Μετά από τέσσερις εξαντλητικές μέρες στα Καρπάθια Όρη, ολοκληρώθηκε και το φετινό Red Bull Romaniacs. Μεγάλος νικητής, για τρίτη φορά στην καριέρα του, ο Βρετανός Graham Jarvis. Εξαιρετικός στα τεχνικά κομμάτια, με τεράστια προϋπηρεσία στους αγώνες Trial, ο Jarvis έμεινε μακριά από λάθη και κέρδισε τις τρεις από τις τέσσερις μέρες του αγώνα, χτίζοντας μια διαφορά ασφαλείας που του εξασφάλισε την τελική νίκη στη γενική κατάταξη.
Δεύτερος τερμάτισε ο χαμηλών τόνων Γερμανός Andreas Lettenbichler και στην τρίτη θέση -η έκπληξη του αγώνα- ο 21χρονος Βρετανός Jonny Walker, ο οποίος έγινε ο νεότερος αναβάτης που ανεβαίνει στο βάθρο του RedBullRomaniacs. Στην πρώτη του συμμετοχή στη διοργάνωση, ο Walker σπατάλησε την πρώτη μέρα εκτός δρόμου ώσπου να μάθει τα μυστικά της πλοήγησης με την χρήση GPS, και όταν την τέταρτη μέρα είδε τον Chris Birch να τον απειλεί για την άνοδό του στο βάθρο, έδειξε την πραγματική του ταχύτητα. Αν και οδηγούσε για το μεγαλύτερο μέρος της τέταρτης μέρας με σημαντική ζημιά στην εξάτμιση της μοτοσικλέτας του, που προκαλούσε υστέρηση στην απόδοσή της, κατάφερε να πετύχει τον ταχύτερο χρόνο για την κατηγορία Pro.
Όμως, στα ονόματα εκείνων που τερμάτισαν τον σκληρό αγώνα, είχαμε για άλλη μια φορά μια ελληνική παρουσία, με τον συντάκτη του περιοδικού ΜΟΤΟ, Ανδρέα Γκλαβά, ξεπερνώντας τα όρια της εξάντλησης, να τερματίζει στην 18η θέση της κατηγορίας ExpertSingle.
“Μετά από δύο συμμετοχές και αντίστοιχους τερματισμούς στην κατηγορία HobbySingle, η φετινή απόφαση να λάβω μέρος στην σαφώς δυσκολότερη κατηγορία των Expert(Single), ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Ο αγώνας ξεκίνησε με ένα προσεκτικό πέρασμα από τον επικίνδυνο Πρόλογο, όπου και κατάφερα να προκριθώ στα τελικά. Αλλά το κυρίως μέρος ήξερα καλά ότι ξεκινά στο βουνό, στις λάσπες και τα ατέλειωτα σκληρά χιλιόμετρα των τεσσάρων ημερών εκτός δρόμου", επισήμανε χαρακτηριστικά και συνέχισε: "Οι πρώτες δύο μέρες του αγώνα κύλησαν ομαλά, όμως κανένας μας δεν περίμενε τα όσα θα ζούσαμε την τρίτη ημέρα εκτός δρόμου. Ομολογουμένως στην πιο δύσκολη μέρα του αγώνα, υπήρχαν πολλά και συνεχή περάσματα που απλά ήταν αδύνατα. Σε αμέτρητα σημεία, με ιμάντες και σχοινιά τραβούσαμε ο ένας τον άλλο, με κάθε παραπάνω μέτρο ανεβάσματος να είναι μια μικρή επιτυχία. Σε αυτή την ασταμάτητη κόλαση, η εξάντληση ήταν δεδομένη κι έτσι ξεπερνώντας κατά σχεδόν δύο ώρες το όριο των 9.30 ωρών οδήγησης, αποφάσισα στα τελευταία χιλιόμετρα να κατευθυνθώ στον τερματισμό από βοηθητικό δρόμο. Έχοντας εξαντλήσει το δικαίωμα της μίας εγκατάλειψης, ο τερματισμός την τέταρτη μέρα ήταν επιβεβλημένος, και ήρθε μετά από ώρες υπομονής, προσπάθειας και επιμονής. Σε μια μάχη με τον καλύτερο και τον χειρότερο εαυτό σου, τα συναισθήματα εναλλάσσονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Κάθε μέτρο είναι σπουδαίο, κάθε λεπτό πολύτιμο. Σε όλα τα χρόνια που ασχολούμαι με το enduro, δεν έχω καν φανταστεί πως μια μοτοσικλέτα θα μπορούσε να περάσει κομμάτια όπως αυτά που είδα τις τέσσερις τελευταίες μέρες. Ο τερματισμός αποτελεί το μοναδικό στόχο, σε απασχολεί κάθε λεπτό, αλλά μετά από τόση ταλαιπωρία και τόσες ώρες επάνω στην μοτοσυκλέτα, ακόμη και κάτω από την αψίδα της Red Bull αρνείσαι να δεχτείς ότι συνέβη. Το Red Bull Romaniacs ξέρει κάθε φορά πώς να σε φέρνει πέρα και τόσο μακριά από τα δικά σου όρια”
Στο φετινό RedBullRomaniacs συμμετείχε για πρώτη φορά ο Αχιλλέας Δήμου, ο οποίος πάλεψε, έσπρωξε, αλλά έμεινε από δυνάμεις και αποφάσισε να εγκαταλείψει.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής