Η Abarth στήριζε πάντα τη φιλοσοφία της στην ενίσχυση, τη βελτίωση και τη μεταμόρφωση ενός συνηθισμένου οχήματος σε κάτι εξαιρετικό. Από τότε που το "μικρό αλλά θανατηφόρο" Abarth 500 ήρθε στο προσκήνιο το 2008, τα αυτοκίνητα της Abarth έχουν πάντα μια έξτρα δόση... δηλητήριου, βγαλμένη από σκορπιό - το σήμα κατατεθέν τηςμάρκας- που τα κάνει μοναδικά και τους χαρίζει κορυφαίες επιδόσεις.
Η Abarth ολοένα και περισσότερο εστιάζει την προσοχή της στην προσωποποίηση των αυτοκινήτων που δίνει στους πελάτες της, δίνοντάς τους την ευκαιρία αφενός να χτίσουν ένα αυτοκίνητο που υιοθετεί απολύτως την προσωπικότητα του οδηγού του και αφετέρου ανταποκρίνεται έξοχα στις οδηγικές του απαιτήσεις. Και επιτυγχάνει το στόχο της προσφέροντας μια πολύ μεγάλη γκάμα από κιτ επιδόσεων και εξοπλιστικά στοιχεία που αφορούν τόσο την εξωτερική εμφάνιση, αλλά και το εσωτερικό, σύμφωνα πάντα με τις επιθυμίες του οδηγού.
Ο καθορισμός των παραμέτρων γίνεται ακόμη πιο ξεκάθαρος στη νέα γκάμα της Abarth. Το πρώτο επίπεδο, το Abarth 500, είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει ευχάριστα ούτως ή άλλως, αλλά την ίδια στιγμή σου δίνει τη δυνατότητα να χτίσεις το αυτοκίνητο των ονείρων σου σαν να το ζωγραφίζεις σε λευκό χαρτί, αφού μπορεί να εξελιχτεί με βάση τις δικές σου προσωπικές επιλογές και ανάγκες. Η γκάμα αυτή αντιπροσωπεύεται στο Παρίσι με δυο μοντέλα, το Abarth 595 "turismo" και το "Abarth 595 "competizione", δυο αυθεντικά Abarth όπου οι βελτιώσεις είναι στάνταρ. Στην πρώτη έκδοση, η βελτίωση αφορά τον κινητήρα, τη γεωμετρία και το σύστημα πέδησης, ενώ επιπρόσθετα υπάρχουν λεπτομέρειες τόσο στο υψηλού επιπέδου εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό μέρος, για αυτούς που επιθυμούν αποκλειστική κομψότητα, λεπτότητα και ραφινάρισμα, άνεση και σπορτίφ αίσθηση προσανατολισμένη στον κόσμο του "Gran Turismo". Στο Abarth 595 "competizione", η βελτίωση είναι εμπνευσμένη από τον κόσμο των αγώνων και αφορά επίσης στο σύστημα εξάτμισης, με την εξάτμιση "Record Monza" να είναι στάνταρ, και τα σπορ καθίσματα "Abarth Corse by Sabelt" για αυτούς που αγαπούν τους αγώνες.
Και στις δύο περιπτώσεις ο κινητήρας είναι ο 1.4 Turbo T-Jet, η ισχύς του οποίου έχει αυξηθεί στους 160 ίππους χάρη στο κιτ βελτίωσης. Ο κινητήρας αυτός έχει χωρητικότητα 1368 κ.εκ., είναι 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, υπερτροφοδοτούμενος με υπερτροφοδότη σταθερής γεωμετρίας IHI turbocharger και επιτρέπει εκπληκτικές επιδόσεις. Η ροπή είναι 230 Nm στις 3000 στροφές στη λειτουργία Sport. Η τελική ταχύτητα είναι 211 χλμ./ώρα ενώ η επιτάχυνση γίνεται σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα. Και μάλιστα αυτή η τυπική για Abarth επίδοση πραγματοποιείται με μια πολύ μικρή κατανάλωση: 6,5 λίτρα/100 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο.
Το κορυφαίο επίπεδο προσωποποίησης -πραγματικά "all inclusive"- είναι ο κόσμος των Abarth Specialties. Στο Παρίσι αντιπροσωπεύεται από την έκδοση 695 Maserati Edition, μια έκδοση που επικεντρώνεται στη σπορτίφ αίσθηση, την κλάση και τις επιδόσεις και δημιουργήθηκε από τις Abarth και Maserati. Στο Παρίσι κάνει τη διεθνή του πρώτη εμφάνιση και αφορά μοντέλο περιορισμένης έκδοσης (499 οχήματα). Ο κινητήρας που έχει αναλάβει την κίνησή του είναι ο 1.4 Turbo T-Jet 16v που αποδίδει 180 ίππους και συνεργάζεται με ένα ημιαυτόματο κιβώτιο κατασκευασμένο από την Abarth Competizione, που έχει και χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι.
Το "Abarth Fuori Serie" είναι ένα νέο πρόγραμμα που επιτρέπει στην προσωποποίηση ενός αυτοκινήτου να έχει αφετηρία τις επιδόσεις, κάτι που είναι συνεπές στο πνεύμα της μάρκας. Μόνο τα αυτοκίνητα με το "Fuori Serie" - ειδική παραγωγή- θα έχουν τον βελτιωμένο κινητήρα των 180 ίππων και θα φέρουν χαρακτηριστικά το αποκλειστικό λογότυπο 695 της μάρκας. Για να βοηθήσει τους πελάτες της να κάνουν την επιλογή τους, η Abarth έχει δημιουργήσει δυο ειδικές συλλογές: Heritage και New Wave. Η έκδοση Heritage είναι εμπνευσμένη από τα αυτοκίνητα που έσπασαν τα ρεκόρ του παρελθόντος και από αυτά που έγραψαν την ιστορία της μάρκας. Η έκδοση New Wave είναι εμπνευσμένη από τα σημερινά supercars με μια ξεκάθαρη ματιά στην καινοτομία. Τα εσωτερικά θα φέρουν ειδικά υλικά και διακοσμητικά, φτιαγμένα από ειδικούς ιταλικούς και διεθνείς οίκους που μοιράζονται τις ίδιες αξίες με τη μάρκα.
Τα αυτοκίνητα που θα φιλοξενηθούν στην Έκθεση του Παρισιού, σηματοδοτούν και την εμπορική επιτυχία της μάρκας, η οποία έχει ήδη πετύχει τους εμπορικούς τους στόχους και είναι πιο φιλόδοξη για τη συνέχεια. Είναι ενδεικτικό ότι 5.000 αυτοκίνητα έχουν ήδη διατεθεί μέσα στο 2012 και έπεται συνέχεια φυσικά. Η συνεισφορά των Abarth Specialties είναι βέβαια μεγάλη. Πάνω από 1.600 Abarth 695 Tributo Ferrari έχουν διατεθεί από την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου τον Ιούλιο του 2008 και το Abarth 695 Maserati Edition έχει γίνει ήδη εξαιρετικά δημοφιλές από την παρουσίασή του τον Μάιο στο Automotive Giro d' Italia. Και αυτά τα εμπορικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τα εξαιρετικά αποτελέσματα της μάρκας από την ανασύστασή της έως και σήμερα. Αρκεί να τονίσουμε πως από το 2008 η μάρκα μεγαλώνει συνέχεια, με περίπου 44.000 Abarth Punto και Abarth 500 να έχουν πωληθεί, ενώ σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε άλλα 12.000 βελτιωτικά kit για τα δυο μοντέλα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής