Ετήσια αύξηση 10,99% στην καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού για την περίοδο Ιανουαρίου- Απριλίου 2012, δείχνουν τα στοιχεία των διασυνοριακών συναλλαγών της Visa Europe για την περιοχή της νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου. Συγκεκριμένα, η δαπάνη έφτασε τα 8,39 δισ. ευρώ, από 7,5 δισ. ευρώ, την αντίστοιχη περίοδο το 2011.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ/ΜΠΕ, ο Δείκτης Τουριστικής Δαπάνης της Visa Europe για την περιοχή της Μεσογείου καταδεικνύει ότι οι επισκέπτες από το Ην. Βασίλειο διατήρησαν την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες που καταγράφουν την υψηλότερη δαπάνη στις έξι υπό εξέταση χώρες (Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία).
Οι επισκέπτες από το Ην. Βασίλειο δαπάνησαν 1,3 δισ. ευρώ στις έξι χώρες της Μεσογείου την περίοδο Ιανουαρίου- Απριλίου 2012, ενώ δεύτεροι ακολούθησαν οι Γάλλοι (880 εκατ. ευρώ) και τρίτοι οι Αμερικανοί (631 εκατ. ευρώ).
Οι Ρώσοι παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στην καταναλωτική δαπάνη για τη συγκεκριμένη περίοδο, φθάνοντας από 394 εκατ. ευρώ το 2011 τα 524 εκατ. ευρώ το 2012 (+33%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa Europe, η Γαλλία παρέμεινε η χώρα με την υψηλότερη δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού, με 2,81 δισ. ευρώ για το πρώτο τετράμηνο του 2012, σχεδόν δεκαπλάσια από αυτήν που σημειώθηκε στην Ελλάδα για την ίδια περίοδο (241 εκατ. ευρώ) και όλοι αντιλαμβανόμαστε γιατί συνέβη αυτό στη χώρα μας (επισόδεια στην Αθήνα, διαδηλώσεις κ.α.).
Η Πορτογαλία επωφελήθηκε από τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση σε δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού, καθώς από τα 410 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο τετράμηνο του 2011, ανήλθε σε 475 εκατ. ευρώ, για την ίδια περίοδο του 2012 (+15,74%).
Οι έμποροι λιανικής στις έξι μεσογειακές χώρες είχαν αύξηση δαπάνης κατά 16,54%, φτάνοντας στα 2,6 δισ. ευρώ το διάστημα Ιανουάριος- Απρίλιος 2012 (2,24 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011).
Ο Δείκτης Τουριστικής Δαπάνης της Visa Europe για την περιοχή της Μεσογείου βασίζεται στα στοιχεία διασυνοριακών συναλλαγών με κάρτες Visa (χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες) στις έξι υπό εξέταση χώρες. Τα στοιχεία αυτά γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας, ώστε να παρουσιάζουν μια συνολική εικόνα για το τετράμηνο (τόσο στις έξι χώρες συνολικά, όσο και επιμέρους στην καθεμία). Στη συνέχεια, γίνεται σύγκριση αυτών των στοιχείων με την αντίστοιχη δαπάνη του περασμένου έτους και έτσι προκύπτει ο ετήσιος δείκτης μεταβολής της καταναλωτικής δαπάνης.
Πηγή: TravelDailyNews
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής