Ένας χρόνος έχει περάσει από την ημέρα που ο Steve Jobs έφυγε από τη ζωή μετά από πολυετή μάχη με τον καρκίνο. Ο άνθρωπος που άλλαξε τα δεδομένα στην αγορά της πληροφορικής, των κινητών και των φορητών συσκευών γενικότερα βρίσκεται πλέον 365 μέρες μακριά από την κεφαλή της Apple, της εταιρείας που ίδρυσε, την είδε να μαραζώνει, επέστρεψε και την οδήγησε στην κορυφή και πλέον έχει αφήσει στα χέρια του Tim Cook και των υπολοίπων στελεχών.
Είναι τεράστια κουβέντα το πώς και κυρίως το πόσο έχει αλλάξει η εταιρεία του Κουπερτίνο στη νέα εποχή. Από τον τρόπο που αντιμετώπισε την Samsung, από τις πολλές λάθος απαντήσεις, αλλά κυρίως από το πώς έφτασε ένας κολοσσός που έδειχνε πως πατούσε στο έδαφος με εμφατικό τρόπο -ακόμη κι αν δεν το έκανε πάντα- να ζητάει πρόσφατα συγγνώμη για ένα λάθος στρατηγικής σημασίας.
Η πρόσφατη ανακοίνωση του Tim Cook για την εντελώς λανθασμένη στρατηγική προσφοράς των Apple χαρτών στο iOS 6 δείχνει πολλά, τα οποία μάλιστα έρχονται να δέσουν με την εντελώς άνευρη και βαρετή παρουσία του πάνω στη σκηνή, σε αντίθεση με τον «άρρωστο με την εταιρεία του» Jobs. Η ρομαντική εποχή του ανθρώπου που έφτανε τους συνεργάτες του στα όρια και υπερασπιζόταν τη δουλειά του με κάθε τρόπο, πέρασε ανεπιστρεπτί και έδωσε πάσα στην εποχή της «Apple των στελεχών».
Από τη στιγμή που ο Jobs έφυγε από τη ζωή η Apple έφερε στην αγορά το «νέο iPad» (και όχι το iPad 3), το οποίο και δεν αποτέλεσε βήμα εξέλιξης, το iPhone 5 που παρουσιάστηκε πρόσφατα και δεν κάνει κι αυτό το κάτι παραπάνω σε σχέση με το 4S, ενώ έφερε στο προσκήνιο και τη νέα σειρά iPods. Για να αντιληφθεί κανείς τη διαφορά των δύο εποχών, αρκεί να σκεφτεί το πόσο έξυπνα ο Steve Jobs ανακοίνωσε το FaceTime, που ως λειτουργία υπήρχε αρκετό καιρό σε ανταγωνιστικά προϊόντα και το πόσο αρνητικά υποδέχτηκε το κοινό την ανακοίνωση του Tim Cook για τη λειτουργία Panorama (που προσφέρεται σε πολλές άλλες συσκευές).
Όταν ο Steve Jobs παρότρυνε τους αποφοίτους του Stanford λέγοντας “Stay Hungry, Stay Foolish”, λίγοι σκέφτηκαν ότι αυτό το μήνυμα θα έπρεπε μετά από χρόνια να πιεστούν κάποιοι εντός της εταιρείας που «δημιούργησε» να το πιστέψουν και να το υλοποιήσουν…
Επιμέλεια: Παύλος Παπαπαύλου