Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, από την ερχόμενη εβδομάδα, η Fiat θα παρουσιάζει σε επίσημη πρεμιέρα την τετρακίνητη έκδοση του Panda. Βεβαίως, στο περίπτερο της ιταλικής μάρκας θα φιλοξενούνται και άλλες εκδόσεις του Panda, το 500L, η έκδοση Street του 500 και μιά έκδοση του Freemont.
Παγκόσμια πρεμιέρα: Panda 4x4
Το νέο Fiat Panda 4x4 - το μοναδικό τετρακίνητο μοντέλο της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης- θα είναι το αστέρι στο Παρίσι. Ο διάδοχος του best seller που έκανε την πρώτη του εμφάνιση πριν 30 χρόνια, το σημερινό τετρακίνητο Panda τρίτης γενιάς, ανταποκρίνεται απόλυτα στο πνεύμα των καιρών, έτοιμο να αντιμετωπίσει τους ορεινούς χωματόδρομους και τη ζούγκλα της πόλης με την ίδια ευκολία. Και είναι για μια ακόμα φορά ικανό να ανταγωνιστεί στα ίσια αυτοκίνητα εκτός δρόμου με μεγαλύτερες διαστάσεις (και φυσικά μεγαλύτερη τιμή).
Το 5θυρο αυτοκίνητο έχει μήκος 3,68 μ., πλάτος 1,67 και ύψος 1,60, ενώ το μεταξόνιό του είναι 2,3 μ. Οι σχεδιαστές του Fiat Centro Stile ξεκίνησαν από την ιδέα διατήρησης και αξιοποίησης της λειτουργικής σχεδίασης του Panda με την προσθήκη μικρών λεπτομερειών που προβάλλουν την εικόνα ενός μίνι SUV. Το εσωτερικό υιοθετεί τις λύσεις που χρησιμοποιούνται στις προσθιοκίνητες εκδόσεις, με κάποιες σημαντικές καινοτομίες: μία νέα παραλλαγή σε πράσινο χρώμα του πλαισίου του ταμπλό που περιβάλλει τα όργανα και τη μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα, υφασμάτινα καθίσματα ειδικής σχεδίασης σε τρεις χρωματικές παραλλαγές (πράσινο, μπεζ, πορτοκαλί) και μία ψηλή κονσόλα πάνω από το κεντρικό «τούνελ», που προσθέτει έναν ακόμα χώρο αποθήκευσης στους 14 που ήδη υπάρχουν στις προσθιοκίνητες εκδόσεις.
Το Panda 4x4 είναι εφοδιασμένο με ένα σύστημα μετάδοσης που παρέχει «ροπή ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand) και διαθέτει δύο διαφορικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σύμπλεξη. Πρόκειται για ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, που μετά από ανάλυση των στοιχείων που στέλνουν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου κατανέμει τη ροπή με ομοιογένεια και στους δύο άξονες, με κατανομή που εξαρτάται τις συνθήκες πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό και είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.
Το Panda 4x4 θα προσφέρεται με δύο διαφορετικούς κινητήρες, εφοδιασμένους με σύστημα Start&Stop: το νέο TwinAir Turbo 0.9 με τους 85 ίππους και τον ντίζελ 1.3 MultiJet II με τους 75 ίππους. Σε σύγκριση με τον 1.2 Fire της προηγούμενης γενιάς, o TwinAir Turbo έχει 40% μεγαλύτερη ροπή, κάτι που σε συνδυασμό και με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζει πιο άνετα ξεκινήματα σε ανηφόρες και μεγαλύτερη ευελιξία. Αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στον MultiJet, όπου η ροπή αυξήθηκε κατά 30%.
Οι αναρτήσεις της τετρακίνητης έκδοσης έχουν να εκπληρώσουν δύο σημαντικούς στόχους. Αφενός να εξασφαλίσουν όλες τις λειτουργίες της προσθιοκίνητης έκδοσης, όπως η άνεση των επιβατών, ο αποτελεσματικός έλεγχος του αυτοκινήτου, το κράτημα και η ασφάλεια και ταυτόχρονα να προσφέρουν τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος. Οι μηχανικοί της Fiat εξασφάλισαν και τα δύο, προσφέροντας τελικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο, με ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και τις δυνατότητες εκτός δρόμου. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε μια έκδοση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα ειδικά σχεδιασμένη για την τετρακίνητη έκδοση. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη λύση της προηγούμενης γενιάς, η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρύτερη και πιο αθόρυβη και παρέχει καλύτερη άνεση, διατηρώντας τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Trekking και Natural Power: η οικογένεια Panda μεγαλώνει
Το Panda έχει τη μεγαλύτερη και πιο πολύπλευρη γκάμα στην κατηγορία του κι αυτό επιβεβαιώνεται τώρα με την παρουσίαση δύο νέων σημαντικών εκδόσεων της οικογένειας Panda: του Trekking και του Natural Power. Το πρώτο είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στις εκδόσεις 4x2 και 4x4, συνδυάζοντας εμφανισιακά χαρακτηριστικά «εκτός δρόμου» με ένα σύστημα έξυπνης μπροστινής κίνησης, που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Traction+. Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες. Η έκδοση Natural Power είναι εφοδιασμένη με κινητήρα TwinAir Turbo 0.9 διπλού καυσίμου (βενζίνη μεθάνιο) με 80 ίππους, για να συνδυάσει τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά και το χαμηλό κόστος του μεθανίου με την τεχνολογία TwinAir, για μεγιστοποίηση της οικονομίας και των επιδόσεων και ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.
Το νέο 500L παρουσιάζει τρεις προϊοντικές καινοτομίες στο κοινό
Τα φώτα πέφτουν στο 500L, ένα καινοτόμο αυτοκίνητο που ανεβάζει τον πήχυ της κατηγορίας. Σχετικά έχω γράψει πρόσφατα ύστερα από δοκιμαστική οδήγηση στο εξωτερικό.
Τρία αυτοκίνητα εξοπλισμένα με τρεις κύριες καινοτομίες, θα κάνουν μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο Παρίσι. Το κοινό θα θαυμάσει το νέο premium σύστημα Hi-Fi εξελιγμένο από την Beats Audio -για πρώτη φορά στη Fiat Group. Άλλη μια παγκόσμια πρεμιέρα θα είναι η εντελώς νέα μηχανή του... καφέ espresso που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Lavazza. Και τέλος, δυο δερμάτινες επενδύσεις "Living" σε τόνους γκρι/μαύρο.
500 Street και 500 by Gucci: σπορτίφ χαρακτήρας και κομψότητα
Η νέα έκδοση Street του Fiat 500 θα παρουσιαστεί στο Παρίσι και θα είναι άμεσα διαθέσιμη στους Eυρωπαίους εμπόρους της Fiat. Με μια επιθετική εμφάνιση και πλήρη βασικό εξοπλισμό, το μοντέλο που θα παρουσιαστεί στην Έκθεση θα φοράει κινητήρα 1.4 lt - 100 ίππων.
Από τη σπορτίφ αίσθηση περνάμε στο "glamour". Οι εκδόσεις σεντάν και κάμπριο Fiat 500 by Gucci, εκφράζοντας την ιταλική κομψότητα, θα βρίσκονται επίσης στο περίπτερο της Fiat.
Η γκάμα του 500 για το 2013, θα εφοδιάζεται με έξι νέα χρώματα και άλλες στιλιστικές λεπτομέρειες που κάνουν ακόμα πιο ευχάριστο το πετυχημένο μοντέλο, το οποίο έχει πουλήσει περισσότερα από 800.000 αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη από το 2007.
Freemont: Park Avenue και βενζινοκινητήρας 2.4 lt - 170 hp
Η Fiat θα παρουσιάσει δυο σημαντικές καινοτομίες στην γκάμα του Freemont στο Παρίσι. Τη νέα έκδοση Park Avenue, κορυφαία σε επίπεδο εξοπλισμού και στιλ και το νέο κινητήρα 2.4 lt των 170 ίππων. Είναι δυο σημαντικές προσθήκες που κάνουν ελκυστικότερο το αυτοκίνητο που παρήγγειλαν 39.000 Ευρωπαίοι οδηγοί. Βέβαια, στην Ελλάδα λόγω της κατάστασης και της υπερφορολόγησης, το Freemont μόνο κατά παραγγελία μπορεί να το αποκτήσει κάποιος.
Punto 2012: η επιτομή της αξιοπιστίας
Στην έκθεση του Παρισιού θα βρίσκεται επίσης και το Punto 2012, η εξέλιξη του best seller της Fiat με πάνω από 8,5 εκατομμύρια μονάδες στην Ευρώπη από το 1993. Δυο εκδόσεις -TwinAir 85 hp και Lounge 1.3 MultiJet - 85 hp- θα βρίσκονται στο περίπτερο αντιπροσωπεύοντας την πλατιά γκάμα του μοντέλου.
Pack Nitro για τα Panda και Sedici
Ένα Fiat Panda Trekking εξοπλισμένο με το νέο Nitro kit θα είναι διαθέσιμο στο περίπτερο της Έκθεσης. Μετά την επιτυχία του στο Fiat Qubo Trekking το 2011, η Fiat αυξάνει τώρα τη διαθεσιμότητα του Nitro kit -που παράγεται σε συνεργασία με τον κορυφαίο αμερικάνικο κατασκευαστή snowboard- στο Panda και στο Sedici.
Περισσότερα προσεχώς.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής