Ο,τι καλύτερο έχουν σε τεχνολογία αναμένεται να παρουσιάσουν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού (27 Σεπτεμβρίου - 14 Οκτωβρίου), οι κατασκευαστικές εταιρείες αυτοκινήτων. Στην "πόλη του φωτός", η ιαπωνική Mitsubishi θα εμφανίσει το Outlander PHEV, την υβριδική έκδοση του γνωστού SUV.
Το Outlander PHEV είναι το πρώτο plug-in hybrid SUV, το οποίο συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία τριών διαφορετικών κόσμων: Τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού οχήματος (EV), την αυτονομία ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και τις on - off-road επιδόσεις ενός SUV.
Το νέο Outlander PHEV, που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Παρίσι, βασίζεται στο νέο Outlander, το οποίο έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη Ρωσία τον Ιούλιο. Χρησιμοποιεί το Plug-in Hybrid EV System της Mitsubishi, το οποίο προέρχεται από τα 100% ηλεκτρικά συστήματα του μικρού i-MiEV και άλλων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας. Το Outlander PHEV είναι το παγκοσμίως πρώτο plug-in hybrid SUVπου συνδυάζει τον οικολογικό και αθόρυβο χαρακτήρα των ηλεκτρικών οχημάτων EV με τη χρηστικότητα και τις on-off road επιδόσεις των τετρακίνητων SUV και την αυτονομία ενός συμβατικού μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).
Απευθυνόμενο σε πελάτες που ζητούν αυξημένη αυτονομία, αντλεί ηλεκτρική ισχύ από μία μπαταρία η οποία φορτίζεται στο σπίτι, ή σε σταθμό φόρτισης ή μέσω ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Ετσι, περιορίζεται πολύ η κατανάλωση και συνεπώς οι ρύποι.
Το Outlander PHEV θα κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά στις αρχές του 2013 και στη συνέχεια θα λανσαριστεί σε Ευρώπη, Β. Αμερική και σε άλλες αγορές ανά τον κόσμο.
Αυτόματη επιλογή τριών προγραμμάτων λειτουργίας για καλύτερη απόδοση
Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας, ο κινητήρας Hybrid EV επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο πρόγραμμα λειτουργίας για μία οδηγική εμπειρία που συνδυάζει άνεση και υψηλή απόδοση καυσίμου.
α) EVDriveMode
Το EVDriveMode είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (all-electric mode) στο οποίο οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες κινούν το όχημα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ μόνο από τη μπαταρία. Με μηδενική κατανάλωση βενζίνης στο δρόμο και μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οδηγός μπορεί να απολαύσει αθόρυβες και φιλικές προς το περιβάλλον επιδόσεις στο πρόγραμμα αυτό.
β) SeriesHybridMode
Στο SeriesHybridMode ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια που παρέχει ηλεκτρισμό στους ηλεκτροκινητήρες. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα όταν η υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο και απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς όπως για μία προσπέραση ή σε ανηφόρες με μεγάλες κλίσεις.
γ) ParallelHybridMode
Στο ParallelHybridMode ο βενζινοκινητήρας παρέχει την περισσότερη κινητήρια ισχύ του, με την υποστήριξη των ηλεκτροκινητήρων σύμφωνα με τις ανάγκες οδήγησης. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα για πιο γρήγορη οδήγηση όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί με μέγιστη απόδοση.
Υψηλής χωρητικότητας μπαταρία προσφέρει οδηγική ευελιξία
Η υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου 12 kWh προσφέρει στο Outlander PHEV αυτονομία κινούμενο αποκλειστικά ηλεκτρικά, πάνω από 55 χλμ., αρκετή για πλήρως ηλεκτρική λειτουργία στις περισσότερες καθημερινές συνθήκες.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ο ίδιος το BatteryChargeMode, κατά το οποίο ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία ανεξάρτητα αν το όχημα είναι σταματημένο ή εν κινήσει. Το BatteryChargeMode επιτρέπει τη χρήση του βενζινοκινητήρα σαν γεννήτρια οποιαδήποτε στιγμή: για παράδειγμα αν ο οδηγός θέλει να χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή το EVDriveMode, μπορεί να διασφαλίσει επάρκεια ενέργειας από τη μπαταρία.
Το σύστημα 4WD με δύο ηλεκτροκινητήρες (TwinMotor 4WDSystem) προσφέρει ανώτερη απόκριση
Το Outlander PHEV χρησιμοποιεί ένα σύστημα TwinMotor 4WD αποτελούμενο από δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους εμπρός και πίσω τροχούς. Πέρα από τη μειωμένη απώλεια τριβών, το TwinMotor 4WD προσφέρει καλύτερη απόκριση και πιο ακριβή έλεγχο από τα συμβατικά μηχανικά συστήματα. Το πετυχαίνει χωρίς άξονα μετάδοσης ή άλλα μηχανικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σε συμβατικά μηχανικά συστήματα. Το TwinMotor 4WD ενσωματώνεται στο δοκιμασμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας MitsubishiS-AWC (Super All Wheel Control) πετυχαίνοντας υψηλά επίπεδα ευστάθειας και επιδόσεων σε όλα τα εδάφη και αξιόπιστη οδική συμπεριφορά. Εξάλλου, οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες παράγουν μέγιστη ροπή άμεσα, χαρακτηριστικό γνώρισμα των ηλεκτροκινητήρων, προσφέροντας επιτάχυνση εφάμιλλη ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης μεγάλου κυβισμού σε συνδυασμό με κορυφαίες περιβαλλοντικές και οδηγικές επιδόσεις για το Outlander PHEV.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής