Με το αναβαθμισμένο σύστημα αξιολόγησης του Οργανισμού Euro NCAP για τις δοκιμές πρόσκρουσης, έχουν αυξηθεί οι απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα σε θέματα ασφάλειας. Το Fiat 500L είναι ένα ακόμη μοντέλο που κέρδισε τη διάκριση των 5 αστεριών του Οργανισμού, με συνολική βαθμολογία 83%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το 83% αποτελεί τη συνισταμένη του 94% που δόθηκε για την προστασία των ενήλικων επιβατών, του 78% για την προστασία των παιδιών, του 65% για την προστασία των πεζών και του 71% για τα συστήματα ασφαλείας που είναι στη διάθεση του οδηγού.

Το νέο 500L σχεδιάστηκε έτσι ώστε να καλύπτει όλες τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας και γι' αυτό εγγυάται τα υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας που μπορούν να προσφερθούν σήμερα. Χιλιάδες ώρες εξομοιώσεων στον υπολογιστή διευκόλυναν τη δημιουργία της νέας αρχιτεκτονικής "Small Wide" -που πρωτοεμφανίζεται στο 500 L- χωρίς τη δημιουργία πρωτοτύπων. Η ποιότητα αυτής της ηλεκτρονικής σχεδίασης επιβεβαιώθηκε μετά στην πράξη σε 200 δοκιμές σε εξαρτήματα και υποσυστήματα, περισσότερες από 100 εξομοιώσεις συγκρούσεων και περισσότερες από 100 δοκιμές πρόσκρουσης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν λαμβάνοντας υπ' όψη όλους τους πιθανούς τύπους συγκρούσεων: μπροστινές, πλαϊνές, πολλαπλές, με πεζούς, ανατροπές, με διάφορες ταχύτητες, ακόμα και με διάφορα είδη εμποδίων.

Έτσι, τελικά το αυτοκίνητο έχει ένα εξαιρετικά ανθεκτικό αμάξωμα, το εμπρός μέρος του οποίου μάλιστα εγγυάται δομική ομοιομορφία, άρα και ομοιόμορφη αντίδραση σε περίπτωση πρόσκρουσης ανεξάρτητα από τον τύπο του εμποδίου. Κάτι που κάνει το αυτοκίνητο λιγότερο «επιθετικό» σε περίπτωση συγκρούσεων, αλλά και επιτρέπει στα συστήματα συγκράτησης να είναι πιο αποτελεσματικά, ανεξάρτητα από τον τύπο της σύγκρουσης.

Για την προστασία των επιβατών, το 500L είναι εφοδιασμένο με στάνταρ μπροστινούς αερόσακους και αερόσακους κεφαλής, ενώ πλευρικοί αερόσακοι και αερόσακοι γονάτων είναι διαθέσιμοι κατά παραγγελία- μαζί με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με διπλούς προεντατήρες και περιοριστές φορτίου. Επίσης η «κολόνα» του συστήματος διεύθυνσης είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να υποχωρεί σε περίπτωση σύγκρουσης προστατεύοντας έτσι τον οδηγό.

Επίσης, ως ένα μέτρο «προληπτικής ασφάλειας», το Fiat 500L διαθέτει στάνταρ μπροστινά φώτα με λειτουργία φώτων ημέρας και προβολείς ομίχλης με «προσαρμοζόμενη λειτουργία φωτισμού στροφών».

Πλήρης είναι όμως και ο κατάλογος των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει το αυτοκίνητο: στάνταρ είναι το ABS με Brake Assist κι ένα πληρέστατο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), το οποίο διαθέτει λειτουργία αντισπιναρίσματος (ASR) για να εξασφαλίζει ελκτική πρόσφυση σε κάθε δρόμο, hill holder για ευκολότερο ξεκίνημα στις ανηφόρες, λειτουργία αντιολίσθησης MSR για να μην επηρεάζονται οι τροχοί από απότομες αλλαγές ταχυτήτων σε ολισθηρούς δρόμους, λειτουργία ελεγχόμενης αντίδρασης τιμονιού (driving steering torque- DST) για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου και λειτουργία ελέγχου ανατροπής (rollover mitigation ERM).

Εξάλλου, υπάρχει και το καινοτόμο σύστημα "City Brake Control", που αποφεύγει ή μετριάζει τις συνέπειες των συγκρούσεων, φρενάροντας αυτόματα το αυτοκίνητο σε ταχύτητες κάτω από τα 30 χλμ./ώρα. Το σύστημα έχει και λειτουργία «προφόρτισης», που προετοιμάζει τα φρένα για μια πιο γρήγορη απόκριση όταν τα χρησιμοποιήσει το ίδιο ή ο οδηγός.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube