Κάθε γονιός γνωρίζει πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι να διατηρήσεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο καθαρό όταν χρησιμοποιείται καθημερινά για να μεταφέρει παιδιά αλλά και κατοικίδια ζώα.

Στη Ford, οι μηχανικοί υπέβαλαν το νέο B-MAX σε εργαστηριακά τεστ που προσομοιώνουν τη σκληρότερη χρήση από παιδιά και κατοικίδια, βρέχοντας μεταξύ άλλων τα υλικά με γάλα και αεριούχα ποτά, δοκιμάζοντας την αντοχή των υφασμάτων με αιχμηρά αντικείμενα και χτυπώντας τα πλαστικά με μία βαριά λαστιχένια μπάλα.

«Χρησιμοποιώντας τα πάντα στις δοκιμές, από αναψυκτικά μέχρι λασπωμένες μπότες, είμαστε σίγουροι ότι το εσωτερικό του B-MAX είναι έτοιμο για όλα», δήλωσε ο Mark Montgomery, senior materials engineer, Ford Ευρώπης. «Έχω ο ίδιος μικρά παιδιά, γι’ αυτό γνωρίζω πολύ καλά την ακαταστασία που μπορεί να προκαλέσουν», κατέληξε.

Το Ford Easy Access Door System του B-MAX παρέχει απαράμιλλη ευκολία πρόσβασης στην καμπίνα χάρη στο συνδυασμό εμπρός θυρών με μεντεσέ και συρόμενων πίσω θυρών, που ενσωματώνουν τις κεντρικές κολώνες του αμαξώματος. Δείγματα όλων των δερμάτων και υφασμάτων που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό του συμπαγούς πολυχρηστικού, δοκιμάστηκαν για την αντοχή τους στους λεκέδες και την ευκολία καθαρισμού τους, αφού εμποτίστηκαν με υγρά επί 24 ώρες – και πασαλείφτηκαν με λάσπη και γράσο.

Επίσης, οι μηχανικοί δοκίμασαν την ανθεκτικότητα στη ζημιά που μπορεί να προκληθεί από τραχιά φερμουάρ και αγκράφες που συνήθως υπάρχουν στα ρούχα και τις τσάντες των παιδιών. Στη δοκιμή με "αιχμηρά αντικείμενα" χρησιμοποιήθηκε μία μεταλλική σφαίρα με αιχμηρά καρφιά για βούρτσισμα των υφασμάτων 600 φορές προσομοιώνοντας τις επιπτώσεις φερμουάρ και μεταλλικών ένθετων. Το επόμενο "βασανιστήριο" ήταν επαναλαμβανόμενο τρίψιμο των καθισμάτων με Velcro.

Σε δοκιμές πρόσκρουσης – που πραγματοποιήθηκαν σε θερμοκρασίες -30 βαθμών Κελσίου, όπου το πλαστικό είναι πιο εύθραυστο – χρησιμοποιήθηκε λαστιχένια μπάλα δέκα φορές βαρύτερη από μία μπάλα του ποδοσφαίρου, ώστε να διασφαλιστεί η αντοχή των πλαστικών τμημάτων σε χτυπήματα και κραδασμούς. Τα υφάσματα τρίφτηκαν επίσης 60.000 φορές επί 17 ώρες συνεχώς. Πλαστικά τμήματα ξύστηκαν με μεταλλικά καρφιά για να δοκιμαστεί η αντοχή σε γρατζουνιές. Αλλά και οι μοκέτες πέρασαν αντίστοιχη δοκιμασία αντοχής σε ειδικό πάγκο δοκιμών εφοδιασμένο με τραχείς τροχούς.


Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube