Μπορεί οι χώρες του νότου της Ευρώπης και η βιομηχανία να αντιμετωπίζει προβλήματα, εντούτοις στη Γερμανία, προς το παρόν, δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Κάθε άλλο, μιά και η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει σταθερή παραγωγή, ενώ με ορισμένα νέα μοντέλα τη διευρύνει κιόλας, δίνοντας περαιτέρω προοπτικές ανάπτυξης στην περιφέρεια της χώρας. Τρανή περίπτωση αποτελεί το εγχείρημα της Opel, για το νέο μικρό μοντέλο πόλης, το Adam.
Το Eisenach βρίσκεται στο κρατίδιο της Θουριγγίας και έχει 43.000 κατοίκους. Είναι πατρίδα του Johan Sebastian Bach και ο πύργος του Wartburg δεσπόζει στην πόλη. Χαρακτηρίζεται από πλούσια κουλτούρα και φυσική ομορφιά. Ωστόσο, το Eisenach φημίζεται και για μία περήφανη παράδοση στην παραγωγή αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο της Adam Opel AG βρίσκεται στην ειδυλλιακή κοιλάδα του Horsel που τώρα κατακλύζεται από ειδικούς του τομέα παραγωγής εν όψει της υποδοχής του Opel ADAM στη γραμμή συναρμολόγησης.
Σε επίπεδο χρωμάτων, εκδόσεων εξοπλισμού και σχεδιαστικών λεπτομερειών εσωτερικού, ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας πόλης προσφέρει πολλές δυνατότητες προσαρμογής στις προτιμήσεις του πελάτη κι αυτό για τον αγοραστή είναι σημαντικό πλεονέκτημα, αλλά και για τον κατασκευαστή, μεγάλη πρόκληση. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι του Eisenach έχουν πάθος για την αποστολή τους. «Με αυτό το αυτοκίνητο μπορούμε να δείξουμε πραγματικά στον κόσμο τις ικανότητές μας. Οι πελάτες θα εκπλαγούν όταν διαπιστώσουν τις απεριόριστες ευκαιρίες εξατομίκευσης που τους προσφέρει το μοδάτο μας αυτοκίνητο πόλης, το οποίο αναμένεται στις εκθέσεις Διανομέων του χρόνου», σχολίασε ο διευθυντής του εργοστασίου, Stefan Fesser.
Με ένα αξιόλογο προσωπικό 1600 ατόμων, ο Fesser προετοιμάζει με κάθε λεπτομέρεια την έναρξη παραγωγής πάνω από ένα χρόνο. Και όλα αυτά γίνονται παράλληλα με την παραγωγή του πολύ επιτυχημένου Corsa. Πράγματι, εκατομμύρια Corsa έχουν ήδη κατασκευαστεί στο εργοστάσιο αυτό. Η Opel έχει επενδύσει 190 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο της προετοιμασίας της μονάδας παραγωγής για το Adam έχοντας κατασκευάσει νέα κτήρια και υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις.
Opel Adam – Γερμανική αποκλειστικότητα
Είναι πολύ ασυνήθιστο στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ένα μοντέλο της κατηγορίας πόλης να κατασκευάζεται στη Γερμανία. Η Opel είναι η μοναδική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που πήρε μία τέτοια απόφαση λόγω της επιτυχημένης ιστορίας του εργοστασίου. «Το Adam θέτει περίπλοκες προκλήσεις παραγωγής και logistics τις οποίες είμαστε πρόθυμοι να αντιμετωπίσουμε. Θέλουμε να υπογραμμίσουμε το γεγονός ότι ναι, μπορεί να κατασκευαστεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο στη Γερμανία», ανέφερε ο Stefan Fesser.
Χάρη στην ευελιξία του εργοστασίου του Eisenach, οι πελάτες θα μπορούν να διαμορφώσουν το αυτοκίνητό τους όπως επιθυμούν, επιλέγοντας από μία μεγάλη ποικιλία εξωτερικών αποχρώσεων, σε συνδυασμό με τρεις χρωματικές προτάσεις οροφής. Επίσης προσφέρονται ποικίλες αποχρώσεις εσωτερικού, διακοσμητικά ένθετα και επενδύσεις οροφής – και μία εντυπωσιακά φωτιζόμενη οροφή μέσω τεχνολογίας LED.
Νέο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας – με δυνατότητα ενσωμάτωσης Android και Apple iOS
Επιπλέον, το Adam προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογίες τις οποίες συνήθως συναντάμε μόνο σε ανώτερες κατηγορίες οχημάτων, όπως ένα νέο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας που επιτρέπει την ενσωμάτωση smartphones (Android και Apple iOS) συμπεριλαμβανομένων εφαρμογών Διαδικτύου.
Τελευταίες πινελιές στις εγκαταστάσεις παραγωγής
Κατά τη διάρκεια των επίσημων διακοπών του εργοστασίου που μόλις ξεκίνησαν, οι ειδικοί παραγωγής θα χρησιμοποιήσουν αυτό το διάλειμμα για να βάλουν τις τελικές πινελιές πριν ξεκινήσει η παραγωγή του Adam. Αυτό θα κατασκευάζεται στην γραμμή συναρμολόγησης του Corsa. Η παραγωγή διαφορετικών οχημάτων σε μία γραμμή απαιτεί υψηλό βαθμό συγκέντρωσης. Ήδη συναρμολογούνται τα πρώτα δοκιμαστικά οχήματα. Τα πρωτότυπα μεταμφιεσμένα σε ασπρόμαυρη σκακιέρα εντοπίστηκαν στο Eisenach τις τελευταίες εβδομάδες, προκαλώντας ιδιαίτερα αίσθηση.
Νέο κτήριο παραγωγής, νέο ρομπότ βαφής και εγκαταστάσεις συγκόλλησης
Στην καρδιά της επέκτασης του εργοστασίου βρίσκεται το νέο κτήριο παραγωγής E100. Σε μία επιφάνεια 22.000 τετραγωνικών μέτρων, συγκολλούνται και τοποθετούνται τα εξαρτήματα αμαξώματος και πλαισίου. Οι εγκαταστάσεις συγκόλλησης είναι καινούργιες.
Το νέο εργοστάσιο παραγωγής έχει άμεση πρόσβαση στη σιδηροδρομική γραμμή για ευκολότερη μεταφορά των οχημάτων. Επιπλέον, υπάρχουν οκτώ σταθμοί (από τους οποίους ένας πλευρικός) για τα φορτηγά. Το νέο κέντρο συναρμολόγησης συνδέεται με το τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων καθώς και την τελική γραμμή συναρμολόγησης. Έτσι τα εξαρτήματα μπορούν να φτάσουν την κατάλληλη στιγμή στο τμήμα συναρμολόγησης.
Το βαφείο έπρεπε να προετοιμαστεί ανάλογα. Το τμήμα αυτό εφοδιάζεται τώρα με υπερσύγχρονη ρομποτική τεχνολογία που διασφαλίζει την καλύτερη δυνατή και αποδοτική χρήση βαφής σε όλες τις εκδόσεις.
Τρίθυρο και μοδάτο
Τρίθυρο, με μήκος σχεδόν 3,70 μ. (πλάτος 1,72 μ.), είναι απόλυτα ευέλικτο και άνετο για 4 ενήλικες επιβάτες. Με νεανικό χαρακτήρα, εντάσσεται στα αυτοκίνητα της υποκατηγορίας Lifestyle (όπως το Fiat 500 για παράδειγμα), που γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση και έχει μέλλον. Θα προσφέρεται με τρεις διαφορετικές εκδόσεις, ανάλογα το γούστο του πελάτη: Jam – αντισυμβατικό, μοντέρνο, πολύχρωμο, Glam – πιο φίνο, ποιοτικό, στυλάτο και Slam για δραστήρια άτομα με σπορ ταμπεραμέντο.
Δυναμική φόρμα
Η διχρωμία είναι κάτι που συνηθίζεται τώρα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο η οροφή του Adam αιωρείται οπτικά και αλλάζει τα συνηθισμένα. Το λογότυπο τοποθετείται στο άκρο του χρωμιωμένου διακοσμητικού του παραθύρου στην πίσω κολόνα, ενώ στη φαρδιά εμπρός μάσκα, φέρει τη νέα χρωμιωμένη μπάρα σχήματος φτερού με ανάγλυφο το έμβλημα Opel, όπως στο Astra. Στο πλάι κυριαρχούν στοιχεία από το τρίθυρο Astra GTC.Οι προβολείς έχουν φώτα ημέρας σχήματος φτερού, ενώ όλα τα φωτιστικά είναι τεχνολογίας LED για εξοικονόμηση ενέργειας. Στη καμπίνα διακρίνουμε τα στρογγυλά τύπου χρονογράφου όργανα, τους χρωμιωμένους διακόπτες, το φωτισμό οροφής με LED και εν γένει παρατηρούμε μια εικόνα ανώτερου επιπέδου για μικρό μοντέλο. Ντεμπούτο στην Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον Σεπτέμβριο. Πωλήσεις Ιανουάριο 2013.
Εν συντομία…
Θα προσφέρεται αρχικά με τρεις βενζινοκινητήρες (1.2 lt - 70 hp, 1.4 lt - 87 hp και 1.4 lt με 74 και 100 hp) με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Θα διατίθενται με ένα τεχνολογικό πακέτο ecoFLEX με Start/Stop. Αργότερα, θα κάνει πρεμιέρα στο Adam, ένα μικρό μοτέρ βενζίνης με υπερσυμπίεση και άμεσο ψεκασμό για βελτιωμένη απόδοση και επιδόσεις. Θα συνδυάζεται με6άρι μηχανικό κιβώτιο. Εξάλλου, το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης έχει και πρόγραμμα City για πιο ελαφρύ τιμόνι στην πόλη. Στάνταρ το ESP με Hill Start Assist (υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα), και 6 αερόσακοι (εμπρόσθιοι, πλευρικοί και οροφής). Στάνταρ και οι βάσεις Isofix για παιδικά καθίσματα και τα διαιρούμενα 50:50 και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής