Τα καλά τους αναμένεται να φορέσουν οι… δρόμοι του Άλμπερτ Παρκ στη Μελβούρνη για να υποδεχτούν το πρώτο γκραν πρι της σεζόν του πρωταθλήματος της Formula 1 (15-17/3).

Ομάδες και πιλότοι είναι έτοιμοι για τον εναρκτήριο αγώνα σε μια πίστα που η ατμόσφαιρα πάντα είναι εντυπωσιακή.

Το sport-fm.gr σας κάνει μια βόλτα στο Άλμπερτ Παρκ!

Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς πάντα είναι σημαντικός, καθώς για πρώτη φορά οι ομάδες θα δείξουν την πραγματική δουλειά που έχουν κάνει κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Στη Μελβούρνη η Pirelli θα προμηθεύσει τις ομάδες με τη μεσαία και τη μαλακή γόμα. Συνολικά ο κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεση του 11 σετ ελαστικών.

«Μετά από 12 ημέρες δοκιμών πριν την έναρξη της σεζόν έφτασε η στιγμή για την πρώτη αγωνιστική εμφάνιση των ελαστικών μας προδιαγραφών 2013. Οι νέες γόμες εξελίχθηκαν σε όλη τη διάρκεια της περσινής σεζόν σε ιδιωτικές δοκιμές και είναι τα πιο αγωνιστικά ελαστικά που είχαμε ποτέ. Οι κρύες καιρικές συνθήκες στις δοκιμές δεν μας επέτρεψαν να διαπιστώσουμε όλες τις δυνατότητές τους, αλλά αναμένουμε ένα διαφορετικό σκηνικό στο Albert Park, με δύο έως τρία pit stops ανά μονοθέσιο.

Η έναρξη κάθε νέας σεζόν είναι πάντα ένα συναρπαστικό γεγονός και από όσο είχαμε την ευκαιρία να δούμε κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο ανταγωνισμός προβλέπεται σκληρότερος από ποτέ: σημαντικό επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη ότι πέρσι είχαμε επτά διαφορετικούς νικητές στους επτά πρώτους αγώνες.

Όλες οι γόμες και οι δομές έχουν αλλάξει για το 2013, με κύρια χαρακτηριστικά το αυξημένο εύρος λειτουργίας και τη μεγαλύτερη διάρκεια μέγιστης απόδοσης. Οι διαφορές επιδόσεων μεταξύ των γομών είναι επίσης μεγαλύτερες, που σημαίνει ότι οι ομάδες έχουν περισσότερες ευκαιρίες να χρησιμοποιήσουν τη στρατηγική προς όφελός τους, αξιοποιώντας αυτές τις διαφορές», ήταν τα λόγια του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Πολ Έμπερι.

Όσον αφορά στον καιρό ο εναρκτήριος αγώνας αναμένεται να είναι στεγνός.



Γύρω από τη λίμνη!

Η πίστα Άλμπερτ Παρκ αποτελεί εύκολο έργο για τους πιλότους, αφού η χάραξη της είναι απλή. Το μήκος της διαδρομής είναι 5.303 χιλιόμετρα και ο νικητής θα αναδειχθεί ύστερα από 58 γύρους, διανύοντας συνολικά 307.574 χιλιόμετρα.

Στις ελεύθερες δοκιμές οι πιλότοι πρέπει να καθαρίσουν τους δρόμους, οι οποίοι είναι αρκετά σκονισμένοι από τη χρήση τους από το κοινό. Το σιρκουί αποτελείται από 16 στροφές, 10 εκ των οποίων έχουν δεξιά φορά και 6 αριστερή.

Οι πιλότοι ακολουθούν τη φορά των δεικτών του ρολογιού σε μια διαδρομή που έχει υψηλό μέσο όρο ταχύτητας.

Τι λένε οι αριθμοί!

Ο ταχύτερος γύρος έχει γίνει από τον Μίκαελ Σουμάχερ το 2004, γυρίζοντας στο 1:24.125. Το ταχύτερο σημείο της πίστας είναι η γραμμή εκκίνησης, οπού οι πιλότοι αγγίζουν τα 305 χλμ. την ώρα.

Στον αντίποδα βρίσκεται η στροφή 15, στην οποία οι πιλότοι έχουν δευτέρα στο κιβώτιο ταχυτήτων, τρέχουν με 84χλμ. την ώρα και δέχονται δυνάμεις 1.88 G.

Στον περσινό αγώνα ο Τζένσον Μπάτον πήρε την καρό σημαία, έχοντας εκκινήσει από τη δεύτερη θέση.

Να σπάσει την αρνητική παράδοση θέλει ο Μαρκ Γουέμπερ, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου στον εντός έδρας αγώνα.

Ο Μίκαελ Σουμάχερ είναι ο πιλότος που έχει τις περισσότερες νίκες στην Αυστραλία, έχοντας πανηγυρίσει τέσσερις φορές τη νίκη.

Aπό την άλλη σε επίπεδο κατασκευαστών η McLaren είναι η κατασκευάστρια που έχει δει τις περισσότερες νίκες στο χώρα των καγκουρό.

Κάντε μια βόλτα στο Αλμπερτ Παρκ με τον Μαρκ Γουέμπερ:

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube