Η όσο το δυνατόν γρηγορότερη απελευθέρωση των επιβατών από ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο, ώστε να τους παρασχεθεί άμεσα η απαιτούμενη ιατρική φροντίδα, μπορεί να είναι ζήτημα ζωής και θανάτου.

Η Ford αναλαμβάνει καίριο ρόλο στην προσπάθεια απελευθέρωσης των επιβατών, το συντομότερο δυνατόν, συνεργαζόμενη με υπηρεσίες επείγουσας ανάγκης, έτσι ώστε τα πληρώματα διάσωσης να μπορούν να τελειοποιούν τις τεχνικές τους πάνω σε νέα αυτοκίνητα πριν καν κυκλοφορήσουν στην αγορά – και να ανταλλάσουν άριστες πρακτικές με συναδέλφους τους σε όλη την Ευρώπη.

Πυροσβέστες από το Monchengladbach της Γερμανίας έκαναν αυτό ακριβώς, αφού η Ford τους παραχώρησε το νέο B-MAX, ένα μοντέλο που χρησιμοποιεί περισσότερα ατσάλια υψηλής και υπερυψηλής αντοχής από οποιοδήποτε άλλο ευρωπαϊκό Ford και υιοθετεί το έξυπνο "Σύστημα Easy Access Door" της Ford με κλασικές εμπρός πόρτες (με μεντεσέ) και συρόμενες πίσω πόρτες που ενσωματώνουν τις κεντρικές κολόνες του αμαξώματος, προσφέροντας απαράμιλλη πρόσβαση για επιβάτες και αποσκευές.

«Η Ford κάνει άλματα ώστε οι επιβάτες των οχημάτων της να απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα προστασίας», δήλωσε ο Thilo Moerke, Ford Automotive Safety Office. «Επίσης πρέπει να διασφαλίσουμε ότι σε περίπτωση σύγκρουσης μπορούν να απελευθερώνονται γρήγορα και με ασφάλεια από τις υπηρεσίες επείγουσας ανάγκης».

Ο αρχηγός της πυροσβεστικής του Monchengladbach, Jorg Lampe, ηγήθηκε της ομάδας διάσωσης στην προσπάθειά της να αναγνωρίσει το πιο αποτελεσματικό μέσο στη διάνοιξη ενός οχήματος χρησιμοποιώντας υδραυλικούς κόφτες, ατσάλινες σιαγώνες και ηλεκτρικά πριόνια.

«Είναι η πρώτη φορά που είχαμε την ευκαιρία να δούμε πόσο ανθεκτικό είναι πράγματι το B-MAX», σχολίασε ο Lampe. «Βιώσαμε μία θαυμάσια εμπειρία. Το όχημα δεν έχει καν κυκλοφορήσει ακόμα αλλά ήδη γνωρίζουμε τα καλύτερα σημεία για να το κόψουμε – και το σημαντικότερο, πού να μην κόψουμε. Δεν έχουμε δουλέψει ποτέ σε όχημα χωρίς κεντρική κολόνα Β και έχω εντυπωσιαστεί από τη στιβαρότητα της δομής του. Μάθαμε πολλά, όχι μόνο για το αμάξωμα αλλά και για τη θέση των αερόσακων και άλλων συστημάτων – που μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν όταν χρειάζεται να ανοίξουμε ένα όχημα», κατέληξε.

Ο Dr Tim Heyne, ειδικός σε θέματα ιατρικής φροντίδας έκτακτης ανάγκης στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Gottingen της Γερμανίας, επισήμανε: «Σε μία σύγκρουση με σοβαρά τραυματισμένα άτομα παγιδευμένα σε αυτοκίνητο, η πρώτη ώρα είναι κρίσιμη επειδή τότε βιώνουν το σοκ. Όσο πιο γρήγορα μπορούμε να σταθεροποιήσουμε τα θύματα, να τα βγάλουμε από το αυτοκίνητο και να τα μεταφέρουμε στο νοσοκομείο, τόσο το καλύτερο. Συνεργαζόμενοι με τη Ford και έχοντας την ευκαιρία να εξασκηθούμε σε μοναδικά οχήματα όπως το B-MAX πριν καν κυκλοφορήσουν, μπορούμε να εξελίξουμε νέες τεχνικές απελευθέρωσης που ενδεχομένως σώζουν ζωές».

Το νέο Ford B-MAX πρόσφατα βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο φορέα δοκιμών σύγκρουσης Euro NCAP.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube