Ενα από τα τραγελαφικά που συμβαίνουν στη χώρα μας, είναι η διασπορά ειδήσεων για μέτρα που πρόκειται να εφαρμοστούν, χωρίς ωστόσο να δίνεται η σωστή πληροφόρηση, δημιουργώντας τεράστια ζητήματα στην καθημερινότητα και ειδικά στο εμπόριο. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η αύξηση του φόρου στο υγραέριο, που σύμφωνα με όσα είχαν διαρρεύσει, η τιμή του θα έφθανε στην τιμή του πετρελαίου κίνησης, ίδιους πλέον με του πετρελαίου θέρμανσης. Ομως, δεν είναι καθόλου έτσι η κατάσταση.
Από τη στιγμή που η βενζίνη και το πετρέλαιο μετρούνται σε λίτρα, άρα ο φόρος πηγαίνει στα λίτρα, αν τον ίδιο φόρο τον βάλουμε στο υγραέριο που μετριέται σε κιλά, τότε η αύξηση της τιμής του υγραερίου θα είναι ελάχιστη, διότι 1000 κιλά είναι 1810 λίτρα, για παράδειγμα. Κατά συνέπεια, η σημερινή τιμή του υγραερίου, εάν δεν εφεύρει κάτι....εξωγήινο το Υπουργείο Οικονομικών, δεν θα φθάσει ούτε στο 1 ευρώ. Εάν βέβαια αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο ή οι διεθνείς τιμές τετρελαίου, τότε προφανώς θα ανέβει και η τιμή του υγραερίου, αλλά πάντα θα υπάρχει σημαντική διαφορά.
Τα παραπάνω τα γράφω, επειδή από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ότι η τιμή του υγραερίου θα φθάσει την τιμή του πετρελαίου, οι περίπου 1.500 εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στη μετατροπή των βενζινοκίνητων οχημάτων να έχουν ως διπλό καύσιμο το υγραέριο, δεν έχουν δουλειά. Ελάχιστοι τηλεφωνούν να ρωτήσουν τιμές και κυρίως να πάνε το αυτοκίνητό τους για μετατροπή, με αποτέλεσμα αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση οι εταιρείες να βάλουν λουκέτο και χιλιάδες εργαζόμενοι να χάσουν τις δουλειές τους.
Το Υπουργείο Οικονομικών πρέπει να ξεκαθαρίσει, και όχι με διαρροή, πως ακριβώς έχει το θέμα. Από την πλευρά μας μεταφέρουμε πληροφορίες από τους καθ' ύλην αρμοδίους, από τις εταιρείες πετρελαιοειδών που γνωρίζουν καλά πως μετριούνται τα δύο καύσιμα και κατά συνέπεια πως φορολογούνται.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής