Δύο μήνες -περίπου- είχαν στη διάθεσή τους ομάδες, μηχανικοί και οδηγοί για να γεμίσουν μπαταρίες, αλλά και να προετοιμαστούν για το 41ο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, του οποίου η αυλαία θα ανοίξει την προσεχή εβδομάδα (15-20 Ιανουαρίου), παραδοσιακά στις ειδικές διαδρομές του Μόντε Κάρλο.
Αλλαγές στους κανονισμούς υπάρχουν, όπως και στις ομάδες και στα… ρόστερ τους.
Το www.sport-fm.gr σας δίνει μια… γεύση από το WRC του 2013!
Το 2013 βρίσκει το πρωτάθλημα να αποχαιρετά τη Ford -με την M-Sport να την αντικαθιστά- από τις ομάδες και εν μέρει τον Σεμπάστιαν Λεμπ από τους οδηγούς.
Πάμε όμως να τα δούμε ένα-ένα:
Ομάδες:
Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η ανακοίνωση της Ford, η οποία ενημέρωσε πως αποχωρεί από το Παγκόσμιο πρωτάθλημα, τονίζοντας πως θα είναι καλύτερο για την εταιρία να περιορίσει την εμπλοκή της στο WRC, ώστε να διαθέσει αλλού τους πόρους της.
Με την αποχώρηση της Ford η Μ-Sport θα εκπροσωπήσει τα χρώματα της ομάδας, η οποία ωστόσο θα έχει την τεχνική υποστήριξη της Ford και τις χορηγίες του Κατάρ.
Η M-Sport του Μάλκολμ Γουίλσον θα έχει πίσω από το τιμόνι της τους Μαντς Όστμπεργκ, Ευγκένι Νόβικοφ, Αλ-Ατίγια, και Τιερί Νοεβίλ.
Από την άλλη, την ώρα που η Ford ανακοίνωνε την αποχώρησή της, η Volkswagen ετοίμαζε το VW Polo WRC για την είσοδό της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2013. Η γερμανική ομάδα θα ξεκινήσει τη σεζόν, έχοντας στο ρόστερ της τους Σεμπαστιάν Οζιέ και Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.
Η Mini για δεύτερη χρονιά έδωσε το πράσινο φως στην Motosport Italia, η οποία πίσω από το τιμόνι των John Cooper Works θα βρίσκονται οι Μιχάλ Κοσιούτσκο και Μπενίτο Γκιουέρα.
Ρόστερ:
Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές του WRC του 2013 - η οποία αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στο πρωτάθλημα- είναι η εν μέρει αποχώρηση του Σεμπαστιάν Λεμπ. Ο Αλσατός εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ανακοίνωσε πως την επόμενη σεζόν θα πάρει μέρος μόνο σε τέσσερις αγώνες.
Τη θέση του για τους γύρους που δεν θα αγωνιστεί η Citroen έδωσε σε έναν παλιό της γνώριμο, Ντάνι Σόρντο.
Πίσω από το τιμόνι της Citroen Junior θα βρίσκονται οι Μπραϊάν Νοζιέ και Σεμπαστιάν Σαρντόνετ.
Ομάδες-οδηγοί:
1.Citroen: Ντάνι Σόρντο, Μίκο Χιρβόνεν, Σεμπαστιάν Λεμπ
2.Citroen Junior: Μπραϊάν Μπουφιέρ, Σεμπαστιάν Σαρντονέτ
3. Qatar M-Sport Ford: Μαντς ‘Όστμπεργκ, Ευγκένι Νόβικοφ, Νασέρ Αλ- Ατίγια, Τιερί Νοεβίλ
4. Mini: Μιχάλ Κοσιούτσκο, Μπενίτο Γκιουέρα.
Φτωχότερο θα είναι ακόμη το επόμενο πρωτάθλημα δεδομένου ότι ο Πέτερ Σόλμπεργκ δεν θα συμμετάσχει στο WRC, αφού δεν είχε το απαραίτητο μπάτζετ για να βρει μια ομάδα.
Καλεντάρι:
Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής θα αναδειχθεί μετά από 13 γύρους. Η αυλαία παραδοσιακά θα ανοίξει στο Πριγκιπάτο (5-8/2) και θα κλείσει με το ράλι της Μεγάλης Βρετανίας.
Στην Ελλάδα θα φιλοξενηθεί ο έκτος γύρος της χρονιάς από τις 31 Μαΐου μέχρι τις 2 Ιουνίου.
Αναλυτικά το καλεντάρι του 2013:
1. Μόντε Κάρλο, 15-20 Ιανουαρίου
2. Σουηδία, 7-10 Φεβρουαρίου
3. Μεξικό, 7-10 Μαρτίου
4. Πορτογαλία, 11-14 Απριλίου
5. Αργεντινή, 2-5 Μαΐου
6. Ακρόπολις, 31 Μαΐου - 2 Ιουνίου
7. Σαρδηνία, 20-23 Ιουνίου
8. Φινλανδία, 1-3 Αυγούστου
9. Γερμανία, 22-25 Αυγούστου
10. Αυστραλία, 12-15 Σεπτεμβρίου
11. Γαλλία, 3-6 Οκτωβρίου
12. Ισπανία, 24-27 Οκτωβρίου
13. Ουαλία, 13-17 Νοεμβρίου
Κανονισμοί:
Όσον αφορά στους κανονισμούς από το 2013 οι ομάδες πλέον έχουν το περιθώριο να μην πάρουν μέρος σε όλους τους γύρους της σεζόν, ωστόσο είναι υποχρεωμένες να συμμετάσχουν σε εφτά από τους 13 εκ των οποίων ο ένας θα πρέπει να είναι εκτός Ευρώπης, σε μία προσπάθεια να αυξηθούν οι συμμετοχές.
Επιμέλεια: Σταυρούλα Σάββα