Λίγο πριν τις γιορτές, υπήρξε μιά δημόσια καταγγελία της Πανελλήνιας Ενωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Απευθυνόμενη προς την κυβέρνηση, τον πρωθυπουργό και το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ζητούσε να υπάρχει ισονομία, δηλαδή τα Δημόσια ΚΤΕΟ να εναρμονιστούν με τη νομοθεσία, κάτι που κάνουν τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα οποία αποτελούν μεγάλες επενδύσεις και είναι πλήρως εξοπλισμένα.
Μάλιστα, η καταγγελία επισημαίνει ότι το Υπουργείο συνεχίζει να δίνει παρατάσεις εφαρμογής της νομοθεσίας στα Δημόσια ΚΤΕΟ, "τα οποία επιχορηγούνται και νοθεύουν τον ανταγωνισμό", όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.
Σήμερα λοιπόν, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης υπέγραψε απόφαση για τους όρους και τις προϋποθέσεις συνέχισης της λειτουργίας των Δημόσιων και Ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), δίνοντας εκ νέου... παράταση.
Με την συγκεκριμένη απόφαση τα Δημόσια ΚΤΕΟ οφείλουν μέχρι τις 30 Ιουνίου 2013 (!) να συνδεθούν μηχανογραφικά με το Κεντρικό Μηχανογραφικό Σύστημα του υπουργείου (κάτι που εδώ και χρόνια κάνουν τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, για να λέμε την αλήθεια), προκειμένου να αποστέλλουν καθημερινά τα απαραίτητα στοιχεία ελέγχου για κάθε ελεγχόμενο όχημα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου. Αραγε, γιατί μία ακόμη παράταση; Γιατί δεν έχουν αποδοθεί ευθύνες σε όσους δεν εφάρμοσαν το νόμο; Γιατί εξακολουθούσε και θα υφίσταται για ένα ακόμη εξάμηνο η στρέβλωση στην αγορά. Κι όλα αυτά με υποθέσεις "μαϊμού" πιστοποιητικών και λαδωμάτων. Οχι ότι σε ορισμένα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν κάνουν τα "στραβά μάτια" για να μην χάσουν πελάτη...
Παράλληλα, σύμφωνα με το Υπουργείο, από την ισχύ της απόφασης, όλα τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ πρέπει να αποστέλλουν καθημερινά και το απαραίτητο φωτογραφικό υλικό για κάθε ελεγχόμενο όχημα (αριθμός πλαισίου, αριθμός κυκλοφορίας κλπ.) μέσω των διαδικτυακών υπηρεσιών του Υπουργείου. Η εγκατάσταση φωτογραφικών συστημάτων ενισχύει τα θέματα διαφάνειας και αντικειμενικότητας κατά τον τεχνικό έλεγχο παρέχοντας, σε καθημερινή βάση, οπτικοποιημένα τα στοιχεία των οχημάτων κατά την ελεγκτική διαδικασία.
Επιπλέον, το σύνολο των ΚΤΕΟ, πρέπει μέχρι τις 30 Ιουνίου 2013 να εκσυγχρονίσουν τον τεχνικό τους εξοπλισμό (αυτόματες γραμμές ελέγχου, μηχανογραφικές απαιτήσεις, κάμερες, ελεγκτικές συσκευές, κλπ.) σύμφωνα με τις προδιαγραφές της απόφασης για τη διασφάλιση της ποιότητας και της εγκυρότητας των παρεχόμενων ελεγκτικών υπηρεσιών. Βέβαια, αυτό δεν αφορά ουσιαστικά τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα οποία εξ' αρχής ήταν εξοπλισμένα με τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα και πληρούσαν τις προδιαγραφές που θέτει το Υπουργείο. Γιατί αυτή η εξίσωση, τώρα, αποτελεί ερωτηματικό.
Πάντως, το Υπουργείο αναφέρει ότι με τις συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές ενισχύεται ιδιαίτερα ο έλεγχος στα συστήματα ταχογράφων των βαρέων οχημάτων, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Το Υπουργείο στην ανακόίνωσή του τονίζει ότι με την εγκατάσταση των ανωτέρω σύγχρονων ελεγκτικών συστημάτων, την καθημερινή on-line μεταφορά των στοιχείων όλων των ελεγχόμενων οχημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου και τη διασφάλιση ποιοτικών προτύπων σε κάθε φάση του ελέγχου αναβαθμίζεται ουσιαστικά ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής