Είναι αλήθεια ότι η Βόρειος Ελλάδα αναπτύσσει σημαντικές σχέσεις με τη γειτονική Τουρκία, μέσω της Τurkish Airlines, η οποία έχει τακτικά δρομολόγια σύνδεσης.
Προ ημερών, ολοκληρώθηκε ένα ταξίδι στελεχών από τη Βόρεια Ελλάδα που είχε ως σκοπό την περαιτέρω προώθηση των τουριστικών προορισμών της περιοχής και η γνωριμία της αποστολής, με τους αρμόδιους φορείς της Άγκυρας.
Η 13μελής αποστολή, με επικεφαλής τον διευθυντή της Turkish Airlines στη Θεσσαλονίκη, Utku Yazan, αποτελείτο από εκπροσώπους του Δήμου Θεσσαλονίκης (ο αντιδήμαρχος πολιτισμού, παιδείας και τουρισμού, Σπύρος Πέγκας και η ειδική σύμβουλος του δημάρχου, Ελένη Σωτηρίου), φορείς του τουρισμού της πόλης (ο διευθυντής του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης Νίκος Σαπουντζής και το μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Δημήτρης Μουσιάδης), καθώς και επιχειρηματίες του τουρισμού και δημοσιογράφους της Βόρειας Ελλάδας.
Η αποστολή από τη Θεσσαλονίκη, είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τη νέα όψη της πρωτεύουσας της Τουρκίας, που σημειώνει ραγδαία πρόοδο την τελευταία δεκαετία. Συγκεκριμένα, επισκέφθηκε την ελληνική πρεσβεία στην Άγκυρα και πραγματοποίησε συνάντηση με τον Επιτετραμμένο Θεοχάρη Λαλάκο και τον Γενικό Πρόξενο Έβαν Καλπαδάκη. Οι εκπρόσωποι της ελληνικής πρεσβείας, δήλωσαν την ικανοποίησή τους για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Τουρκία, μέσω της γραμμής της Turkish Airlines, ενώ αναφέρθηκαν στην αύξηση του αριθμού χορήγησης βίζας το τελευταίο διάστημα για Τούρκους πολίτες, χάρη στην απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών.
Αμέσως μετά, η ελληνική αποστολή συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Άγκυρας Melih Gokcek, ο οποίος αναφέρθηκε στο πλάνο γενικότερης ανάπλασης της πόλης, που έχει ακολουθηθεί τα τελευταία χρόνια και στα προγράμματα ανάπτυξης κοινωνικής πολιτικής και πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων.
Παράλληλα, η Turkish Airlines διοργάνωσε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο συνέδριο, με τη συμμετοχή των κορυφαίων τουριστικών πρακτόρων της Άγκυρας, κατά την διάρκεια του οποίου, ο διευθυντής του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης Νίκος Σαπουντζής, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα της πόλης αλλά και των γύρω περιοχών, ως τουριστικών προορισμών.
Την τρίτη ημέρα του ταξιδιού, η ελληνική αποστολή επισκέφθηκε την γειτονική πόλη του Beypazari, έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής. Εκεί τους υποδέχθηκε ο δήμαρχος Mehmet Cengiz Ozalp.
Ο διευθυντής της Turkish Airlines στη Θεσσαλονίκη Utku Yazan, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχία του ταξιδιού: «Από την έναρξη των πτήσεων μας στη Θεσσαλονίκη, μέλημα μας ήταν να γίνει γνωστή η Βόρεια Ελλάδα σε νέες αγορές του τουρισμού. Η περιοχή της Άγκυρας, αποτελεί μια αγορά με πολύ μεγάλη δυναμική, από την οποία η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να προσελκύσει σημαντικό αριθμό επισκεπτών. Παράλληλα, η Άγκυρα και η παραδοσιακή πόλη του Beypazari, αποτελούν προορισμούς ιδιαίτερης ομορφιάς, που οι Έλληνες τουρίστες θα βρουν ιδιαίτερα ελκυστικούς. Σε αυτή τη συνεχή προσπάθεια έχουμε πολύτιμους συμμάχους την τοπική αυτοδιοίκηση και τους φορείς του τουρισμού της Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα της συνεργασίας μας είναι εμφανή, τόσο στην πληρότητα των πτήσεών μας (άλλωστε, από τον Οκτώβριο η συχνότητα των πτήσεων από τη Θεσσαλονίκη, θα αυξηθεί από έξι σε επτά εβδομαδιαίως), όσο και στο γεγονός ότι, το όνομα της Θεσσαλονίκης γίνεται ολοένα και πιο γνωστό, όχι μόνο στην Τουρκία, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες παγκοσμίως».
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής