Η σουηδική μάρκα έκλεισε τo 2012 στην Ελλάδα με το εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς του 2,4%! Αξίζει να σημειωθεί ότι η άνοδος αυτή έρχεται ως συνέχεια της επίσης εντυπωσιακής ανόδου που είχε σημειώσει η Volvo το 2011. Χαρακτηριστικά, από το μερίδιο αγοράς 1% που κατά μέσο όρο κατείχε η Volvo την πενταετία 2005-2010, η μάρκα ανέβηκε στο 1,5% για το 2011 και στο ποσοστό ρεκόρ 2,4% το 2012!
Σε απόλυτο αριθμό, οι ταξινομήσεις της Volvo για το 2012 κυμάνθηκαν ουσιαστικά στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2011. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το 2012 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 1.380 αυτοκίνητα της σουηδικής μάρκας, ενώ το αντίστοιχο νούμερο για το 2011 ήταν 1.445. Η μείωση της τάξης του 4% κρίνεται έως και ικανοποιητική, δεδομένου ότι το Μάρτιο του 2012 σταμάτησε η παραγωγή δύο σημαντικών για τη μάρκα μοντέλων, των S40 και V50 και ο αντικαταστάτης τους, το νέο Volvo V40 ξεκίνησε τις ταξινομήσεις του σχεδόν έξι μήνες αργότερα. Αξίζει παράλληλα να σημειωθεί ότι η μείωση που παρουσίασε η συνολική αγορά αυτοκινήτου το 2012, ξεπέρασε σε ποσοστό το 40%!
Τα στοιχεία πωλήσεων για το 2012 όσον αφορά σε επιμέρους μοντέλα είναι εξίσου εντυπωσιακά, με τα αυτοκίνητα της Volvo να καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στις κατηγορίες τους. Ειδικότερα:
- Τα S60/V60 στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων αυτοκινήτων στα 1.600 κ.εκ. κατέκτησαν την 1η θέση με 544 ταξινομήσεις. Από αυτές οι 369 ταξινομήσεις ήταν της πετρελαιοκίνητης έκδοσης D2, που αναδείχθηκε σε ένα από τα best sellers της κατηγορίας. Αν συνυπολογίσει κάποιος και τις 277 ταξινομήσεις των απερχόμενων S40/V50, που μάλιστα σχεδόν όλες σημειώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τότε η Volvo είναι αναμφισβήτητη κυρίαρχος στη συγκεκριμένη κατηγορία στα μοντέλα 1,6 λίτρου με 821 ταξινομήσεις επί συνόλου 2.525 οχημάτων, ήτοι ποσοστό 32,5%!
- Το XC60 που εκπροσωπεί τη Volvo στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων SUV, ήταν με διαφορά από τους ανταγωνιστές του πρώτο σε πωλήσεις το 2012, με 132 επί συνόλου 431 ταξινομήσεων, ήτοι ποσοστό 30,6%.
-Το V40 αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση, καθώς ουσιαστικά η εμπορική του καριέρα ξεκίνησε μόλις τον Σεπτέμβριο του 2012, με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται σε πελάτες σχεδόν ένα μήνα αργότερα. Παρ’ όλα αυτά, οι 222 ταξινομήσεις του μοντέλου σε χρονικό διάστημα ουσιαστικά ενός τριμήνου καταδεικνύουν τη δυναμική του μοντέλου, αποτελώντας παράλληλα ποσοστό περίπου 16% των συνολικών πωλήσεων της Volvo μέσα στο 2012.
Ένα άλλο στοιχείο που αξίζει να αναφερθεί είναι η άνοδος της Volvo και στις εταιρικές πωλήσεις. Η συγκεκριμένη αγορά το 2012 αποτέλεσε το 41% του συνόλου των πωληθέντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Στις εταιρικές πωλήσεις η Volvo παρουσίασε αύξηση 3% (610 ταξινομήσεις έναντι 590 το 2011) όντας μία από τις 3 μόλις μάρκες στις πρώτες 15 της αγοράς που κατάφεραν να αυξήσουν τις εταιρικές τους πωλήσεις τη χρονιά που μας πέρασε.
«Όλοι γνωρίζουμε πόσο δύσκολη χρονιά ήταν το 2012 για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Εμείς, ως Volvo, είχαμε την επιπλέον δυσκολία ότι νωρίς στις αρχές της χρονιάς σταμάτησε να παράγεται ένα δημοφιλές μας μοντέλο, το S40, καθώς και το V50. Δημιουργήθηκε έτσι ένα κενό στη γκάμα μας για περίπου έξι μήνες, μέχρι να ξεκινήσουν οι ταξινομήσεις του V40, του νέου μας 5θυρου μικρομεσαίου hatchback. Παρά τις αντικειμενικές αντιξοότητες καταφέραμε να κλείσουμε το 2012 κατακτώντας ένα εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς, καθώς το 2,4% είναι το μεγαλύτερο που έχει επιτύχει ποτέ η Volvo στην Ελλάδα. Και μάλιστα σε ένα περιβάλλον που ουδόλως ευνοούσε μία premium μάρκα και με την αγορά να σημειώνει πτώση που ξεπέρασε το 40%», δήλωσε ο Γιάννης Πετούλης, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Hellas.
Και συνέχισε: «Το 2013, να αναφέρω επιγραμματικά ότι εκτός από την πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων του V40, θα έχουμε και δύο επιπλέον εκδόσεις του μοντέλου: το V40 Cross Country και το V40 R-Design, που σίγουρα θα ενδυναμώσουν την παρουσία μας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Σε συνδυασμό και με τα υπόλοιπα μοντέλα μας που κατέκτησαν πρώτες θέσεις στην προτίμηση των καταναλωτών το 2012, αισιοδοξούμε για ακόμα καλύτερη παρουσία στην ελληνική αγορά και τη χρονιά που ήδη διανύουμε!»
Δημήτρης Μπαλής