Παρά τους χαλεπούς καιρούς στην ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου, η Volvo Cars θωρακίζει το μέλλον της ως ανεξάρτητος premium κατασκευαστής με μία πολύ σημαντική στρατηγική κίνηση.

Πρόκειται να επενδύσει περίπου 8,5 δις ευρώ στη Σουηδία, θέτοντας τις βάσεις για το σχεδιασμό και την κατασκευή νέων μοντέλων που θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη, ενώ θα δημιουργηθεί μία νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές επενδύσεις που έχουν γίνει ποτέ στη Σουηδία.

Η επένδυση της Volvo αφορά δύο τομείς: την Scalable Product Architecture – SPA (Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντων) και την Volvo Engine Architecture – VEA (Αρχιτεκτονική Κινητήρων Volvo). Η SPA ουσιαστικά είναι ένας πρωτοποριακός τρόπος σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής αυτοκινήτων, μέσα από τον οποίο θα παραχθούν όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Volvo. Θα μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη τόσο σε μικρή κλίμακα (σε επίπεδο εξαρτημάτων) όσο και σε πιο ευρεία (κοινά συστήματα και μηχανολογικές μονάδες) και θα κατασκευάζονται με μία αντίστοιχα ευέλικτη διαδικασία παραγωγής. Παράλληλα, η VEA αποτελεί τη νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo, με κορυφαία χαρακτηριστικά τόσο απόδοσης όσο και κατανάλωσης. Οι κινητήρες αυτοί θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Skovde (Σκέβντε), με τη συναρμολόγηση όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης – των υβριδικών συμπεριλαμβανομένων – να ακολουθεί στο εργοστάσιο της Torslanda (Τορσλάντα), στο Γκέτεμποργκ.

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, με την SPA, η οποία ουσιαστικά αφορά σε μοντέλα που αποτελούν περισσότερο από τα 2/3 των πωλήσεων της μάρκας, γίνεται τεχνολογικά ανεξάρτητη, χωρίς τον παραμικρό πλέον συνδετικό κρίκο με τον προηγούμενο ιδιοκτήτη της μάρκας. Επίσης, με τη SPA σκοπεύουν να επιτύχουν μεγάλες οικονομίες κλίμακας και θα γίνουν πιο ανταγωνιστικοί. Έτσι θα απαιτούνται λιγότερα κεφάλαια για εξέλιξη βασικών μηχανικών μερών με αποτέλεσμα μεγαλύτερες επενδύσεις σε επιμέρους λεπτομέρειες.

Όσον αφορά στη VEA, οι κινητήρες που θα προκύψουν από αυτήν θα έχουν υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τους σημερινούς εξακύλινδρους και κατανάλωση καυσίμου χαμηλότερη από αυτήν της υπάρχουσας γενιάς τετρακύλινδρων κινητήρων. Θα διαθέτουν κατά 60% λιγότερα εξειδικευμένα εξαρτήματα, θα είναι έως και κατά 90 κιλά ελαφρύτεροι από τους σημερινούς, ενώ θα έχουν έως και κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Το πρώτο μοντέλο βασισμένο στις SPA και VEA, είναι το επόμενης γενιάς Volvo XC90, το οποίο θα παρουσιαστεί το 2014.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube