Η Honda επιστρέφει στους αγώνες, όπως έχουμε γράψει προ καιρού, ύστερα από την απόσυρσή της από τη Φόρμουλα 1 όταν ενέσκυψε η διεθνής οικονομική κρίση το 2008. Η Honda θα συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) με το Civic που θα φορά το νέο αγωνιστικό κινητήρα HR412E.

Το νέο μοτέρ που έχει εξελιχθεί στο Κέντρο Ερευνας και Εξέλιξης της Honda στο Tochigi (Ιαπωνία) είναι ένας εντελώς νέος τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.600 κ.εκ., που πληροί όλους τους κανονισμούς της FIA για το WTCC.

«Στη συνεχή τεχνολογική εξέλιξη ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, η θερμική απόδοση είναι βασικός παράγοντας βελτίωσης. Το ίδιο ισχύει και για τους αγωνιστικούς κινητήρες. Ο HR412E δημιουργήθηκε μέσα από αυτό το σκεπτικό: στοχεύοντας σε υψηλότερη απόδοση. Ο HR412E προαναγγέλλει μία νέα γενικά αγωνιστικών κινητήρων υψηλών επιδόσεων από τη Honda», ανέφερε ο Daisuke Horiuchi, Επικεφαλής του Σχεδίου Εξέλιξης για το WTCC και συνέχισε λέγοντας: «Ο νέος κινητήρας θα προσφέρει άριστη οδηγησιμότητα στους οδηγούς αγώνων, χωρίς συμβιβασμούς στη μέγιστη ισχύ. Πιστεύουμε ότι οι καινοτομίες στις οποίες βασίστηκε αυτός ο επαναστατικός κινητήρας θα παρέχουν οφέλη και εκτός των αγωνιστικών πιστών, βοηθώντας μας να αυξήσουμε περαιτέρω την απόδοση των κινητήρων των συμβατικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούμε για τις καθημερινές μας μετακινήσεις».

Ο κινητήρας παραδόθηκε στο εργαστήριο της Honda Racing Team JAS στο Μιλάνο (Ιταλία) όπου εξελίσσεται το Civic WTCC, και ήδη πέρασε με επιτυχία τα πρώτα τεστ.

Τώρα, όσον αφορά στους οδηγούς της εργοστασιακής ομάδας της Honda για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού, θα είναι ο Ιταλός Gabriele Tarquini και ο Πορτογάλος Tiago Monteiro. Και οι δύο οφηγοί θα τρέξουν σε φουλ πρόγραμμα το 2013. Ωστόσο, φέτος η ομάδα θα κάνει τρεις αγώνες στο WTCC με το Civic WTCC και οδηγό τον Tiago Monteiro, ξεκινώντας από τη Suzuka τον Οκτώβριο του 2012.

Η Honda R&D και η Mugen θα προσφέρουν τεχνική υποστήριξη στην ομάδα στα πιτς.

Gabriele Tarquini

Η αγωνιστική καριέρα του Gabriele Tarquini ξεκίνησε στο karting, όπου αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής και πρωταθλητής Ιταλίας. Στη συνέχεια έτρεξε στη Formula 3000 για τρεις σεζόν, και ακολούθησε η F1, όπου συμμετείχε σε 78 γκραν πρι και συνεργάστηκε με ομάδες όπως: Osella, Coloni, AGS, Fondmetal και Tyrrell.
Το 1994 ο Ιταλός έκανε μία επιτυχημένη στροφή στα αυτοκίνητα τουρισμού. Ξεκινώντας με το Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC), κέρδισε τον τίτλο με την πρώτη προσπάθεια. Το 1997 ξεκίνησε μία πενταετή συνεργασία με τη Honda, πρώτα στο BTCC στο τιμόνι ενός Honda Accord. Το 1998 μετέβη στη Γερμανία για να υποστηρίξει την προσπάθεια της Honda στο STW Cup, και το 2000 επέστρεψε στο BTCC. Αυτή η πρώτη "εποχή Honda" έληξε το 2001 και σηματοδοτήθηκε με νίκες σε εννέα αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού. Από τότε, ο Tarquini τρέχει στο FIA WTCC, με πιο επιτυχημένη τη σεζόν του 2009 όταν κέρδισε τον τίτλο των οδηγών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.

Tiago Monteiro

Την ίδια χρονιά που ο Tarquini μπήκε για πρώτη φορά στη Honda (1997), ο Tiago Monteiro έκανε ντεμπούτο στο γαλλικό θεσμό Porsche Carrera Cup.
Μετά από ένα διάστημα στη Γαλλική Formula 3 και το Πρωτάθλημα GT, αγωνίστηκε στη Formula 3000 το 2002, και στη συνέχεια στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Champ Car το 2003.
Κατόπιν σειρά είχε η F1, όπου οδήγησε για τις ομάδες Jordan Grand Prix, Midland F1 και Spyker F1. Στο γκραν πρι των ΗΠΑ το 2005 τερμάτισε στην 3η θέση και την ίδια χρονιά κατέρριψε ρεκόρ με τον υψηλότερο αριθμό τερματισμών σε μία σεζόν ως ρούκι (18) – ένα ρεκόρ που κατέχει μέχρι σήμερα.
Ο Monteiro εμφανίστηκε στο FIA WTCC το 2007, όπου εξακολουθεί να αγωνίζεται στο υψηλότερο επίπεδο.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube