50:50, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί επίσης να μετατοπίζεται η ροπή από πλευρά σε πλευρά, κατά μήκος του οπίσθιου άξονα. Οι πληροφορίες που συλλέγονται από διάφορες πηγές (όπως μέτρηση της ταχύτητας του τροχού, η γωνία διεύθυνσης, ο συντελεστής περιστροφής και οι πλευρικές δυνάμεις G) “ερμηνεύονται” ακαριαία από το αυτοκίνητο, προστατεύοντας αυτό και τους επιβάτες του! Οι ενέργειες του συστήματος TVS αναμεταδίδονται προς τον οδηγό μέσω μιας γραφικής απεικόνισης στο ταμπλό, απεικονίζοντας την κατανομή της ροπής, σε πραγματικό χρόνο.

Με το JUKE Nismo να αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το λανσάρισμα μιας προσιτής, αλλά και εξαιρετικά προηγμένης σειράς αυτοκίνητων αγωνιστικών επιδόσεων στην Ευρώπη, η Nissan μένει πιστή στην υπερήφανη κληρονομιά της Nismo στον μηχανοκίνητο αθλητισμού, ενώ επιφυλάσσει ευχάριστες σχετικές εκπλήξεις για το άμεσο μέλλον.

Οι τιμές του JUKE Nismo στην Ελλάδα, ξεκινούν από τις 25.600 ευρώ για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και από 28.800 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση με το κιβώτιο M – CVT, όπου περιλαμβάνουν την ειδική προσφορά της Nissan και δώρο το όφελος της κρατικής απόσυρσης.


Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube