Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση που αφορά την υποχρεωτική εφαρμογή του ΑΒS (συστήματα αντι-μπλοκαρίσματος τροχών) για μοτοσικλέτες άνω των 125 κ.εκ.

Για τους μοτοσικλετιστές, που είναι περισσότερο ευάλωτοι στους δρόμους, η Διεθνής Ομοσπονδία Αθυτοκινήτου - FIA υποστηρίζει την άποψη να αναθέσει μελέτη σκοπιμότητας και ανάλυσης κόστους-οφέλους τοποθέτησης ABS και στις μικρότερες μοτοσικλέτες μέχρι το τέλος του 2019. Αν τελικά γίνει υποχρεωτικό το ABS στις μικρότερες κατηγορίες, εξασφαλίζει ότι οι χρήστες των μικρών μοτοποδηλάτων-μοτοσικλετών, για τις αστικές μετακινήσεις, θα έχουν επίσης σημαντικές βελτιώσεις στις αποστάσεις φρεναρίσματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η FIA ζήτησε την άμεση υποχρεωτική τοποθέτηση συστημάτων ΑΒS για μοτοσικλέτες άνω των 125 κ.εκ., δεδομένης της αποδεδειγμένης ασφάλειας που προσφέρουν και με σχετικά χαμηλό κόστος αγοράς. Η έρευνα που διεξάγεται από εθνικές λέσχες της FIA, έδειξε ότι έως και 500 ζωές θα σωθούν από τη μετακίνηση της ημερομηνίας εφαρμογής από το 2017 στο 2016 για τους νέους τύπους, και το από 2018 στο 2017 για τα παλαιά οχήματα.

Το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (643 υπέρ, 16 κατά και 18 αποχές), ορίζει:

-Από 1/1/2016 όλες οι μοτοσικλέτες άνω των 125 κ.εκ. που ταξινομούνται στην ΕΕ, υποχρεούνται να φέρουν ΑΒS.
-Οι μικρότερες μοτοσικλέτες 51-125 κ.εκ., υποχρεούνται να φέρουν σύστημα CBS (σύστημα συνδυασμένων φρένων).
-Από το 2018 η ΕΕ θα εξετάσει το ενδεχόμενο επιβολής ABS και στα μικρά μοτοποδήλατα των 50 κ.εκ.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube