Αποστολή στη Λισαβόνα: Δημήτρης Μπαλής - οδηγούμε τώρα

Αυτή τη φορά δεν πήγα στο κέντρο της Λισαβόνας, μολονότι η φωτογραφία που βλέπεται πρώτη είναι από το κέντρο της πορτογαλικής πρωτεύουσας με το σήμα κατατεθέν, το τραμ. Οι διαδηλώσεις δεν είναι, όπως ξέρετε, ελληνικό φαινόμενο. Και οι Πορτογάλοι διαμαρτύρονται για τα μέτρα λιτότητας και το δικό τους μνημόνιο. Ετσι, μου δόθηκε η ευκαιρία, για μία ακόμη φορά, να πάνω προς το Κασκάις, οδηγώντας τώρα το νέο Opel Adam, το νέο επαναστάτη πόλης.

Το μοντέλο, που παρουσιάστηκε στην Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον περασμένο Σεπτέμβριο, πρόκειται να κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα στις αρχές του 2013. Αναμένεται να προκαλέσει αίσθηση στους δρόμους, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και στη διήμερη παραμονή στην Πορτογαλία. Κομψό, μικρό όσο πρέπει, το Adam σηματοδοτεί την είσοδο της Opel στο ραγδαία αναπτυσσόμενο life-style κομμάτι της κατηγορίας αυτοκινήτων πόλης Α.

Με μήκος σχεδόν 3,70 μ. (πλάτος 1,72 μ. χωρίς καθρέπτες), το Adam είναι ένα ευέλικτο και μοδάτο, τρίθυρο όχημα, ιδανικό για αστικές μετακινήσεις, ενώ εκτός πόλης το πραγματικά πολύ καλό πλαίσιο και το θαυμάσιο σύστημα διεύθυνσης, σε κάνουν να παίζεις στα στροφιλίκια. Εμφανισιακά, τα ψηλά τοποθετημένα φώτα (και με στάνταρ φώτα ημέρας), η χαμηλή μάσκα, το κόψιμο στο πλάι όπως το Insignia και η γραμμή οροφής που καταλήγει στο λογότυπο Adam, δημιουργούν ένα σύνολο που δεν περνά διόλου απαρατήρητο στο δρόμο. Πόσω μάλλον όταν επιλεγεί η διχρωμία, με άλλου χρώματος οροφή, καθρέπτες, λεπτομέρεια στη μάσκα ή και στις ζάντες!

Μέσα στην καμπίνα, είναι εμφανής η ποιότητα και ο σπορτίφ χαρακτήρας. Δύο ενήλικες μπροστά έχουν μεγάλους χώρους, όμως πίσω κανονικού αναστήματος ενήλικες θα βολευτούν μόνο αν μετακινηθούν αρκετά τα μπροστινά καθίσματα και περιοριστεί κυρίως η βόλεψη του οδηγού. Και βέβαια, όπως εξωτερικά, έτσι και μέσα, το κοκπιτ του μοντέλου μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με τα γούστα του ιδιοκτήτη του χάρη στην πλούσια ποικιλία χρωμάτων, διακοσμητικών, κομψών επενδύσεων οροφής και φωτιστικών εφέ. Συνολικά θα προσφέρεται με 12 χρώματα και 3 διαφορετικές οροφές, ενώ και μέσα υπάρχουν διαφορετικές οροφές, όπως η καρό σημαία για σπορ εκδόσεις, ο ελαφρώς συννεφιασμένος ουρανός (!) για να βλέπεις… ήλιο τις βροχερές μέρες και μια οροφή με 64 LED λαμπάκια που το βράδυ σε κάνουν να νομίζεις ότι βλέπεις…αστέρια!

Το Opel ADAM προσφέρει επίσης τεχνολογίες από ανώτερες κατηγορίες. Με το νέο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας IntelliLink που συνδέεται με το smartphone του ιδιοκτήτη (στη δοκιμή είχαμε ένα iPhone που το χρησιμοποιήσαμε και για το σύστημα πλοήγησης) στο αυτοκίνητο (Android και Apple iOS), γίνεται το απόλυτα «συνδεδεμένο» μικρό. Άλλα στοιχεία ιδανικά για το φυσικό αστικό περιβάλλον του Adam, είναι νέα γενιά του Park Assist που παρκάρει αυτόματα το αυτοκίνητο, η Προειδοποίηση Πλαϊνού Τυφλού Σημείου (Side Blind Spot Alert) και ένα σύστημα διεύθυνσης με «light touch» CITY mode, που «ελαφραίνει» το τιμόνι για ευελιξία κινήσεων στην πόλη.

Πλούσιες εκδόσεις, κινητήρες

Το Adam, υπερέχει από τον ανταγωνισμό του στις δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ προσφέρεται με υψηλό επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού (ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα κ.α) και με καλή σχέση αξίας/τιμής. Στην Ελλάδα δεν έχουν καθοριστεί ακόμη οι τιμές, εντούτοις μια πρώτη γεύση παίρνουμε από την τιμή στη Γερμανία που ξεκινά από τα 11.500 ευρώ για την έκδοση 1.2 lt – 70 hp. Θα υπάρχουν συνολικά τρία επίπεδα εξοπλισμού: Jam, Glam, Slam. Ο κινητήρας των 70 ίππων, έχει μέση κατανάλωση 5 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπέμπει 118 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Θα προσφέρεται και με κινητήρα 1.4 lt – 87 hp ο οποίος σε άλλη έκδοση θα αποδίδει 100 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις έχουν ίδια κατανάλωση 5,1 λίτρα στα 100 χλμ., και ίδιους ρύπους 119 γρ./χλμ. Όλα τα μοτέρ εφοδιάζονται με σύστημα Start/Stop και συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν θα τοποθετηθεί μοτέρ πετρελαίου, προς το παρόν, ενώ του χρόνου θα προστεθεί μικρότερος κινητήρας 1.0 lt και turbo έκδοση, προκειμένου να αντιπαρατεθεί του Fiat 500, που είναι ο κυριότερος αντίπαλος στο δρόμο.

O νέος παίκτης στο lifestyle τμήμα της μικρής κατηγορίας

Το ADAM έρχεται σε μία εποχή σημαντική για την προϊοντική επίθεση της Opel. Από το 2008, η Opel έχει αναμορφώσει πλήρως τη γκάμα της, ξεκινώντας με το Insignia και συνεχίζοντας με τα μεγάλου όγκου πωλήσεων μοντέλα της, ενώ τώρα κάνει είσοδο ή εγκαινιάζει νέες κατηγορίες της αγοράς: Το Ampera (το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με επέκταση της αυτονομίας), το Mokka (μικρό SUV), το ADAM (μοδάτο μικρό) και το μελλοντικό Cascada (μεσαίο cabrio) αποτελούν όλα τμήμα του τρίτου κύματος αυτού του τεράστιου προγράμματος ανάπτυξης και συμβάλλουν στην επέκταση της προϊοντικής γκάμας Opel.

Αυτή τη στιγμή, η Opel ενισχύει την παρουσία της στις κατηγορίες αυτοκινήτων A και B, που θα περιλαμβάνουν το 3,70 μ. μήκους Adam, το 3,74 μ. Agila, το 4 μ. Corsa, το 4,28 μ. νέο Mokka και το 4,29 μ. Meriva.

Η Opel προβλέπει ότι σχεδόν το 80% των αγοραστών του Adam θα είναι ιδιώτες, από τους οποίους οι μισοί και πλέον νέοι πελάτες. Το Adam θα έχει επίσης απήχηση και σαν εταιρικό όχημα (για εταιρίες και επιχειρήσεις) αφού το 20% των πωλήσεων αναμένεται να απορροφάται από το εταιρικό και επαγγελματικό τμήμα της αγοράς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τους ειδικούς, η lifestyle κατηγορία Α στην οποία ανήκει το Adam θα αυξηθεί σταθερά τα επόμενα χρόνια. Από το 2000, οι πωλήσεις αυτοκινήτων A με στυλ (μήκους περίπου 3,70 μ.) έχουν αυξηθεί κατά 30% περίπου και των πολυτελών της κατηγορίας B (μήκους περίπου 4 μ.) πάνω από 110%. Το 2011 σχεδόν 630.000 τέτοια αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη, σε σχέση με τα 450.000 του 2008. Τώρα, με το Adam, η Οpel θέλει όχι μόνο να μπει, αλλά και να κατακτήσει αυτή την αναπτυσσόμενη αγορά. Παρατηρείται ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση για μικρά αυτοκίνητα στην Ιταλία, η οποία μπορεί να γίνει η μεγαλύτερη αγορά του μοντέλου. Άλλες βασικές αγορές για το νέο μοδάτο μικρό της Opel θα είναι: Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία και Ολλανδία.

Γερμανικής κατασκευής

Το Adam σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στη Γερμανία. Μάλιστα, η Opel είναι η μοναδική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που έλαβε μία τέτοια απόφαση για μικρό αυτοκίνητο, και η υψηλή αποδοτικότητα του εργοστασίου του Eisenach επέτρεψε την υλοποίησή της. Η Opel εκσυγχρονίζει συνεχώς τις εγκαταστάσεις της εκεί, ώστε να πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα. Συνολικά 190 εκατομμύρια ευρώ επενδύθηκαν στον ξεκίνημα της παραγωγής του Adam, από τα οποία 120 εκατομμύρια δόθηκαν για το ίδιο το εργοστάσιο. Η επένδυση αφορούσε νέα κτίρια και νέες, προηγμένες εγκαταστάσεις παραγωγής. Σύντομα, όχι μόνο το Corsa, αλλά και το Opel Adam θα κατασκευάζεται στην «Made in Germany» γραμμή συναρμολόγησης – αποκλειστικά στο Eisenach.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube