Να λοιπόν που και η VW μετά την αδελφή εταιρεία Audi, απέκτησε τετρακίνηση έκδοση σε αμάξωμα station wagon. Το νέο Passat Alltrack συνδυάζει πολλά χαρακτηριστικά, ενός επιβατικού με χώρους που μπορεί να κινηθεί σε κάθε έδαφος, όπως προδίδει και το όνομά του.

Σε αντίθεση με το Passat Variant, η σχεδιαστική "off-road" φιλοσοφία του νέου μοντέλου περιλαμβάνει: νέους προφυλακτήρες και τονισμένα πλευρικά μαρσπιέ, ειδικές επενδύσεις περιφερειακά του αμαξώματος, καθώς και νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Επιπλέον, για καλύτερες εκτός δρόμου περιπλανήσεις, διαθέτει μεγαλύτερη γωνία ράμπας και προσέγγισης, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και ειδικές προστατευτικές ποδιές.

Turbo μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου

Το νέο Passat Alltrack μπορεί να ρυμουλκήσει έως 2.200 κιλά, ανάλογα με την επιλογή του κινητήρα, οι οποίοι είναι υπερτροφοδοτούμενοι άμεσου ψεκασμού με υψηλή ροπή: δύο κινητήρες βενζίνης TSI 1.8lt - 160hp και 2.0lt - 210hp και δύο κινητήρες πετρελαίου TDI 2.0lt - 140hp και 2.0lt - 170hp. Μάλιστα, οι δύο κινητήρες TDI συνδυάζονται με BlueMotion Technology και διαθέτουν αυτόματη λειτουργία Stop/Start καθώς και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, γεγονός που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.

Σύστημα XDS και έξυπνη τετρακίνηση 4MOTION

Στο νέο Passat Alltrack όλοι οι κινητήρες 2.0lt εξοπλίζονται με μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION. Επιπλέον, οι δύο κορυφαίες εκδόσεις 2.0lt TSI - 210hp και 2.0lt TDI - 170hp εξοπλίζονται με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (XDS), ενώ συνδυάζονται αποκλειστικά με κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων (DSG) 6 σχέσεων.

Η αποτελεσματική συνεργασία ανάμεσα στους κινητήρες του Passat Alltrack και το σύστημα τετρακίνησης, αναδεικνύεται στους δύο κινητήρες TDI: Η μέση κατανάλωση της έκδοσης των 140 ίππων είναι μόλις 5,7 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές διοξείδιο του άνθρακα 149 γρ./χλμ. CO2), ενώ στην έκδοση των 170 ίππων είναι 5,9 λίτρα/100 χλμ. (155 γρ./χλμ. CO2).

Προστασία κινητήρα

Για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την κίνηση εκτός δρόμου υπάρχει στο κάτω μέρος του αμαξώματος ένα ατσάλινο συμπαγές προστατευτικό, που προφυλάσσει τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, το κάρτερ λαδιού, το σύστημα εξάτμισης (μπροστινό τμήμα) και τις διάφορες σωληνώσεις από πιθανά χτυπήματα.

Εξάλλου, η Volkswagen τοποθέτησε στο μοντέλο το πρόγραμμα οδήγησης "Off Road Mode", των Tiguan και Tuareg. Με το πάτημα ενός κουμπιού, το συγκεκριμένο πρόγραμμα συντονίζει τα βασικά δυναμικά συστήματα του αυτοκινήτου με τα νέα συστήματα υποβοήθησης που προσφέρει η τετρακίνηση. Τα συστήματα και οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνουν:

- το ABS (με το διάστημα ενεργοποίησης να έχει αυξηθεί έτσι ώστε, σε συνθήκες κατάβασης λόφου, το μικρό μπλοκάρισμα των τροχών να δημιουργεί τεχνητά ένα όγκο από πέτρες ή χαλίκια εμπρός από τα ελαστικά, βελτιώνοντας την πρόσφυση).
- το Hill Descent Control (σύστημα ελέγχου ταχύτητας καθόδου).
- το Hill Climb Assist (σύστημα υποβοήθησης ανόδου).
- το EDS (πιο άμεση απόκριση στο ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικών).
- μεταβολή της απόκρισης στο πεντάλ γκαζιού (πιο προοδευτικό για καλύτερο έλεγχο και μείωση των απότομων επιταχύνσεων).
- το κιβώτιο ταχυτήτων DSG (με υψηλότερα σημεία αλλαγής των ταχυτήτων και χωρίς αυτόματη επιλογή μεγαλύτερης σχέσης στο μέγιστο όριο στροφών του κινητήρα).

Off-road δυνατότητες

Το Passat Alltrack διαθέτει ακριβώς το ίδιο μήκος (4.771 μ.) και το ίδιο πλάτος (1.820 μ.) με το Passat Variant παρά τους μεγαλύτερους θόλους των τροχών που διαθέτει. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από τα 13,5 εκ. σε 16,5 εκ. Η γωνία προσέγγισης έχει μεγαλώσει από 13,5° σε 16 μοίρες, ενώ στο πίσω μέρος, η γωνία διαφυγής έχει μεγαλώσει από 11,9° σε 13,6 μοίρες. Μια άλλη παράμετρος που δεν είναι λιγότερο σημαντική σε κίνηση εκτός δρόμου είναι η γωνία ράμπας του αυτοκινήτου για τη διέλευση πάνω από ένα λόφο. Και αυτή η γωνία είναι μεγαλύτερη, από 9,5° σε 12,8 μοίρες.

Ευρυχωρία

Το μοντέλο έχει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 656 κιλά. Επιπλέον, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (έως το ύψος του πίσω παραθύρου) είναι 588 λίτρα, ενώ με πλήρως αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα και έως την οροφή φτάνει τα 1.716 λίτρα. Με αναδιπλωμένα τα πίσω κάθισμα το μήκος της επιφάνειας του χώρου φόρτωσης αυξάνεται στο εντυπωσιακό 1,94 μ.

Προδιαγραφές εξοπλισμού

Το Passat Alltrack διατίθεται σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, με ιδιαίτερη εμφάνιση και χαρακτηριστικά οχήματος off-road. Το εσωτερικό του ξεχωρίζει χάρη στα κατώφλια θυρών εμπρός-πίσω με επένδυση αλουμινίου και λογότυπο "Alltrack", τα καθίσματα με επένδυση Ύφασμα / Alcantara, τις διακοσμητικές λεπτομέρειες σε ασημί Titanium, και τα πεντάλ αλουμινίου. Επιπλέον, το Passat Alltrack προσφέρει ένα υψηλού επιπέδου σύνολο χαρακτηριστικών εξοπλισμού.

Το επίπεδο εξοπλισμού, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:

- Ζάντες αλουμινίου 7.5J X 17 με ελαστικά τύπου self-sealing (ειδικό υλικό επουλώνει την τρύπα σε διάτρηση), διάστασης 225/50 R17
- Off-road ανάρτηση
- Προβολείς ομίχλης εμπρός με στατικό φωτισμό στροφών
- Fatigue detection (σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού)
- Μετωπικούς αερόσακους, εμπρός πλευρικούς, και αερόσακους οροφής τύπου κουρτίνας
- ESP, ΑΒS με Brake Assist, ASR, MSR
- XDS (210ps, 170ps)
- Πρόγραμμα οδήγησης «Off-Road Mode»
- Προσκέφαλα εμπρός με ρύθμιση ύψους και μήκους
- Απασφάλιση πλάτης πίσω καθισμάτων με διακόπτη στο χώρο αποσκευών
- Αυτόματη λειτουργία απενεργοποίησης / εκκίνησης κινητήρα stop/start (TDI)
- Σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση (TDI)
- Climatronic (Ηλεκτρονικός κλιματισμός με ξεχωριστή ρύθμιση οδηγού-συνοδηγού)
- Ηχοσύστημα radio-cd-mp3 player με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5” και ενσωματωμένο cd-changer
- Υπολογιστή ταξιδίου Plus με οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
- Αισθητήρα βροχής, φωτός, αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέπτη
- Ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία Auto-Hold
- Σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών


Οι τιμές του νέου Passat Alltrack έχουν ως εξής:

1.8lt TSI - 160hp, 30.360 ευρώ
2.0lt TSI - 210hp DSG 4MOTION, 36.940 ευρώ
2.0lt TDI - 140hp BMT 4MOTION, 35.890 ευρώ
2.0lt TDI - 170hp BMT DSG 4MOTION, 44.480 ευρώ


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube