Μία από τις εταιρίες που έχουν τεράστια τεχνογνωσία στην μετάδοση ισχύος και -κυρίως στην on road- τετρακίνηση είναι η Audi ξεκινώντας από το ιστορικό Quattro. Όλα ξεκίνησαν την άνοιξη του 1977 όταν στο project με την κωδική ονομασία 262, που είχαν αναλάβει τρεις νεαροί μηχανικοί, οι J.Bensinger, W.Treser και F.Piech, δόθηκε από την VW το «πράσινο φως» για την έναρξή του. Ο τελευταίος, μάλιστα, της τριάδας διέθετε μοναδική εμπειρία σε τεχνικά θέματα, μέρος της οποίας είχε αποκομίσει από τις σημειώσεις του παππού του, του αείμνηστου Ferdinand Porsche. Στόχος του προγράμματος ήταν η κατασκευή ενός αγωνιστικού τετρακίνητου μοντέλου που θα ξεπερνούσε τον ανταγωνισμό και θα μεσουρανούσε την Audi.

Η βάση για την εξέλιξη του συστήματος τετρακίνησης ήταν ένα κόκκινο Audi 80 Coupe εξοπλισμένο με πεντακύλινδρο turbo κινητήρα ισχύος 160 ίππων και ελαφρώς αυξημένο μεταξόνιο. O κινητήρας είχε παραμείνει στην διαμήκη θέση του, όπως και το κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ την εξέλιξη της μονάδας μετάδοσης στους πίσω τροχούς είχε αναλάβει ο H.Nedvidek. O άνθρωπος που κατασκεύαζε κιβώτια ταχυτήτων στα Grand Prix, με τα μονοθέσια που συμμετείχαν -μεταξύ άλλων- οι S.Moss και M.Fangio, είχε τοποθετήσει έναν άξονα που γεφύρωνε απευθείας την έξοδο του κιβωτίου ταχυτήτων με τους πίσω τροχούς. Αυτό ήταν το πρώτο σύστημα quattro της Audi. Πλέον υπάρχουν διάφορες παραλλαγές στην μετάδοση ισχύος στους τέσσερις τροχούς και τα συστήματα που τοποθετούνται σε μοντέλα της γερμανικής εταιρίας αντιπροσωπεύουν τύπους τετρακίνησης σε διαφορετικές παραλλαγές που συναντάμε σε διάφορα μοντέλα άλλων κατασκευαστών. Περισσότερα - πηγή: caroto.gr

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube