Τα δεδομένα στην βιομηχανία αυτοκίνητου θέλουν παραγωγή μικρότερων σε κυβισμό κινητήρων που να αποδίδουν όσο το δυνατόν μέγιστη ισχύ με τη βοήθεια υπερτροφοδότη, συνδυάζοντας, ωστόσο, χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, που είναι το ζητούμενο της εποχής, οικονομικά και περιβαλλοντικά. Η Ford, μολονότι άργησε, μπήκε δυναμικά στην παραγωγή τέτοιων κινητήρων, φθάνοντας μάλιστα τις 500.000 μονάδες σε σύντομο διάστημα.
Με την ονομασία EcoBoost, τα μοτέρ turbo της Ford λανσαρίστηκαν το 2009. Ο πρώτος τέτοιος κινητήρας τοποθετήθηκε στη Β. Αμερική, ενώ στην Ευρώπη έκαναν ντεμπούτο ένα χρόνο μετά, στα C-MAX και Grand C-MAX.
Περισσότεροι από 130.000 κινητήρες EcoBoost έχουν τοποθετηθεί σε μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ ο επετειακός κινητήρας, ο 500.000ός σε παγκόσμιο επίπεδο, τοποθετήθηκε σε ένα Ford Escape που κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Ford στη Louisville, στην Αμερική.
Η οικογένεια παγκόσμιων βενζινοκινητήρων EcoBoost της Ford περιλαμβάνει τον 1.000άρη "Διεθνή Κινητήρα της Χρονιάς", και τους 1.600, 2.000 και 3.500 κ. εκ. Όταν ο EcoBoost λανσαριστεί στο Fusion στη Νότια Αμερική στις αρχές τις επόμενης χρονιάς, η τεχνολογία οικονομίας καυσίμου θα διατίθεται σε όλες τις περιοχές όπου δραστηριοποιείται η Ford.
Επιπλέον, τώρα διατίθεται στην Ευρώπη με το νέο Fiesta, το νέο B-MAX και τα Focus, Mondeo, Galaxy και S-MAX. Στις αρχές του 2013, το νέο Kuga θα είναι το πρώτο τετρακίνητο (AWD) μοντέλο της Ford Ευρώπης με κινητήρα EcoBoost.
Η Ford διεκδικεί περισσότερες από 125 πατέντες για την τεχνολογία EcoBoost, που χρησιμοποιεί υπερτροφοδότη, άμεσο ψεκασμό βενζίνης και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αυξάνοντας την οικονομία καυσίμου περίπου 20%, χωρίς θυσίες στις επιδόσεις.
Στην Ευρώπη, η Ford σχεδιάζει να τριπλασιάσει την παραγωγή οχημάτων με EcoBoost σε περίπου 480.000 το 2015, από 141.000 που ήταν πέρσι. Πάνω από 300.000 οχήματα της προγραμματισμένης ετήσιας παραγωγής θα εφοδιάζονται με το νέο κινητήρα 1.000άρη EcoBoost, που αποδίδει σε δύο εκδόσεις 100 και 125 ίππους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αφότου λανσαρίστηκε το Focus 1.0 EcoBoost, έχει ήδη το 30% των πωλήσεων του Focus στην Ευρώπη.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής