Τα μικρά είναι πλέον της μόδας. Η συρρίκνωση των οικονομικών στα νοικοκυριά και η αύξηση των εξόδων, στρέφουν πολλούς στην αγορά ενός μικρού μοντέλου, που να καταναλώνει όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο, να εκπέμπει λιγότερους ρύπους για μείωση των τελών κυκλοφορίας και να πληρώνει λιγότερα ασφάλιστρα. Σε αυτό το... μήκος κύματος, κινείται το νέο Citroen C1 Eco.
Φινετσάτο
Γνώριμο Citroen, παραπέμπει αρκετά στη σειρά DS, κυρίως μπροστά όπου κυριαρχούν τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Διαθέσιμο σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις και με μήκος μόλις 3,44 μ., χωρά 4 ενήλικες και παραμένει εξαιρετικά ευέλικτο στη πόλη (κύκλος στροφής μόλις 4,82 μ.). Καλόγουστο σχεδιαστικά και με βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος τμημάτων των διακοσμητικών της καμπίνας, διαθέτει πληθώρα αποθηκευτικών χώρων στην κονσόλα, αλλά και στις πόρτες. Στο πορτμπαγκάζ φιλοξενούνται αντικείμενα 139 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνει στα 700 λίτρα.
Eco εις το... τετράγωνο
Το νέο C1 Eco εφοδιάζεται με τον γνωστό 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 lt - 68 hp. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων και καταναλώνει μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 βρίσκονται κάτω από το όριο των 100 γρ./χλμ., κάτι που το απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ συμβάλλει στον περιορισμό της ρύπανσης με διοξείδιο του άνθρακα. Παράλληλα, διατίθεται και με αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο BMP, με ελάχιστα μεγαλύτερη μέση κατανάλωση (4,5 λίτρα/100 χλμ.), αλλά αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρακτικό για κινήσεις στην πόλη. Το συγκεκριμένο σασμάν, συνδυάζεται με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.
Ασφάλεια και τεχνολογία
Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν βεβαίως το ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης (EBD) και Brake Assist, το σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές (CSC), το σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση και έως 4 αερόσακοι, ενώ το ESP ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Exclusive.
Διαθέσιμο για πρώτη φορά είναι και ένα νέο ηχοσύστημα MP3 το οποίο συνεργάζεται με το “Connecting Box” (θύρα USB & Bluetooth) και βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Το τρίθυρο κοστίζει από 9.820 ευρώ χωρίς το όφελος της απόσυρσης και το πεντάθυρο από 10.360 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής