Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2000 είχαν συμβεί 42 δυστυχήματα με 1.147 νεκρούς.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα των “New York Times”, την τελευταία πενταετία, οι πιθανότητες θανάτου στις ΗΠΑ από αεροπορικό δυστύχημα ανέρχονται σε μία ανά 45 εκατομμύρια, σύμφωνα με τον Arnold Barnett, καθηγητή Στατιστικής του ΜΙΤ. Ενας επιβάτης μπορεί να πετάει καθημερινά επί 123.000 χρόνια χωρίς να βρεθεί σε δυστύχημα. Οι παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτό το αποτέλεσμα είναι πολλοί: αεροσκάφη και κινητήρες είναι πιο αξιόπιστοι, η τεχνολογία που αποτρέπει τα πιο συνήθη λάθη βελτιώνεται, πιλότοι και αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν διαρκώς περισσότερες πληροφορίες που τους βοηθούν να προλάβουν τα περισσότερα δυστυχήματα, ενώ όταν αυτά συμβούν, οι επιβάτες συνήθως επιβιώνουν.
Η καθήλωση των Boeing Β787 (Dreamliner) αποτελεί απόδειξη ότι η σημερινή είναι η “εποχή της προσοχής” για την πολιτική αεροπορία. Τελευταία φορά που καθηλώθηκε στόλος στο έδαφος ήταν το 1979, έπειτα από τη συντριβή του ΜcDonnell Douglas DC10 λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Σικάγο με συνέπεια τον θάνατο 273 ανθρώπων.
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ασφαλέστερα, αλλά σίγουρα ενέχουν κάποιους κινδύνους. Το 1985 πάνω από 2.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε αεροπορικά δυστυχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των 520 ατόμων στο δυστύχημα του Boeing 747 στην Ιαπωνία. Άλλο ένα δυστύχημα της Delta Air Lines με ένα Lockheed TriStar προκάλεσε το θάνατο 134 ατόμων στο Ντάλας τον ίδιο χρόνο. To 1996 οι υπεύθυνοι για την πτητική ασφάλεια των ΗΠΑ έθεσαν στόχο τον περιορισμό των αεροπορικών δυστυχημάτων κατά 80% εντός της επόμενης δεκαετίας. Εκείνη τη χρονιά, 340 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε δύο μόνο αεροπορικές συντριβές στις ΗΠΑ - σε μια πτήση της ValuJet με ένα DC-9 που κατέπεσε στη Φλόριντα, και μία πτήση της TWA με ένα Boeing 747 που ανατινάχτηκε πάνω από το Long Island.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) δημιούργησε σύστημα συγκέντρωσης και διανομής πληροφοριών και δεδομένων με 44 αεροπορικές εταιρείες, κάτι που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων. Προβληματική, ωστόσο, παραμένει η εκπαίδευση των πληρωμάτων και ιδιαίτερα των συγκυβερνητών.
Η μεγαλύτερη πρόκληση εξακολουθεί να αφορά την εκπαίδευση των συγκυβερνητών. Η FAA έχασε μια προθεσμία του Κογκρέσου για νέους κανονισμούς, που απαιτούσαν από τους Α΄ αξιωματικούς να έχουν τουλάχιστον 1.500 ώρες πτήσης, το ίδιο με τους πιλότους, πριν προσληφθούν, αντί για 250 ώρες σήμερα. Η FAA πρότεινε τη συμβιβαστική λύση των 750 ωρών για πρώην στρατιωτικούς πιλότους και 1.000 ώρες για τους πιλότους με πτυχίο κολεγίου αεροπορίας.
Η εναέρια κυκλοφορία αναμένεται να αυξηθεί την επόμενη δεκαετία, και τα αεροδρόμια να αποκτήσουν μεγαλύτερη συμφόρηση. Οι “άστοχες” προσεγγίσεις σε διαδρόμους τροχοδρόμησης έχουν αυξηθεί. Και με δύο εκατομμύρια επιβάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες να επιβιβάζονται σε περισσότερες από 30.000 πτήσεις κάθε μέρα, το ρεκόρ αυτό της ασφάλειας αποτελεί πρόκληση.
Πηγή: TravelDailyNews
Δημήτρης Μπαλής