Μιά νέα έκδοση πρόσθεσε η Alfa Romeo στη γκάμα της. Πλέον και η MiTo προσφέρεται με τη γνώριμη συνταγή βενζίνη/υγραέριο, που ο όμιλος Fiat χρησιμοποιεί κατά κόρον, σε έκδοση με τον κινητήρα turbo 1.4 ΤΒ - 120 hp.
Η νέα MiTo 1.4 GPL Turbo - 120 hp, διατηρεί τα κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά των συμβατικών εκδόσεών της, έχοντας παράλληλα να επιδείξει μία δραστική περικοπή στο κόστος χρήσης.
MiTo με τα... όλα της
To σύστημα υγραεριοκίνησης δεν περιορίζει τις επιδόσεις και από την άλλη εξασφαλίζει χαμηλό κόστος μετακίνησης. Έτσι χάρη στην ιπποδύναμη των 120 hp, αλλά κυρίως στη μέγιστη ροπή των 21 kgm που αποδίδεται μόλις από τις 1.750 σ.α.λ., η έκδοση αυτή επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα και επιταχύνει σε 8,8 δευτ.
Και όλα αυτά με εξαιρετικά χαμηλό κόστος καυσίμου που φτάνει σε περίπου μείον 50%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση και συνδυαστική αυτονομία πάνω από 1.200 χλμ. Με τις τρέχουσε τιμές των καυσίμων (υγραέριο 0,9 ευρώ/λίτρο και βενζίνης 1,8 ευρώ/λίτρο), ο οδηγός μπορεί να έχει όφελος έως και 600 ευρώ το χρόνο, οδηγώντας για 15.000 χλμ. το χρόνο.
Πέραν του οικονομικού οφέλους, περιορίζονται και οι ρύποι, διότι όταν ο κινητήρας λειτουργεί με υγραέριο εκπέμπει 131 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα, ενώ με βενζίνη 145 γρ./χλμ. Σε αυτή τη περίπτωση, στα 15.000 χλμ./χρόνο, η εξοικονόμηση ρύπων είναι περίπου 210 κιλά ετησίως!
Με τη σφραγίδα Alfa Romeo
Το σύστημα υγραεριοκίνησης κατασκευάζεται εργοστασιακά χωρίς καμία μετατροπή ή ρύθμιση από εξωτερικά συνεργεία, με τη εγκατάσταση να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές της Alfa Romeo. Συνεπώς, η νέα έκδοση καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση, όπως ακριβώς και οι υπόλοιπες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Μάλιστα, η Fiat Powertrain Technologies έχει εξελίξει σημαντικά το νέο κινητήρα, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων και οικονομίας όσο και σε επίπεδο ασφάλειας και χρηστικότητας.
Το σύστημα υγραεριοκίνησης συνδυάζεται με ρεζερβουάρ χωρητικότητας 39 λίτρων και τοποθετείται εντός του αυτοκινήτου και στο χώρο που καταλαμβάνει η ρεζέρβα. Ο τρόπος τοποθέτησης δεν επιφέρει καμία μεταβολή στην ωφέλιμη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.
Αυτοματισμός παντού
Στη νέα έκδοση της Alfa Romeo MiTo, όταν ο κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία χρησιμοποιεί πρώτα βενζίνη και ύστερα από μερικά δευτερόλεπτα αλλάζει αυτόματα σε υγραέριο. Ο οδηγός όμως μέσω διακόπτη μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιεί, ανά πάσα στιγμή. Η αλλαγή αυτή μπορεί να γίνει και εν κινήσει, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Δίπλα ακριβώς στο διακόπτη βρίσκεται η ένδειξη της ποσότητας στο ρεζερβουάρ του υγραερίου. Στην περίπτωση που το υγραέριο τελειώσει, τότε αυτομάτως ο κινητήρας επιλέγει τη βενζίνη για καύσιμο χωρίς να χρειαστεί να επέμβει ο οδηγός.
Όφελος έως και 1.860 ευρώ
Η νέα Alfa Romeo MiTo 1.4 GPL Turbo - 120 hp διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Distinctive με αρχική τιμή 19.800 ευρώ. Ωστόσο, συνοδεύεται από όφελος απόσυρσης 960 ευρώ και από επιπλέον έκπτωση 900 ευρώ, με χρηματοδοτικό πρόγραμμα μέσω της FGA Bank που προβλέπει προκαταβολή από 0% έως και 72 δόσεις με επιτόκιο 4,95%.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής