Μόνο στον όμιλο της VW μπορούν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους, χωρίς να αλλάξουν το χαρακτήρα τους. Αποτελεί γενική παραδοχή, ότι στο γερμανικό όμιλο δεν θέλουν να διαφοροποιούνται πολύ σε κάθε αλλαγή μοντέλου, ώστε το καινούργιο να παραπέμπει στο παλιό, να του δίνει αξία και ο κάτοχος της προηγούμενης έκδοσης να μην αισθάνεται ότι σε τρία - τέσσερα χρόνια έχει χάσει τα λεφτά του, προσφέροντας ωστόσο ένα προϊόν με πολλά περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού και όχι τόσο αισθητικής, στο νέο μοντέλο. Τρανό παράδειγμα το νέο Audi A3.
Οδηγώντας το μέχρι την Ανάβυσσο, ομολογουμένως δεν τράβηξα τα βλέμματα στο δρόμο, όπως συνέβη με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, τα οποία μόλις έχουν λανσαριστεί στην ελληνική αγορά (Volvo V40, νέα Mercedes A-Class). Ομως, πολλές φορές το ζήτημα δεν είναι τι βλέπουν οι άλλοι, αλλά τι νιώθεις εσύ. Και με το νέο Α3, νιώθεις βολικά, διαθέτεις ένα σπορτίφ σύνολο χωρίς υπερβολές, μευψηλή ποιότητα κατασκευής και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό. Κι επειδή ανέφερα κατασκευή, στην Audi είναι μετρ της χρησιμοποίησης αλουμινίου (Α2 και Α8 κατασκευάζονται εξ' ολοκλήρου από αλουμίνιο), κάτι που αποφέρει ελαφρύτερα αμαξώματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική έκδοση του νέου Audi A3 1.4 TFSI ζυγίζει μόλις 1.175 κιλά, 80 κιλά λιγότεροι από τον προκάτοχό του.
Ειδικά, στον κλωβό επιβατών τα ενισχυμένα ατσάλια υψηλής τεχνολογίας μειώνουν το βάρος κατά 18 κιλά, ενώ το καπό και τα φτερά που κατασκευάζονται από αλουμίνιο, εξοικονομούν βάρος πάνω από 9 κιλά. Εξάλλου, πολλά εξαρτήματα του πλαισίου και του εσωτερικού συμβάλλουν επίσης στη συνολική μείωση βάρους – όπως τα αλουμινένια ρουλεμάν στα ακροαξόνια της εμπρός ανάρτησης και το μοτέρ του ανεμιστήρα του συστήματος ελέγχου κλιματισμού.
Το νέο A3, είναι αναγνωρίσιμο Audi στο δρόμο, με χαμηλό καπό και κεκλιμένες κολόνες που τονίζουν τις διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4,24 μ., πλάτος 1,78 μ. και ύψος 1,42 μ.). Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2,60 μ., κάτι που συνεπάγεται καλύτερους εσωτερικούς χώρους.
Η μεγάλη εξαγωνική μάσκα κυριαρχεί στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Προαιρετικά, η Audi προσφέρει προβολείς τεχνολογίας xenon με φώτα ημέρας LED. Στην περίπτωση αυτή τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν επίσης λυχνίες LED. Μελλοντικά θα διατίθενται και προβολείς τεχνολογίας LED.
Στο εσωτερικό, η αίσθηση είναι ανάλαφρη και λιτή με στρογγυλούς αεραγωγούς αεροπορικού τύπου, σύστημα ελέγχου κλιματισμού και ανάγλυφα διακοσμητικά ένθετα. Τα καθίσματα και τα τιμόνια είναι νέας φιλοσοφίας, ενώ τα χειριστήρια του αυτοκινήτου είναι περισσότερο εύχρηστα. Κι όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, προσφέρει 365 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο χώρος φθάνει στα 1.100 λίτρα.
Audi connect
Το νέο Audi A3 προσφέρει ποικίλες λύσεις στους τομείς ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού που είναι νέα στην κατηγορία. Οι ειδικά προσαρμοσμένες online υπηρεσίες που προσφέρει η μάρκα μέσω του Audi connect συνδέουν τους οδηγούς με το Internet παρέχοντας άμεσα τις βασικές πληροφορίες – με εύκολο και κατανοητό τρόπο.
Μία ολοκληρωμένη γκάμα προαιρετικών συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας επιτρέπει πρόσβαση στις νέες υπηρεσίες με κορυφαία τη μονάδα MMI navigation plus με MMI touch. Το προηγμένο τεχνολογικά σύστημα εντυπωσιάζει με μία εντελώς επίπεδη οθόνη επτά ιντσών που αναδιπλώνεται ηλεκτρικά ενώ μια νέα φιλοσοφία ελέγχου ενσωματώνει το χειριστήριο πίεσης/περιστροφής. Το Audi Phone Box συνδέει εύκολα τα κινητά τηλέφωνα στο όχημα και το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen που υπόσχεται γνήσια απόλαυση hi-fi.
Για υψηλά επίπεδα άνεσης και μία ανώτερη οδηγική εμπειρία, η Audi υιοθετεί συστήματα υποστήριξης προερχόμενα από την πολυτελή κατηγορία, από το adaptive cruise control μέχρι και τα Audi side assist, Audi active lane assist και Audi pre sense basic για αυξημένη ασφάλεια. Το σύστημα πληροφόρησης οδηγού με "υπόδειξη ξεκούρασης" είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Το νέο A3 λανσάρεται με κινητήρες πετρελαίου TDI και βενζίνης TFSI, από 1400 μέχρι 2000 κ.εκ., με ισχύ από 122 hp μέχρι 180 hp. Και οι τρεις κινητήρες υιοθετούν τη φιλοσοφία downsizing της Audi, ενώ οι τεχνολογίες της αρθρωτής πλατφόρμας βελτιώνουν και την οικονομία καυσίμου.
Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, η κατανάλωση έχει βελτιωθεί κατά μέσο όρο κατά 12%. Ο 2.0 TDI, για παράδειγμα, έχει κατανάλωση μικτού κύκλου 4,1 λίτρα/100 χλμ. που αντιστοιχεί με εκπομπές CO2 106 γρ./χλμ. Τους επόμενους μήνες, η Audi θα επεκτείνει περαιτέρω τη γκάμα κινητήρων της. Άμεσα θα κυκλοφορήσει επίσης μία έκδοση του πολύ αποδοτικού πετρελαίοκινητήρα 1.6 TDI με κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ. (99 γρ./χλμ. CO2). Επίσης αξιοσημείωτη είναι η τεχνολογία επιλεκτικής λειτουργίας κυλίνδρων (cylinder-on-demand) του 1.4 TFSI: σε συνθήκες λειτουργίας μερικού φορτίου, απενεργοποιούνται δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους. Σε φάση εξέλιξης βρίσκονται και άλλα αποδοτικά, ισχυρά και μειωμένων ρύπων συστήματα, όπως ένας κινητήρας που λειτουργεί με αέριο Audi e-gas βιώσιμης παραγωγής.
Στη μετάδοση ισχύος, το νέο Α3 υπογραμμίζει επίσης την τεχνολογική υπεροχή του. Στο λανσάρισμα, ο 1.8 TFSI διατίθεται με επτατάχυτο S tronic: αυτό προσφέρει λειτουργία ‘ελεύθερου τροχασμού’ σε συνδυασμό με το σύστημα Audi drive select. Οι εκδόσεις 1.4 TFSI και 2.0 TDI συνδυάζονται με μηχανικό, εξατάχυτο κιβώτιο. Σύντομα θα ακολουθήσει τα quattro all-wheel drive για ισχυρότερες εκδόσεις κινητήρων.
Το προηγμένο πλαίσιο του νέου A3, καρά στιβαρό το αυτοκίνητο στο δρόμο, χαρίζοντας σπορ αίσθηση, αλλά και άνεση: το σύστημα διεύθυνσης με άμεση απόκριση και σύνδεση με την κρεμαγιέρα υποβοηθείται από ένα αποδοτικό ηλεκτρομηχανικό σύστημα. Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC ενσωματώνει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης – για ακόμα πιο ομαλή και ασφαλή συμπεριφορά όταν το αυτοκίνητο στρίβει στο όριο.
Το προαιρετικό σύστημα Audi drive select (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Ambition) επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει τα προγράμματα λειτουργίας της διαχείρισης κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του S tronic. Το σύστημα ενσωματώνει επίσης την προαιρετική μαγνητική ανάρτηση, το προσαρμοζόμενο cruise control και το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων και ελέγχου κλιματισμού. Οι διαστάσεις των ζαντών ποικίλουν σε διάμετρο από 16 – 18 ίντσες ενώ οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν ένα σπορ πλαίσιο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις.
Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, ακόμη και από τη βασική έκδοση, το Α3 1.2 TFSI - 105 hp κοστίζει 20.500 ευρώ. Σημειώνω, ότι προσφέρονται συνολικά 16 εκδόσεις με διάφορους εξοπλισμούς, ανάλογα τον κινητήρα, καλύπτοντας όλες τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής