Χάρη στο νέο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λτ. που αποδίδει 200 ίππους το νέο Clio R.S. είναι ταχύτερο αλλά και ελαφρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Εδώ κρύβεται μια μικρή λεπτομέρεια αφού στο ταχύτερο -κατά 0,2 δλ.- νέο Clio R.S. για την διαδικασία των ο «0-100» συνδράμει το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο EDC το οποίο στο πρόγραμμα Race ολοκληρώνει τις αλλαγές σε 150 εκατοστά του δευτερολέπτου!
Αναλυτικότερα, ο τετρακύλινδρος 16-βάλβιδος τούρμπο κινητήρας χωρητικότητας είναι άμεσου ψεκασμού και αποδίδει 200 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 240 Nm/1.750-5.600 σ.α.λ. Όπως γίνεται αντιληπτό η ροπή καλύπτει σχεδόν όλο το εύρος στροφών ενώ υπάρχει μεταβλητός χρονισμός σε όλες τις βαλβίδες. Σημαντική είναι η μείωση της κατανάλωσης κατά περίπου 2 λτ./100 χλμ. -σε σχέση με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο των επίσης 200 ίππων της προηγούμενης γενιάς- με αποτέλεσμα η εργοστασιακή τιμή να «πέφτει» στα 6,3 λτ./100 χλμ. (από 8,2) και 144 γρ./χλμ. CO2 (από 190). Παράλληλα, οι επιδόσεις του έχουν βελτιωθεί σημαντικά και όπως προείπαμε τα 0-100 χλμ./ώρα πετυχαίνονται σε 6,7 δλ., τα 0-1.000 m σε 27,1 δλ. ενώ η τελική φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.
Στο νέο Clio R.S. υπάρχει ένας διακόπτης με την αναγραφή Sport όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα (Normal, Sport, Race) μεταβάλλοντας ανάλογα την χαρτογράφηση του μοτέρ, της μετάδοσης, της απόκρισης του γκαζιού, της υποβοήθησης του τιμονιού και την διαχείριση του ηλεκτρονικού συστήματος βοήθειας (ESC). Περισσότερα - πηγή: caroto.gr
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής