Η δυσμενής οικονομική κατάσταση στη χώρα μας, οι κλειστές επιχειρήσεις, η ανεργία, η έκρηξη της φορολόγησης και τα ακριβά πάγια έξοδα των νοικοκυριών, οδήγησαν τους Ελληνες σε δραστική περικοπή δαπανών, όσοι τουλάχιστον είχαν να δαπανήσουν. Σεαυτό το περιβάλλουν, περιορίστηκαν οι μετακινήσεις και κυρίως τα ταξίδια. Η Aegean μόλις ανακοίνωσε ότι ο κύκλος εργασιών της στο πρώτο εξάμηνο του 2012 ανήλθε σε 269,4 εκ. ευρώ, μειωμένος κατά 9% σε σχέση με πέρυσι.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το μείον 9% είναι το χειρότερο δυνατό νούμερο, αναλογιζόμενοι ότι το δεύτερο τρίμηνο φέτος, η κάμψη ήταν 13%.

Η Aegean μετέφερε συνολικά 2,7 εκ. επιβάτες το πρώτο εξάμηνο του 2012, παρουσιάζοντας μείωση 8% σε σχέση με πέρυσι, με την εταιρία να εκτελεί 13% λιγότερες πτήσεις, επιτυγχάνοντας αύξηση πληροτήτων από 64,6% σε 69,5%, με χαμηλότερους όμως ναύλους, δηλαδή φθηνότερα εισιτήρια. Οριακή μείωση κατά 2% καταγράφηκε στην επιβατική κίνηση εξωτερικού, που ανήλθε σε 1,5 εκ. επιβάτες ενώ συνεχίστηκε η κάμψη στο εσωτερικό με 1,2 εκ. επιβάτεςκαι πτώση της κίνησης κατά 14%. Σημειώνεται ότι η κάμψη στην κίνηση εξωτερικού αφορά την κύρια βάση της εταιρίας την Αθήνα, ενώ από τις υπόλοιπες βάσεις της Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας και Λάρνακας παρουσιάστηκε αθροιστικά αύξηση 6%.

Το καθαρό αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου μετά από φόρους, διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους 38,5 εκ. ευρώ, σημαντικά επιβαρυμένο σε σχέση με ζημιές 19,8 εκ. το 2011.

Η ανασφάλεια που δημιουργήθηκε στους δυνητικούς επισκέπτες της χώρας κατά το διάστημα των διπλών εκλογών, η συνεχιζόμενη υποχώρηση της ζήτησης στο εσωτερικό, οι τιμές του πετρελαίου καθώς και η πτώση του ευρώ, επηρέασαν αρνητικά το αποτέλεσμα του δευτέρου τρίμηνου που ήταν ιδιαίτερα αδύναμο.

Καταλήγοντας, τα ταμειακά διαθέσιμα της Aegean ανήλθαν σε 181 εκ. ευρώ, στις 30.06.2012.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Η αδυναμία της εσωτερικής ζήτησης ήταν αναμενόμενη, όχι όμως και η σημαντική κάμψη της τουριστικής κίνησης, ιδιαίτερα προς Αθήνα, κατά τους παραδοσιακά ισχυρούς μήνες Μάιο και Ιούνιο, γεγονός που επιβάρυνε σημαντικά το αποτέλεσμά μας», ανέφερε ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της Aegean και συνέχισε: «από τον Ιούλιο οι τουριστικές αφίξεις δείχνουν να ομαλοποιούνται προς την υπόλοιπη χώρα όχι όμως και προς την Αθήνα. Παρά την κάμψη, με την κατάλληλη διαχείριση του δικτύου πετύχαμε σημαντικά ενισχυμένες πληρότητες, με χαμηλότερους όμως ναύλους. Η παρουσία μας στις κύριες αγορές της Γερμανίας, Αγγλίας, Γαλλίας, Ρωσίας, Ισραήλ και Βελγίου, έχει ενισχυθεί με πτήσεις από τις 6 βάσεις μας στην Ελλάδα, ενώ για πρώτη φορά πετάξαμε προς Τσεχία, Ουγγαρία, Ουκρανία και Γεωργία. Οι προσπάθειες για την διαχείριση του κόστους ωριμάζουν σταδιακά και αναμένεται να αποδώσουν αποτελέσματα το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους. Η αδυναμία και οι αβεβαιότητες της ελληνικής οικονομίας απαιτούν περαιτέρω σημαντικές προσαρμογές, ευελιξία και εξωστρέφεια.»

Οπως γίνεται αντιληπτό και από τα λόγια του Δημήτρη Γερογιάννη, αποτελεί επιτακτική ανάγκη η αναβάθμιση της εικόνας της Αθήνας. Η συνεργασία όλων των φορέων είναι απαραίτητη ειδικά για το χειμώνα, προκειμένου να αυξηθεί η τουριστική κίνηση στην πρωτεύουσα ειδικά το χειμώνα, όταν θα είναι κλειστές οι τουριστικές μονάδες στα νησιά.

Aegean Airlines

H Aegean Airlines το 2011 μετέφερε 6,5 εκ. επιβάτες. Aπό τις 30/06/2010 είναι μέλος της ισχυρότερης παγκόσμιας αεροπορικής συμμαχίας, της STAR ALLIANCE. Η εταιρεία βραβεύτηκε ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη για το 2012, από τα Skytrax World Airline Awards. Επιπλέον, στην πορεία των 13 χρόνων ιστορίας της, η Aegean έχει βραβευθεί έξι φορές από τον European Regions Airline Association (ERA).


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube