Αυτό αναφέρει στην έκθεσή της “Flying into the Future” η SITA, κορυφαίος ειδικός στην εναέρια επικοινωνία και τις τεχνολογικές λύσεις.

Κατά τη διάρκεια των τριών επόμενων ετών, η τουριστική βιομηχανία θα δει μια σημαντική μεταμόρφωση στον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες αγοράζουν ταξιδιωτικές υπηρεσίες και τις χρησιμοποιούν μόνοι τους στο ταξίδι τους. Επιπλέον, τα ταξίδια θα πραγματοποιούνται σε ένα περιβάλλον πλήρως συμβατό με τα κινητά τηλέφωνα και τα Social Media, με τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια να χρησιμοποιούν τεράστιες ποσότητες δεδομένων, για προσφέρουν πραγματικές, λειτουργικές βελτιώσεις στις υπηρεσίες τους.

O Nigel Pickford, διευθυντής Market Insight της SITA, δήλωσε: “Η Τεχνολογία Πληροφοριών (IT) έχει ήδη αποκτήσει μια σημαντική επιρροή στα αεροπορικά ταξίδια. Και με τον αριθμό των διεθνών τουριστών να αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2030, η επιρροή αυτή θα συνεχίσει να είναι έντονη. Η ανάλυση της έρευνας καταδεικνύει τέσσερις μεγάλες τεχνολογικές τάσεις που θα διαμορφώσουν το σύνολο της ταξιδιωτικής εμπειρίας, από το πως να γίνει η κράτηση πτήσεων έως το πως θα αλληλεπιδρούμε με τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, αλλά και τα είδη των υπηρεσιών που περιμένουμε”.

Με βάση τις πιο πρόσφατες έρευνες της SITA για τα αεροδρόμια, τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες σε όλο τον κόσμο, οι τέσσερις μεγάλες τάσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών ταξιδιών είναι:

1. Ο τρόπος που οι επιβάτες αγοράζουν τα ταξίδια τους θα αλλάξει. Έως το 2015, τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και τα αεροδρόμια αναμένουν ότι το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα θα είναι τα δύο βασικά κανάλια πωλήσεων. Οι επιβάτες ζητούν μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία αγοράς, και η τουριστική βιομηχανία ανταποκρίνεται σε αυτήν την τάση. Για παράδειγμα, η Alaska Airlines είναι μία από τις πολλές αεροπορικές εταιρείες που διαθέτει ειδική εφαρμογή, η οποία ενημερώνει τους επιβάτες για τις τιμές αεροπορικών εισιτηρίων στις πατρίδες τους και στις πόλεις όπου ζουν οι φίλοι τους.

2. Οι επιβάτες θα έχουν περισσότερο έλεγχο. Έως το 2015, το 90% των αεροπορικών εταιρειών θα προσφέρει check-in μέσω κινητής τηλεφωνίας, έναντι του σημερινού 50%. Οι επιβάτες θα χρησιμοποιούν 2D κάρτες επιβίβασης ή τεχνολογία χωρίς να χρειάζεται επαφή με κάποιο άλλο άτομο, όπως η Near Field Communications (NFC) στα τηλέφωνά της, σε διαφορετικά στάδια του ταξιδιού, όπως στις πύλες επιβίβασης, τις fast-track ζώνες ασφαλείας και η πρόσβαση στα premium σαλόνια των επιβατών. Το Touch & Go Android της Japan Airline είναι ένα παράδειγμα μιας τέτοιας εφαρμογής, η οποία επιτρέπει στους επιβάτες να περάσουν από τις πύλες επιβίβασης χρησιμοποιώντας τα NFC-enabled τηλέφωνά τους. Ακόμη, το αεροδρόμιο Toulouse-Blagnac της Γαλλίας χρησιμοποιεί πειραματικά μια παρόμοια υπηρεσία.

3. Οι υπηρεσίες των πελατών θα γίνουν πιο κοινωνικές και θα στηρίζονται περισσότερο στα κινητά. Έως το 2015, εννέα στις δέκα αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια θα παρέχουν ενημερώσεις πτήσεων χρησιμοποιώντας εφαρμογές smart phones. Η βιομηχανία διερευνά επίσης εφαρμογές για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Στο αεροδρόμιο Narita της Ιαπωνίας οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Περιαγωγής εξατομικεύουν την εμπειρία του πελάτη με τη χρήση iPads, ώστε να παρέχουν πληροφορίες για το αεροδρόμιο, τις πτήσεις και τα ξενοδοχεία στους επιβάτες. Επιπλέον, το αεροδρόμιο του Εδιμβούργου είναι ένα από τα πολλά αεροδρόμια με εφαρμογές που βοηθούν τους επιβάτες να προγραμματίζουν τα ταξίδια τους από και προς το αεροδρόμιο, να παρακολουθούν τις πτήσεις τους, να έχουν πρόσβαση σε χάρτες τερματικών σταθμών και να μαθαίνουν εάνν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης πριν από την άφιξή τους.

4. Η εμπειρία των επιβατών θα βελτιωθεί χάρη στην καλύτερη Επιχειρηματική Ευφυΐα. Μέχρι το 2015, περισσότερο από το 80% των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών θα επενδύουν σε λύσεις Business Intelligence (BI). Οι περισσότεροι θα επικεντρωθούν στη βελτίωση της εξυπηρέτησης και της ικανοποίησης των πελατών, συχνά μέσα από εξατομικευμένες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, η ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία Vueling, ερευνά τους πελάτες μέσω των μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, σε μια προσπάθεια να τους κατανοήσουν καλύτερα. Έπειτα ενσωματώνει τις πληροφορίες αυτές στα BI προγράμματά της, για τη βελτίωση της εταιρικής εμπιστοσύνης της στους πελάτες.


Πηγή: TravelDailyNews

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube