Το τρία στα τρία έκανε η McLaren στις τρεις ελεύθερες δοκιμές στην πίστα Ιντερλάγκος της Βραζιλίας που φιλοξενεί τον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1.
Στην τελευταία περίοδο τον ταχύτερο χρόνο έκανε ο Τζένσον Μπάτον, ακολουθώντας το… χθεσινό παράδειγμα του ομόσταβλού του, Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος ήταν ταχύτερος στις πρώτες δύο περιόδους.
Κλασικά - στο Ιντερλάγκος- το δύο-τρία έκανε η Red Bull με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να είναι ταχύτερος από τον έτερο πιλότο των «κόκκινων ταύρων», Μαρκ Γουέμπερ.
Σε αντίθεση με την πολύ καλή χθεσινή απόδοση ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε τέταρτος, μπροστά από τον Ρομάν Γκροσεάν. Ο πιλότος έβγαλε ασπροπρόσωπη τη Lotus, η οποία είδε τον Ραϊκόνεν να επιστρέφει νωρίς στα πιτ.
Ο Φινλανδός, ήταν ο μεγάλος άτυχος της τελευταίας περιόδου, αφού εγκατέλειψε στον πρώτο του γύρο, βλέποντας τον κινητήρα του να τον προδίδει. Η Lotus μπορεί να αντικαταστήσει τον κινητήρα του “Iceman” με έναν ήδη χρησιμοποιημένο, χωρίς να δεχτεί ποινή.
Ερωτηματικά προκαλεί η απόδοση της Ferrari με τους Αλόνσο και Μάσα να πλασάρονται στην όγδοη και δέκατη θέση, αντίστοιχα. Η σκουντερία φαίνεται πως αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα ελαστικά της, δεδομένου ότι χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να φτάσουν στην κατάλληλη θερμοκρασία.
Από νωρίς βγήκαν στην πίστα οι περισσότεροι πιλότοι - με τη σκληρή γόμα της Pirelli- για τις τελευταίες ελεύθερες δοκιμές της σεζόν, με τον καιρό να δείχνει απειλητικός από την έναρξη του 60λέπτου, χωρίς ωστόσο η βροχή να κάνει την εμφάνιση της.
Το δίδυμο της Mercedes έσυρε τον χορό των γρήγορων γύρων με τον Μίκαελ Σουμάχερ να παίρνει γεύση πρωτιάς.
Πριν τη συμπλήρωση του πρώτου εικοσαλέπτου οι Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον πέρασαν στην κορυφή, με την Ferrari να ξεκινά το πρόγραμμά της δέκα λεπτά αργότερα. Αλόνσο και Μάσα ξεκίνησαν με τη σκληρή γόμα.
Με το αριστερό ξεκίνησε τη διαδικασία ο Τίμο Γκλοκ, με τον Γερμανό να πατάει την γραμμή βγαίνοντας από τα πιτς, συμβάν που θα ελεγχθεί από τους αγωνοδίκες.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Μπάτον, McLaren, 1:13.188
2.Φέτελ, Red Bull, + 0.057
3.Γουέμπερ, Red Bull, + 0.197
4. Xάμιλτον,McLaren, +0.201
5. Γκροσεάν, Lotus, + 0.232
6. Ντι Ρέστα, Force India, + 0.298
7. Χούλκενμπεργκ, Force India, +0.414
8. Αλόνσο, Ferrari, + 0.503
9. Μαλδονάδο, Williams, + 0.512
10. Μάσα, Ferrari,+ 0.524
11. Σένα, Williams Renault, +0.760
12. Ρόσμπεργκ, Mercedes, + 0.938
13. Πέρες, Sauber, + 1.002
14. Κομπαγιασί, Sauber, + 1.004
15. Σουμάχερ, Mercedes,+ 1.159
16.Ρικιάρντο, Lotus, + 1.499
17. Βερνιέ, Toro Rosso, + 1.784
18. Πετρόφ, Caterham + 1.971
19. Κοβαλάινεν, Caterham +2.519
20. Γκλοκ, Marussia, + 2.574
21. Πικ, Marussia, + 2.871
22. Ντε λα Ρόσα, HRT, + 3.010
23. Καρθικέγιαν, HRT,+ 3.605
24. Ραϊκόνεν, Lotus Renault
Επιμέλεια: Σταυρούλα Σάββα