Το νέο Volvo V40 έκλεψε την παράσταση στην ανακοίνωση των πρόσφατων αποτελεσμάτων δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP. Το ολοκαίνουριο 5θυρο σουηδικό μοντέλο, έλαβε συνολικά 111 βαθμούς, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοση που έχει καταγραφεί ποτέ στις δοκιμές του Euro NCAP. Βέβαια, απέσπασε και το μέγιστο των 5 αστεριών ασφάλειας, στη βαθμολογία του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού ινστιτούτου οδικής ασφάλειας και δοκιμών.

Τα ρεκόρ για το νέο Volvo V40 όμως, δεν περιορίστηκαν στη συνολική βαθμολογία. Από το 2009 το Euro NCAP διεξάγει δοκιμές σε τέσσερις υποκατηγορίες, με το άθροισμα των επιμέρους βαθμολογιών να συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα. Οι υποκατηγορίες αυτές είναι: η προστασία ενήλικων επιβατών, η προστασία παιδιών επιβατών, η προστασία πεζών και τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας.

Το νέο Volvo V40 σημείωσε επίδοση ρεκόρ στην προστασία ενήλικων επιβατών, με βαθμολογία 98%, που αντιστοιχεί σε 35 βαθμούς! Πρόκειται για το υψηλότερο νούμερο που έχει καταγραφεί ποτέ στις δοκιμές του Euro NCAP, ανεξάρτητα κατηγορίας αυτοκινήτου! Οι κορυφαίας ποιότητας χάλυβες που χρησιμοποιεί η Volvo σε συνδυασμό με την προηγμένη δομή του αμαξώματος, τις ζώνες σταδιακής παραμόρφωσης και τα πλείστα όσα συστήματα παθητικής ασφάλειας του νέου V40, συνετέλεσαν σε αυτό το πραγματικά μοναδικό αποτέλεσμα.

Νέο ρεκόρ όμως υπήρξε και στην κατηγορία προστασίας πεζών, όπου το νέο Volvo V40 σημείωσε βαθμολογία 88%, που αντιστοιχεί σε 32 βαθμούς. Το ρεκόρ αυτό ήταν αναμενόμενο, καθώς – εκτός των άλλων - το νέο V40 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που εφοδιάζεται με αερόσακο πεζών, στο βασικό μάλιστα εξοπλισμό όλων των εκδόσεών του! Η λειτουργία του αερόσακου πεζών έχει ως εξής: Αισθητήρες στον μπροστινό προφυλακτήρα καταγράφουν την έκταση της επαφής μεταξύ του αυτοκινήτου και του πεζού. Το πίσω μέρος του καπό (μπροστά από το παρμπρίζ) ανασηκώνεται μειώνοντας έτσι τη γωνία προσβολής του κορμού προς το αυτοκίνητο, ενώ την ίδια στιγμή ενεργοποιείται ο αερόσακος. Το εμβαδόν του αερόσακου καλύπτει την περιοχή του ανασηκωμένου καπό και το κάτω 1/3 του παρμπρίζ – συμπεριλαμβάνοντας τις δύο εμπρός κολόνες. Ο συνδυασμός της δράσης του ανυψωμένου καπό και του αερόσακου, βοηθάει ιδιαίτερα στον περιορισμό του τραυματισμού του πεζού από το όχημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κατηγορία των επικουρικών συστημάτων ασφάλειας το Volvo V40 πέτυχε το απόλυτο της βαθμολογίας με 100% ή 7 βαθμούς. Κάτι επίσης αναμενόμενο, αφού προηγμένα συστήματα όπως το City Safety, το πρωτοποριακό σύστημα της Volvo για προστασία από συγκρούσεις σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό σχεδόν όλων των μοντέλων της και φυσικά του νέου V40, στο προσεχές μόλις μέλλον αναμένεται να συμπεριληφθεί στα προαπαιτούμενα συστήματα του Euro NCAP! Με συστήματα όπως το City Safety η Volvo ουσιαστικά "δείχνει" το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν ακόμα και ανεξάρτητοι φορείς αξιολόγησης της ασφάλειας, όπως το Euro NCAP. Με την ευκαιρία, να αναφερθεί ότι το City Safety τιμήθηκε με ειδικό βραβείο από το Euro NCAP το 2010 και στο τελευταίο του στάδιο εξέλιξης, όπως το βρίσκουμε στο V40, λειτουργεί πλέον έως και τα 50 χλμ./ώρα, ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτές αντίστοιχων συστημάτων που προσφέρουν άλλοι κατασκευαστές.



Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube