Πρόσφατα η Nissan αποκάλυψε στην πόλη του Λονδίνου, το όραμά της για το ταξί του αύριο: το Nissan NV200 Taxi. Σε σύγκριση με τα σημερινά ταξί που κυκλοφορούν στο Λονδίνο, αναμένεται να έχει χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, γεγονός που επικροτείται από το δήμο της πόλης, στο πλαίσιο της στρατηγικής για καλύτερο περιβάλλον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Δήμαρχος του Λονδίνου, οι σύλλογοι ατόμων με αναπηρίες, καθώς και η Ένωση των Αυτοκινητιστών του Λονδίνου, καλωσόρισαν θερμά το λανσάρισμα του Nissan NV200 Taxi.
Οι εκδόσεις ταξί του NV200 έχουν ήδη παρουσιαστεί στο Τόκιο, ενώ έχει επιλεγεί ως το «ταξί του μέλλοντος» της Νέας Υόρκης και θα κυκλοφορεί κατά αποκλειστικότητα στους δρόμους της!
Εσωτερικός σχεδιασμός
- Πενταθέσια διάταξη με άπλετους χώρους για την άνεση των επιβατών
- Έξυπνα αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα που επιτρέπει την ευελιξία στον χώρο των αποσκευών
- Μεγάλη γυάλινη οροφή με ευρυχωρία καθ’ ύψος και με αποτέλεσμα το χαμηλότερο βάρος για την καμπίνα
- Πλήρης πρόσβαση αναπηρικού αμαξιδίου μέσω της συρόμενης πόρτας.
Το ειδικά διαμορφωμένο εσωτερικό του NV200 Taxi, θέτει νέα πρότυπα στην άνεση των επιβατών με στυλ και ευελιξία. Ο κύριος χώρος των επιβατών είναι προσβάσιμος μέσω δύο συρόμενων θυρών, με το άνοιγμά τους να έχει τροποποιηθεί ώστε να επιτρέπει την πρόσβαση ακόμα και σε αναπηρική καρέκλα. Οι πόρτες αυτές διαθέτουν σύστημα αυτόματης ασφάλισης που εξασφαλίζει ότι δεν θα ανοίξουν, όταν το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.
Τα καθίσματα ακολουθούν τη φιλοσοφία της πενταθέσιας διάταξης, όπου μια σειρά με 3 θέσεις και μια με 2, αναδιπλούμενα, καθίσματα με μέτωπο προς τα πίσω, συνυπάρχουν αντικριστά. Ωστόσο, το μεγάλο πλεονέκτημα στη διάταξη αυτού του τύπου, έγκειται στην αναδίπλωση της διαιρούμενης πίσω πλάτης κατά 70:30. Αυτό επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στην καμπίνα, καθώς οι δύο μονάδες των καθισμάτων μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα, προκειμένου να φιλοξενηθούν μεγάλες αποσκευές.
Το πακέτο πρόσβασης ολοκληρώνεται με τις υψηλής ορατότητας χειρολαβές που έχουν τοποθετηθεί στις άκρες των ανοιγμάτων κάθε πόρτας. Ένα άλλο μοναδικό χαρακτηριστικό του NV200 Taxi, είναι η μεγάλη γυάλινη πανοραμική οροφή, που χαρίζει άπλετη φωτεινότητα.
Στη καμπίνα, ο φωτισμός τη νύχτα ρυθμίζεται με διακόπτη, ενώ υπάρχει και σύστημα επιδαπέδιου φωτισμού που ενεργοποιείται μόλις ανοίξει η πόρτα. Ακόμη και οι όψεις των καθισμάτων έχουν σχεδιαστεί ειδικά για ταξί, με υλικό που καθαρίζεται εύκολα.
Ομως άνετη φιλοξενία δεν έχουν μόνο οι επιβάτες, αλλά και ο οδηγός που βρίσκεται πολλές ώρες στο τιμόνι. Η καμπίνα είναι γεμάτη με έξυπνους χώρους και θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι θήκες στις πόρτες είναι αρκετά μεγάλες για να χωρέσουν δύο βιβλία μεγέθους Α4. Επιπλέον, ένα κρυφό σημείο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού μπορεί να φυλάξει επιμελώς πολύτιμα αντικείμενα.
Ο πίνακας οργάνων φιλοξενεί έναν από τους πιο ολοκληρωμένους υπολογιστές ταξιδίου, ενώ δεν λείπουν οι συνηθισμένες ενδείξεις πληροφοριών, όπως: η κατανάλωση του καυσίμου, τα διαστήματα service, τα διανυθέντα χιλιόμετρα κ.α. Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό για τον οδηγό είναι η στάνταρ συνδεσιμότητα του κινητού τηλεφώνου με Bluetooth.
Εξωτερικός σχεδιασμός
- Ειδικά διαμορφωμένη εξωτερική σχεδίαση για μεγιστοποίηση τόσο του χώρου όσο και της άνεσης των επιβατών.
- Φαρδύτερο μετατρόχιο με ειδικά τροποποιημένο σύστημα διεύθυνσης που επιτυγχάνει καλύτερη ακτίνα στροφής
- Δύο συρόμενες πόρτες για εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό.
Χάρη στην μεγάλη καμπίνα των επιβατών που διαθέτει, το NV200 Taxi μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες με άνεση, ενώ οι συμπαγείς διαστάσεις του, επιτρέπουν στον επαγγελματία οδηγό να κινηθεί με χαρακτηριστική άνεση ακόμα και στους πιο δύσκολους δρόμους των πόλεων.
Ενα ακόμη χαρακτηριστικό του NV200 Taxi είναι τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα, για καλύτερη ορατότητα στους επιβάτες. Ξεχωρίζουν οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, ενώ οι εμπρός προβολείς έχουν εγκατασταθεί στο κάτω μισό μέρος του προφυλακτήρα και προς τα εξωτερικά άκρα του οχήματος, έχοντας ενσωματώσει LED φώτα ημέρας.
Εξάλλου, για καλύτερη πρόσβαση κυρίως σε άτομα με αναπηρίες, το αριστερό άνοιγμα της πόρτας έχει διευρυνθεί, προκειμένου να πληροί τις απαιτήσεις των χρηστών αναπηρικών αμαξιδίων.
Στο πίσω μέρος, το NV200 Taxi έχει δύο πρακτικές πόρτες φόρτωσης με άνοιγμα 70:30. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και διαμορφώνεται ανάλογα σύροντας το πίσω κάθισμα μπρος - πίσω.
Κινητήρας και αμάξωμα
Για να επιτευχθεί το απαιτούμενο αποτέλεσμα στο σύστημα ανάρτησης του NV200 Taxi, οι δύο μπροστινοί τροχοί έχουν μετακινηθεί 100 χιλιοστά προς τα έξω. Επιπλέον, η εμπρόσθια ανάρτηση έχει αλλάξει από την τυπική McPherson σε ένα νέο σχεδιασμό που ενσωματώνει χωριστά ακραξόνια που συνδέονται μέσω περιστρεφόμενων εδράνων.
Σε συνδυασμό με το φαρδύτερο μετατρόχιο, την τροποποιημένη κρεμαγιέρα και τα διπλά ημιαξόνια Cardan που ενσωματώνουν δύο καθολικές αρθρώσεις, το NV200 Taxi έχει κύκλο στροφής λιγότερο από 7,62 μ.
Το νέο σασί είναι τοποθετημένο σε ένα υπο-πλαίσιο που συνδέεται με το όχημα με ειδικούς ελαστικούς αποσβεστήρες κραδασμών. Αυτοί οι αποσβεστήρες βοηθούν στην απομόνωση των θορύβων και των κραδασμών, ενώ μια αντιστρεπτική δοκός επιτρέπει τον αποτελεσματικό έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές.
Το NV200 Taxi είναι εφοδιασμένο με ένα ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής αίσθησης, που το καθιστά ιδανικό για δύσκολες μανούβρες, ενώ προσφέρει καλύτερη αίσθηση στον οδηγό.
Ένας άλλος τομέας όπου το NV200 Taxi υπερέχει, είναι στο σύστημα της πέδησης με στάνταρ το ΑBS που συνδυάζεται με σύστημα υποβοήθησης της πέδησης (Brake Assist) καθώς και με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBD).
Το NV200 Taxi τροφοδοτείται από έναν σύγχρονο, τετρακύλινδρο κινητήρα turbo πετρελαίου 1.5 lt, με δύο εκδόσεις σε ιπποδυνάμεις: 89 hp και 110 hp. Ο 1.461 κ. εκ. 8βάλβιδος κινητήρας συνδυάζει την εξαιρετική οικονομία καυσίμου με χαμηλό κόστος συντήρησης και δυναμικές επιδόσεις. Χαρακτηριστικό του πλεονέκτημα αποτελούν και οι εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 που ξεκινούν από τα 139 γρ./χλμ. (για τον 89 hp κινητήρα).
Οι εκδόσεις με τον κινητήρα των 89 hp, εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ στην έκδοση των 110 hp υπάρχει κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Και οι δύο εκδόσεις των κινητήρων είναι πλήρως συμβατές με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EuroV.
Το NV200 Taxi πρόκειται να λανσαριστεί και στην Ελλάδα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής