Το Beetle, «Σκαραβαίος» ή «Σκαθάρι», όπως χαρακτηρίστηκε εξ αρχής, μαζί με το Mini και το 500αράκι είναι τα αυτοκίνητα που περνούν τις δεκαετίες χωρίς να… γερνούν, διότι φρεσκάρονται παραμένοντας στις επάλξεις της επικαιρότητας.
Οσον αφορά στο Volkswagen Beetle Cabriolet, του οποίου η πρώτη έκδοση παρουσιάστηκε το 1949 και η δεύτερη το 2002, με τη νέα σχεδιαστική άποψη, είναι ένα μοντέλο τεσσάρων εποχών.
Κλασική υφασμάτινη οροφή
Η soft-top οροφή, αποτελεί το κεντρικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Όταν είναι ανοικτή γίνεται επίπεδη, επιτρέποντας την πολύ καλή ορατότητα προς τα πίσω. Ανοίγει ή κλείνει ηλεκτρικά σε μόλις 11,5 δευτερόλεπτα, αλλά το σημαντικό είναι ότι αυτό μπορεί να γίνει οδηγώντας με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Ένα επίσης αξιοσημείωτο στοιχείο, είναι η στάνταρ πίσω αεροτομή και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που εγγυάται μεγαλύτερη άνεση για τους τέσσερις επιβάτες.
Ανεση για τέσσερις
Η καμπίνα είναι καλαίσθητη, μολονότι δεν αποφεύγεται το αυστηρό γερμανικό ύφος στην κονσόλα και την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Μου αρέσει το τιμόνι με τα χειριστήρια και το επίπεδο κάτω μέρος, ενώ σπορτίφ είναι και ο πίνακας οργάνων.
Οσον αφορά στο πορτμπαγκάζ, παρά την ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων χωρά 225 λίτρα αποσκευών, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι συμμετρικά διαιρούμενα και αναδιπλούμενα, για περισσότερο χώρο με λιγότερους επιβάτες.
Εν συντομία
Για την ασφάλεια, η VW ενίσχυσε τα roll-bar που βρίσκονται κρυμμένα στο πίσω μέρος των πίσω καθισμάτων και εκτινάσσονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Παράλληλα, διαθέτει στάνταρ: αερόσακους οδηγού-συνοδηγού-πλευρικούς, ESP, ABS με υποβοήθηση, συστήματα αντιολίσθησης και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό μπροστά (στον κινητήρα βενζίνης 1.4 TSI – 140 hp) κ.α. Διαθέσιμο και με κινητήρα 1.2 TSI – 105 hp με τιμές από 21.660 (με απόσυρση) και πετρελαίου 1.6 TDI – 105 hp με 24.460 ευρώ (με απόσυρση). Προαιρετικό το κιβώτιο ταχυτήτων DSG.
Επίπεδο εξοπλισμού «Design»:
- Αυτόματη, ηλεκτροϋδραυλική υφασμάτινη οροφή
- Ζάντες αλουμινίου 6,5J X 16 με ελαστικά 215/60 R16
- Προβολείς ομίχλης εμπρός με στατικό φωτισμό στροφών
- Τριάκτινο"flat bottomed" τιμόνι, επιλογέας ταχυτήτων και χειρόφρενο με δερμάτινη επένδυση
- Εμπρός υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο
- Μετωπικοί αερόσακοι οδηγού - συνοδηγού (δυνατότητα απενεργοποίησης για τον συνοδηγό)
- Εμπρός πλευρικοί αερόσακοι νέου τύπου (κεφαλής - θώρακος)
- ESP (Ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας) με λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου
- ΑΒS με Brake Assist (Σύστημα ενίσχυσης της πέδησης)
- ASR (Σύστημα αντιολίσθησης κατά την επιτάχυνση)
- MSR (Σύστημα αντιολίσθησης κατά την επιβράδυνση σε απότομο κατέβασμα ταχύτητας)
- XDS (Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό) για τον κινητήρα 1.4 TSI 160PS
- Hill Hold Assist (Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρειες)
- Ενεργό σύστημα roll bars ενσωματωμένο πίσω από τα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων
- Cruise control
- Climatic (Κλιματισμός)
- Ηχοσύστημα "RCD 310" με MP3 player, 4 Χ 20 Watt, 8 ηχεία, υποδοχή AUX-IN
- Υπολογιστής ταξιδίου με οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
- Κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και εξωτερικοί καθρέπτες
Δημήτρης Μπαλής