Κύρια σημεία της συμφωνίας είναι μέτρα για τη διασφάλιση της ανάπτυξης και της αποδοτικότητας καθώς και σαφής δέσμευση στη Γερμανία και τα τέσσερα εργοστάσια της Opel και διασφάλιση των θέσεων εργασίας μέχρι τα τέλη του 2016.
«Η General Motors υποστηρίζει πλήρως την Opel και διασφαλίζει την απαραίτητη χρηματοδότηση για τα επόμενα χρόνια μέχρις ότου επιστρέψουμε στην κερδοφορία», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της General Motors & πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου της Opel, Steve Girsky. Σε αντάλλαγμα, καταργούνται κάποιες πρόσθετες πληρωμές – όπως Χριστουγεννιάτικα μπόνους πέραν της γενικής κλίμακας πληρωμών.
Οι σημαντικότερες αλλαγές για τα Γερμανικά εργοστάσια είναι:
Η Opel προτείνει να μην σταματήσει η παραγωγή ολόκληρων οχημάτων στο εργοστάσιο του Μπόχουμ στις αρχές του 2015. Η παραγωγή του ZafiraTourer μπορεί να παραμείνει εκεί μέχρι την κατάργηση του μοντέλου, κάτι που αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2016. «Η Opel επιθυμεί να παραμείνει στο Μπόχουμ. Θέλουμε να διατηρήσουμε την αποθήκη μας εκεί. Θέλουμε να διασφαλίσουμε συνολικά περίπου 1.200 συμβατικές θέσεις εργασίας Opel στο Μπόχουμ – και να μετατρέψουμε τη μονάδα σε εργοστάσιο παραγωγής εξαρτημάτων», δήλωσε ο Girsky. Περίπου 600 θέσεις εργασίας μπορούν να διασφαλιστούν στις αποθήκες, ενώ 600 επιπλέον μελετώνται για το τμήμα παραγωγής εξαρτημάτων υψηλής ποιότητας.
Σε ό,τι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων F13 στο Μπόχουμ, η Opel προτείνει να συνεχίσει την παραγωγή αντί να τη σταματήσει στο τέλος της χρονιάς όπως είχε προγραμματιστεί. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2013, η παραγωγή στο εργοστάσιο θα μειωθεί από τρεις σε δύο βάρδιες. Η Opel προσφέρει ελκυστικά πακέτα αποζημίωσης λόγω απόλυσης και προγράμματα μερικής συνταξιοδότησης για τους 700 θιγόμενους εργαζομένους.
Με το γραφείο ανάπτυξης “Bochum Perspektive 2022” η Opel καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να εγκαταστήσει νέες εταιρίες και τεχνολογίες στο Μπόχουμ και στην περιοχή. Η Opel αναμένει τετραψήφιο αριθμό σε υψηλής ποιότητας, νέες βιομηχανικές θέσεις εργασίας.
Επίσης, υπήρξαν διαπραγματεύσεις για το μέλλον των εργοστασίων σε Αϊζεναχ, Καϊζερσλάουτεν και Ρισελχάιμ:
- Αϊζεναχ: Η Opel θα συνεχίσει την παραγωγή δύο μοντέλων μετά το 2015 στη μονάδα παραγωγής των Corsa και ADAM.
- Καϊζερσλάουτεν: Το εργοστάσιο εξαρτημάτων είναι επίσης διασφαλισμένο μέχρι το 2016. Ο προγραμματισμός της Opel περιλαμβάνει περίπου 1.800 εργαζόμενους εκεί.
- Ρισελχάιμ: Η Opel θα κατασκευάσει ένα δεύτερο μοντέλο στο κύριο εργοστάσιο του Ρισελχάιμ και μετά το 2015. Η επόμενη γενιά του βραβευμένου Insignia θα κατασκευάζεται αποκλειστικά σε αυτό το εργοστάσιο. Επιπλέον, η παραγωγή του κιβωτίου F40 παραμένει αποκλειστικά στο Ρισελχάιμ.
Το κέντρο εξέλιξης του Ρισελχάιμ παραμένει αναπόσπαστο μέρος του διεθνούς γκρουπ εξέλιξης της GM. Μία μελλοντική στρατηγική φιλοσοφία για το τμήμα Μηχανολογίας Παραγωγής θα αναπτυχθεί μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2013.
Δημήτρης Μπαλής