Mετά από τέσσερα περιπετειώδη χρόνια ανάπτυξης, όπου οι αναθεωρήσεις περιεχομένου βρίσκονταν στην ημερήσια διάταξη, το Metal Gear Rising: Revengeance είναι πλέον διαθέσιμο προς κυκλοφορία, έτοιμο να αντιμετωπίσει την διχασμένη υποδοχή του κοινού που δεν θα ξέρει αν πρέπει να το συγκρίνει με τo Metal Gear Solid 4 ή τo Bayonetta (ή το Devil May Cry ή το Ninja Gaiden και πάει λέγοντας).

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν επισημαίνοντας κάτι φαινομενικά προφανές, αλλά πολύ σημαντικό: αν και η επίσημη ταμπέλα λέει “spin-off”, ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα νέο franchise.

Οι επιρροές από προηγούμενους τίτλους της Kojima Productions και της Platinum φυσικά και υφίστανται, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το Rising θα πρέπει να συγκριθεί άμεσα μαζί τους.

Σε πολύ γενικές γραμμές λοιπόν, το Rising συνδυάζει το action gameplay της Platinum, με το σενάριο και τους χαρακτήρες της Kojima Productions. Όπως αναμενόταν και όπως ταιριάζει στο είδος, το πρώτο σκέλος της προαναφερθείσας εξίσωσης υπερισχύει του δεύτερου.



Πρωταγωνιστής και playable χαρακτήρας είναι ο Raiden, όπως τον είχαμε γνωρίσει στα cutscenes του Metal Gear Solid 4, δηλαδή ως πανίσχυρο cyborg ninja που διαλύει τα πάντα στο πέρασμά του.

Χρησιμοποιώντας ένα ειδικό ενεργειακό σπαθί που είναι σε θέση να αραιώνει την μοριακή δομή της εκάστοτε επιφάνειας με την οποία έρχεται σε επαφή, σε συνδυασμό με ταχύτητα, ευκινησία και αντανακλαστικά ασύλληπτα υψηλού επιπέδου, ο Raiden αντιμετωπίζει τον μεγάλο αριθμό επίσης cyborg εχθρών που βρίσκει στο δρόμο του με πραγματικά εντυπωσιακό τρόπο, δικαιολογώντας το προσωνύμιο της «αστραπής» που του έχει δοθεί.

Το πιο σημαντικό είναι ότι η αίσθηση αυτή του εντυπωσιασμού είναι εφικτή μέσω του gameplay και δεν χρειάζεται τις κινηματογραφικές σκηνές για να αναδειχθεί.

Το παιχνίδι ακολουθεί σε γενικές γραμμές την λογική των ιαπωνικών hack and slash τίτλων, χρησιμοποιώντας συνδυασμούς κινήσεων που προκύπτουν από διαδοχικά πατήματα της ασθενούς και της ισχυρής επίθεσης, όμως προσεγγίζει διαφορετικά από τα συνηθισμένα τον τομέα της άμυνας.

Η απόκρουση των επιθέσεων είναι εφικτή μέσω του Parry, δηλαδή του ταυτόχρονου πατήματος του αναλογικού μοχλού προς την κατεύθυνση του εχθρού και ενός πλήκτρου, ακριβώς τη στιγμή που ο Raiden δέχεται επίθεση.

Αν το πλήκτρο πατηθεί λίγο πριν την επίθεση, ο Raiden εκτελεί ένα απλό block, που εξουδετερώνει απλώς την επίθεση. Αν το πάτημα επιτευχθεί ακριβώς στο σωστό frame window της επίθεσης (το οποίο φυσικά μειώνεται όσο αυξάνεται η δυσκολία), έχουμε ένα πραγματικό Parry, που όχι μόνο εξουδετερώνει την επίθεση, αλλά ακινητοποιεί τον εχθρό και επιτρέπει στον Raiden να αντεπιτεθεί άμεσα.

Πρόκειται για ένα σύστημα που λειτουργεί και για τον αρχάριο παίκτη, αλλά και για τον προχωρημένο, ανταμείβοντας τον καθένα όσο πρέπει, ανάλογα με το βαθμό επιτυχίας της εκτέλεσης.

Πάνω από όλα, η προσέγγιση αυτή αναδεικνύει τον αχαλιναγώγητα επιθετικό χαρακτήρα του Raiden με έξυπνο τρόπο, εμπνέοντας και στον παίκτη ανάλογη διάθεση. Σε αντίθεση με ό,τι είχε φανεί στο demo, dodge υπάρχει, απλά δεν είναι διαθέσιμο εξαρχής.

Είναι όμως από τις πρώτες unlockable κινήσεις που μπορεί να αγοράσει ο παίκτης με το συνάλλαγμα που προκύπτει από τις επιδόσεις του στη μάχη και διαθέτει και αυτό κάποιες ιδιαιτερότητες.

Συγκεκριμένα, ενεργοποιείται με τη χρήση δύο πλήκτρων, πρέπει να χρησιμοποιηθεί και αυτό πολύ κοντά χρονικά στην επερχόμενη επίθεση και το πλάγιο βήμα του Raiden συνοδεύεται από ταυτόχρονη επίθεσή του. Όσο για τις σφαίρες που κατευθύνονται προς το μέρος σας, ας είναι καλά το Ninja Run, στη διάρκεια του οποίου ο Raiden μπορεί να τρέχει προς αυτές και να τις αποκρούει με το σπαθί του.

Πραγματικά, θα είναι δύσκολο να επιστρέψετε μετά στα τυπικά hack and slash, με την απλή άμυνα και τις dodge-τούμπες.

Διαβάστε τη συνέχεια του θέματος εδώ

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube