Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 1ο Συνέδριο για τον Πράσινο Τουρισμό της Ελλάδας στην Στοκχόλμη, στις 22 Νοεμβρίου. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στο πρώτο συνεδριακό κέντρο της Σουηδίας που βραβεύτηκε με το eco-label “Green Key”, το 7A Odenplan.
Ο επίσημος χαιρετισμός του συνεδρίου έγινε από τον πρόεδρο του ΕΟΤ, Κωνσταντίνο Ζήκο, και ακολούθησαν με σχετικές ομιλίες και παρουσιάσεις από τους: Σταύρο Σταυράκο, εμπορικό ακόλουθος της Ελληνικής Πρεσβείας στην Στοκχόλμη, Sophie Bachet, γενική διευθύντρια του Διεθνούς Προγράμματος “Γαλάζιες Σημαίες” από τον οργανισμό Foundation for Environmental Education, Martin Karlsson, διευθύνοντα σύμβουλο Hall Sverige Rent για το πρόγραμμα Green Key Σουηδίας, Λεωνίδα Κόλλα, γενικό γραμματέα της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης για τις Γαλάζιες Σημαίες, και Διονυσία Παπαδοπούλου, μέλος Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης και συντονίστρια του προγράμματος Green Key για την Ελλάδα.
Το δεύτερο μέρος του συνεδρίου ξεκίνησε με προβολή video από το Sani Resort, ως εξαιρετικό παράδειγμα και case study ελληνικής ξενοδοχειακής επιχείρησης που αναπτύσσει και εφαρμόζει καινοτόμες “πράσινες” πολιτικές, για να συνεχίσει με παρουσιάσεις και ομιλίες από τους σημαντικότερους tour operators που φέρνουν τουρισμό στην Ελλάδα.
Ο Fredrik Lindblom, διευθυντής Βιώσιμης Ανάπτυξης για την TUI Nordic, η Kajsa Mostrom, διευθύντρια Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων του Apollo Kuoni, καθώς και ο Lars Andersen Resare, γενικός διευθυντής Περιβάλλοντος CSR & Crisis από την SAS - Scandinavian Airlines παρουσίασαν τις πράσινες πρακτικές των εταιρειών τους και τα επόμενα βήματα για την ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου τους. Απασχόλησε σημαντικά το θέμα του αποτυπώματος του άνθρακα για κάθε τουρίστα που επισκέπτεται έναν τουριστικό προορισμό και στο πλαίσιο αυτό προτάθηκε από όλους μία στενότερη συνεργασία με τους ελληνικούς φορείς (ιδιώτες και τοπικής αυτοδιοίκησης). Και οι τρεις ομιλητές παρατήρησαν ότι προβλήματα στη χώρα μας, όπως για παράδειγμα η αποκομιδή σκουπιδιών και άλλα παρόμοια ευαίσθητα ζητήματα, χρήζουν συνεργασίας και από τις δύο πλευρές, με στόχο τη βελτιστοποίηση τουριστικών υπηρεσιών προς τον ευαισθητοποιημένο, “πράσινο” επισκέπτη.
Ο συντονισμός του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε από τον Andreas Nasman, μία εξέχουσα προσωπικότητα του τουρισμού στην Σουηδία, και φιλέλληνα, ο οποίος με την πλούσια δράση του έχει κερδίσει την εκτίμηση και εμπιστοσύνη του επιχειρηματικού κόσμου στην Σουηδία, ως γενικός διευθυντής του Γραφείου Τουρισμού της Δανίας στην Σουηδία, πρώην γενικός διευθυντής του Γραφείου Τουρισμού της Νορβηγίας και πρώην διοικητικό στέλεχος της Frtitidsresor (TUI) Marketing.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν περίπου 45 προσωπικότητες του τουριστικού κλάδου της Σουηδίας, καθώς και δημοσιογράφοι τουρισμού από τις μεγαλύτερες σε κυκλοφορία εφημερίδες και περιοδικά. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι: Anders Flanking, γενικός γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Σουηδίας, Gabriella Vildelin, αρχισυντάκτρια της “TTG Nordic”, Gregory Plata, δημοσιογράφος της εφημερίδας “Dagens Nyheter”, Lee Martin, δημοσιογράφος, και Veronica Linarfve, αρχισυντάκτρια του περιοδικού “Escape 360”, Susanne Wixe, δημοσιογράφος της εφημερίδας “Aftonbladet”, Urban Lindstedt, δημοσιογράφος του “TravelNews”, Jacke Mentza, διευθύνων σύμβουλος της Airtours, Lena Palsson, managing partner της GoSlow Travel, κ.ά.
Το ελληνικό βιολογικό πρωινό που προσφέρθηκε στους σύνεδρους ήταν μία ευγενική χορηγία της Fontana, της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής και διακίνησης ελληνικών προϊόντων στην Σουηδία.
Σε όλους τους προσκεκλημένους διανεμήθηκε έντυπο υλικό του ΕΟΤ, ο οποίος ήταν και ο μεγάλος χορηγός του συνεδρίου, το περιοδικό “Green Tourism in Greece” και χάρτες με Γαλάζιες Σημαίες στην Ελλάδα.
Τις επόμενες δύο ημέρες, Παρασκευή 23 και Σάββατο 24 Νοεμβρίου, η καμπάνια για τον πράσινο τουρισμό της Ελλάδας μεταφέρθηκε στο εμπορικό κέντρο Gallerian της Στοκχόλμης, το μεγαλύτερο σε κίνηση επισκεπτών της πρωτεύουσας. Η προώθηση έγινε με περίπτερο στην κεντρική είσοδο του κέντρου από όπου όλοι οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από το προσωπικό για τα Green Key ξενοδοχεία της Ελλάδας και για τις Γαλάζιες Σημαίες των μαρίνων και ακτών της χώρας μας. Διανεμήθηκε έντυπο υλικό του ΕΟΤ, τα περιοδικά “Green Tourism in Greece” (η πρώτη και μοναδική έκδοση για τον πράσινο τουρισμό της Ελλάδας), και χάρτες με όλες τις Γαλάζιες Σημαίες της Ελλάδας. Υπολογίζεται ότι για τις ημέρες της προώθησης, Παρασκευή και Σάββατο, περίπου 120.000 Σουηδοί επισκέφθηκαν το εμπορικό κέντρο Gallerian.
Επόμενοι σταθμοί της περιοδείας για τον Πράσινο Τουρισμό οι διεθνείς εκθέσεις τουρισμού της Νορβηγίας, REISELIVSMESSEN (11-13/01/2013) και Φινλανδίας MATKA (17-20/01/2013) μέσα από τα περίπτερα της North Events.
Υπενθυμίζεται ότι εθνικός διαχειριστής των προγραμμάτων Green Key και Γαλάζιων Σημαίων είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, ενώ οργανωτής της καμπάνιας “Green Tourism in Greece” είναι η εταιρεία North Events, που δραστηριοποιείται στις σκανδιναβικές αγορές, προβάλλοντας συστηματικά τον ελληνικό τουρισμό, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία.
Πηγή: TravelDailyNews
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής