Η τσεχική μάρκα που από το 1991 έχει ενταχθεί στον όμιλο της VW, απολαμβάνοντας όλα τα οφέλη (κοινά πατώματα, κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων, υπερσύγχρονα εργοστάσια), έχει διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων της, έχοντας αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία, πλην της cabrio. Μέχρι και μεγάλο SUV, μεγαλύτερο του Yeti θα δούμε το 2015, ενώ προς το Πάσχα, φέτος, θα έρθει η εντελώς καινούργια Octavia 7. Ωστόσο, τώρα, ήρθε το Rapid.

Άλλη κλάση για τη Skoda

To Rapid, το οδήγησα για πρώτη φορά πέρυσι τον Ιούλιο στη Σλοβακία. Τα πολλά χιλιόμετρα που έκανα εκεί και τα λίγα χθες στην Αθήνα κατά την παρουσίασή του, μου άφησαν την ίδια γεύση: ενός μοντέλου… μούρλια για την εποχή που ήρθε και για αυτούς που θέλουν κάτι εξαιρετικό και οικονομικό. Αλλάζει τα δεδομένα για τη Skoda, πλασάρεται λίγο κάτω από την τωρινή Octavia 5 (μήκος 4,48 μέτρα) και αρκετά πιο κάτω από την Octavia 7 και απευθύνεται σε ένα πελατολόγιο της τάξης του 21,5% στην Ελλάδα των σημερινών δεδομένων. Ποιοτικό, καλοσχεδιασμένο, σε 4θυρο αμάξωμα και 5θυρο από τον Οκτώβριο (μείον 500 ευρώ ανά έκδοση από το 4θυρο), αναμένεται να βρει απήχηση στο ελληνικό κοινό, λαμβάνοντας υπόψη ότι μόνο από προσπέκτους ήδη δόθηκαν 30 παραγγελίες στο προηγούμενο διάστημα!

Εν συντομία…

Απόλυτα άνετοι χώροι στη καμπίνα (περισσότεροι από Octavia 5), αναρίθμητοι αποθηκευτικοί χώροι και τεράστιο πορτμπαγκάζ (όγκου 550 λίτρων), υποδηλώνουν τον προορισμό για πρώτο (ίσως και μοναδικό) αυτοκίνητο στην οικογένεια. Δίχρωμο στο κοκπιτ, λειτουργικό, με άνετα καθίσματα και 3 εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό: η βασική διαθέτει 8 αερόσακους, κλιματισμό, ESP, ηλεκτρικές ευκολίες, φώτα ημέρας, ραδιο-CD με MP3 κ.α. Με το μοτέρ βενζίνης 1.2 TSI – 86 hp (5,1 λίτρα κατανάλωση, 119 γρ./χλμ. CO2) κοστίζει 11.990 ευρώ με απόσυρση. Η ανώτερη έκδοση εξοπλισμού θα επιβαρύνεται με 900 ευρώ και η πιό πλούσια έκδοση από 900 έως 100 ευρώ. Διαθέσιμοι επίσης κινητήρες βενζίνης: 1.2 TSI -105 hp (5,4 λίτρα κατανάλωση, 125 γρ./χλμ. CO2), 1.4 TSI – 122 hp (συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG - 5,8 λίτρα κατανάλωση, 134 γρ./χλμ. CO2) και πετρελαίου 1.6 TDI – 105 hp (τιμή από 14.990 ευρώ).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των αγοραστών θα προτιμήσουν το diesel. Εντός της χρονιάς αναμένεται και ένας καινούργιος πετρελαιοκινητήρας 1.6 lt - 90 hp που μάλλον θα έχει εκπομπές διοξειδίου του άνθαρακα κάτω από 100 γρ./χλμ. (δεν θα επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας). Και οι δύο κινητήρες diesel διαθέτουν φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων. Ολοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5.

Πάντως, για μεγαλύτερη οικονομία, προσφέρεται έναντι 400 ευρώ επιπλέον και το "πακέτο" εξοπλισμού GreenTec, σε όλες τις εκδόσεις, που περιλαμβάνει: σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας και ελαστικά με μειωμένη αντίστασδη κύλισης, μειώνοντας την κατανάλωση στα 3,9 λίτρα ανά 100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 104 γρ./χλμ.

Το νέο Rapid έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP.


Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube