Μειωμένος ήταν ο κύκλος εργασιών της Aegean Airlines, στο διάστημα Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2012. Ανήλθε σε 511,3 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 5%.

Η ελληνική αεροπορική εταιρεία μετέφερε συνολικά στο παραπάνω διάστημα 4,9 εκατ. επιβάτες, 6% λιγότερους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Ωστόσο, πέτυχε αύξηση πληροτήτων από 69,2% σε 73,9%, με χαμηλότερους όμως ναύλους εσωτερικού, για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Πάντως, για την κίνηση εξωτερικού η μείωση ήταν οριακή, κατά 1%, με 2,80 εκατ. επιβάτες, αλλά στο εσωτερικό η κάμψη κυμάνθηκε στο 13%, σε 2,07 εκατ. επιβάτες. Αυτό οφείλεται αποκλειστικά στην Αθήνα, στην οποία η Αegean είχε μείωση κίνησης κατά 7%, ενώ η συνολική αγορά της πρωτεύοσας έπεσε κατά 13%. Από την άλλη, θετικά ήταν τα αποτελέσματα από τις υπόλοιπες βάσεις: Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα και Λάρνακα, όπου σημειώθηκε αθροιστικά σημαντική αύξηση κατά 10%, ξεπερνώντας πολύ το ρυθμό εξέλιξης του τουριστικού ρεύματος.

Στα οικονομικά στοιχεία, το καθαρό αποτέλεσμα του εννεάμηνου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 8,67 εκατ. ευρώ, αρκετά επιβαρυμένο σε σχέση με ζημιές 2,72 εκατ. το 2011. Η εξέλιξη του κόστους των καύσιμων και της ισοτιμίας του ευρώ ήταν οι βασικοί λόγοι για την επιδείνωση, πέραν φυσικά της συνεχιζόμενης και εντεινόμενης κάμψης της ζήτησης από Έλληνες καταναλωτές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. ανήλθαν σε 180.9 εκατ. ευρώ, στις 20 Σεπτεμβρίου 2012.

«Η αδυναμία της εσωτερικής ζήτησης συνεχίζει και μάλιστα επιτείνεται. Πτωτική παραμένει επίσης η ζήτηση των επισκεπτών της χώρας για την Αθήνα. Από τον Ιούλιο εκμεταλλευτήκαμε την ανάκαμψη της εισερχομένης ζήτησης για τα νησιά και την περιφέρεια αξιοποιώντας αποτελεσματικά τις 5 επιπλέον βάσεις μας και αυξάνοντας τις πληρότητες και τα μερίδια μας. Οι προσπάθειες για την διαχείριση του κόστους ωριμάζουν χωρίς να αρκούν ωστόσο να καλύψουν την αδυναμία της εσωτερικής ζήτησης. Η εκτίμηση για το σύνολο του έτους είναι για ζημιές για τρίτη συνεχή χρονιά στα επίπεδα του 4-5% του κύκλου εργασιών μας», ανέφερε ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean και συμπλήρωσε: «οι οικονομίες κλίμακας, από την εξαγορά της Olympic Air είναι απαραίτητες ώστε σε συνδυασμό με την δρομολογούμενη επέκταση της σύμβασης του ΔΑΑ που απαιτείται για την ουσιαστική μείωση των τελών χρήσης, να φέρουν σημαντική μείωση του κόστους μας ανά μονάδα έργου. Η μείωση του μοναδιαίου κόστους θα μας επιτρέψει να διασφαλίσουμε την αναβάθμιση της διασύνδεσης εσωτερικού- εξωτερικού άλλα και την κάλυψη των αναγκών σε όλα τα σημεία εσωτερικού της Ελλάδας με προσιτές, διεθνώς ανταγωνιστικές, τιμές. Η ποιότητα της ελληνικής αερομεταφοράς που βραβεύεται πλέον συχνά και διεθνώς είναι ανάγκη να μεταφρασθεί σε βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη με πολλαπλά οφέλη για τον τουρισμό, την απασχόληση και τα έσοδα του δημόσιου.»

Υπενθυμίζω ότι η "Αεροπορία Αιγαίου" στις 22/10/2012 υπέγραψε συμφωνία εξαγοράς της Olympic Air από την MIG. Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της έγκρισής της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, η εξέταση και απόφαση της οποίας κατά τις προβλεπόμενες διαδικασίες εκτιμάται ότι θα χρειαστεί διάστημα 4 - 6 μηνών. Είναι προφανές ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια από την εταιρεία για επίσπευση αυτού του χρόνου λόγω της εξαιρετικά δυσχερούς συγκυρίας που επιβαρύνει τα αποτελέσματα των εταιρειών.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube