Ξεκινώντας την εμπορική του πορεία στις 19 Ιανουαρίου στην ιταλική αγορά, το νέο Ypsilon συνδυάζει τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη της χρήσης του μεθανίου με την δύναμη και την οδηγική ευχαρίστηση του υπερτροφοδοτούμενου μικρού κινητήρα σε ένα μοντέλο.

Πρόκειται για μια έξυπνη λύση η οποία προστίθεται στις ήδη υπάρχουσες οικολογικές εκδόσεις CNG (φυσικού αερίου)/βενζίνης και LPG (υγραερίου)/βενζίνης, συμβάλλοντας περαιτέρω στην επιτυχία του μοντέλου το οποίο έχει σημειώσει περίπου 60.000 ταξινομήσεις από την ημερομηνία λανσαρίσματός του. Ο νέος κινητήρας εκπέμπει μόνο 86 γρ./χλμ. CO2 με μικτή κατανάλωση μόλις 3,1κιλά/100 χλμ. όταν λειτουργεί με μεθάνιο, ενώ χρειάζονται λιγότερα από 12 ευρώ για το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ μεθανίου (τιμή Ιταλίας). Η συνολική αυτονομία χρησιμοποιώντας και τα δύο ρεζερβουάρ, μεθανίου και βενζίνης, είναι μεγαλύτερη από 1.300 χλμ. (υπολογίζοντας την κατανάλωση σε κύκλο εκτός πόλης).

Καταναλώνοντας μεθάνιο ο κινητήρας, πέραν της οικονομίας καυσίμου είναι πολύ οικολογικός. Σε σχέση με έναν αντίστοιχο πετρελαιοκινητήρα, δεν εκλύει μικροσωματίδια, και οι εκπομπές οξειδίων αζώτου είναι περίπου 90% χαμηλότερες. Συγκριτικά με έναν κινητήρα βενζίνης παράγει 75% λιγότερους άκαυτους υδρογονάνθρακες, 50% χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων αζώτου και 23% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Σε σχέση με τον συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ο 0.9 Twinair διπλού καυσίμου χρησιμοποιεί διαφοροποιημένα εξαρτήματα στο σύστημα τροφοδοσίας όπως η πολλαπλή εισαγωγής αέρα του κινητήρα, οι εγχυτήρες καυσίμου, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, η έδραση βαλβίδων με συγκεκριμένη γεωμετρία και χρήση υλικών αυξημένης αντοχής.

Τα δύο συστήματα καυσίμου λειτουργούν ανεξάρτητα, ενώ σε κανονικές συνθήκες ο κινητήρας εκκινεί με την χρήση βενζίνης και στη συνέχεια λειτουργεί με καύση μεθανίου. Η εναλλαγή αυτή γίνεται αυτόματα και άμεσα. Ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα στη χρήση βενζίνης μόνο όταν εξαντλείται το μεθάνιο, ενώ πάντα υπάρχει δυνατότητα αλλαγής χειροκίνητα μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό. Η αποθήκευση μεθανίου γίνεται σε δύο δεξαμενές χωρητικότητας 12 κιλών που αντιστοιχούν σε 72 λίτρα υπό πίεση 200 bar και είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου (ο χώρος αποσκευών δεν επηρεάζεται). Η νέα έκδοση του Lancia Ypsilon 0.9 Twinair Ecochic είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Silver & Gold, ωστόσο προς το παρόν δεν διατίθεται στην Ελλάδα.


Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube