Οταν αναπτύσσεις το δίκτυο των δρόμων ταχείας κυκλοφορίας, αναμφίβολα δημιουργούνται ζητήματα για τους πεζούς που θέλουν να περάσουν από τη μία πλευρά στην άλλη. Οι φωτεινοί σηματοδότες δεν αρκούν, διότι δεν βρίσκονται παντού, ενώ μην ξεχνάμε ότι ο Ελληνας υπολείπεται σε κυκλοφοριακή συνείδηση από πολλούς λαούς της Ευρώπης, κυρίως, με αποτέλεσμα να διασχίζει το δρόμο από όπου θέλει ή τον βολεύει.
Στα τέλη του 2009, ένας μαθητής, ο Σόλωνας Καρυδάκης, έχασε τη ζωή του προσπαθώντας να διασχίσει τη Λ. Κηφισίας και αυτό στάθηκε αφορμή για κινητοποιήσεις και εν τέλει για τη κατασκευή μιάς σύγχρονης, λειτουργικής και καλαίσθητης γέφυρας στο σημείο του ατυχήματος, γέφυρα που πήρε το όνομα του Σόλωνα. Δυστυχώς, στην Ελλάδα πρέπει να θρηνήσουμε θύματα για να γίνονται έργα.
Υστερα από αυτό το θλιβερό περιστατικό, ελήφθησαν αποφάσεις για τη δημιουργία περισσότερων πεζογεφυρών στην Αττική και χθες, ένα χρόνο και κάτι από την παράδοση της γέφυρας του Σόλωνα, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης υπέγραψε δύο αποφάσεις.
Η πρώτη αφορά στην έγκριση διάθεσης πίστωσης ποσού έντεκα εκατομμυρίων ευρώ (11.000.000 €) για κατασκευή πεζογεφυρών σε βασικούς άξονες του λεκανοπεδίου Αττικής» και συγκεκριμένα:
α) κατασκευή της πεζογέφυρας “Γελαδάκη” επί της Λεωφ. Μεσογείων,
β) πρότυπες μελέτες για μεταλλικές και σύμμικτες πεζογέφυρες,
γ) μελέτες 6 πεζογεφυρών σε βασικούς άξονες του λεκανοπεδίου Αττικής:
- Λεωφ. Αθηνών και Παλατάκι
- Λεωφ. Μεσογείων και ΙΚΑ Αγ. Παρασκευής
- Λεωφ. Ποσειδώνος και Καλαμακίου-Μεγίστης
- Λεωφ. Κηφισίας και Πανόρμου
- Λεωφ. Αθηνών και Σχ. Προβατά και
- Λεωφ. Ποσειδώνος και της Αφροδίτης
δ) κατασκευή των 6 συγκεκριμένων πεζογεφυρών και
ε) μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ), στις θέσεις που θα κατασκευαστούν οι γέφυρες.
Το έργο της κατασκευής πεζογεφυρών σε βασικούς άξονες του λεκανοπεδίου Αττικής είναι ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», του Υπουργείου, συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και η υλοποίησή του θα συμβάλει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στις συγκεκριμένες περιοχές.
Η δεύτερη απόφαση αφορά στην έγκριση δημοπράτησης, με ανοικτή διαδικασία, του έργου «Κατασκευή της πεζογέφυρας Γελαδάκη επί της λεωφόρου Μεσογείων (Σταυρός Αττικής), προϋπολογισμού 738.000 €» με την οποία δίνεται η δυνατότητα άμεσης εκτέλεσης του έργου.
Δημήτρης Μπαλής