Πολύ σημαντικές αποφάσεις ελήφθησαν από τη General Motors και το Διοικητικό Συμβούλιο της Opel. Συγκεκριμένα προτείνουν ένα σχέδιο για όλα τα εργοστάσια της Γερμανίας με στόχο τη διατήρηση των θέσεων εργασίας και την ενίσχυση των δραστηριοτήτων των εργοστασίων.

Συνοπτικά αποφασίστηκαν:

- Συνεργασία με την IG Metall και τα συμβούλια εργαζομένων με στόχο μία βιώσιμη επιχείρηση.
- Διοίκηση, IG Metall και τα σχετικά συμβούλια εργαζομένων διαπραγματεύονται ενεργά για μη υποχρεωτικές απολύσεις μέχρι το τέλος του 2016 και την καθυστέρηση εφαρμογής της συμφωνίας του 2012 περί αύξησης των ημερομισθίων.
- Στο Bochum θα συνεχιστεί η παραγωγή του Zafira μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής, ενώ επιτεύχθηκε συμφωνία για την έναρξη συζητήσεων σχετικά με το μέλλον του εργοστασίου.
- Υπάρχει πλέον σαφής δέσμευση στη Γερμανία και τα εργοστάσιά της.
- Καταρτίζεται σχέδιο για πλήρη αξιοποίηση των υπόλοιπων ευρωπαϊκών εργοστασίων σε 3 βάρδιες λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης πιθανής παραγωγής οχημάτων εκτός Opel.

Η διοίκηση της Adam Opel AG, η IG Metall και τα σχετικά συμβούλια εργαζομένων βρίσκονται σε ενεργές διαπραγματεύσεις προκειμένου να παραταθεί η απαγόρευση των υποχρεωτικών απολύσεων μέχρι το τέλος του 2016 και μία καθυστέρηση στην εφαρμογή της μισθολογικής συμφωνίας του 2012 (αύξηση ημερομισθίων) για τη Γερμανική βιομηχανία μετάλλου. Οι συνομιλίες περιλαμβάνουν επίσης την ανεύρεση λύσης για να παραμείνει η μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων του Bochum ανοιχτή και λειτουργική μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής του Zafira Tourer. Το εργοστάσιο αναμενόταν εν πολλοίς να κλείσει έως το 2015.

Η διοίκηση και τα συμβούλια των εργαζομένων θα συζητήσουν όχι μόνο τη χρήση των εγκαταστάσεων των Russelsheim, Eisenach και Kaiserslautern, αλλά και το μέλλον της μονάδας του Bochum. Με δεδομένο το υπάρχον οικονομικό περιβάλλον και την προβλεπόμενη μελλοντική ζήτηση, το σχέδιο της διοίκησης, που υπόκειται σε διαβούλευση, δεν περιλαμβάνει την παραγωγή κάποιου άλλου προϊόντος στο εργοστάσιο του Bochum μετά τη λήξη του κύκλου ζωής του τρέχοντος Zafira.

Επίσης, η διοίκηση της Opel, η IG Metall και τα σχετικά συμβούλια εργαζομένων θα συνεχίσουν τις συνομιλίες τους την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να φτάσουν σε μία ολοκληρωμένη συμφωνία. Στόχος είναι όχι μόνον η μείωση κόστους αλλά και ο περιορισμός της εξάρτησης από την εισαγωγή αυτοκινήτων και ανταλλακτικών. Ενδέχεται μάλιστα να κατασκευάζονται οχήματα εκτός Opel στα ευρωπαϊκά εργοστάσια.

Επιπλέον των προτεινόμενων εργασιακών ρυθμίσεων, η διοίκηση της Opel έχει καταρτίσει ένα σχέδιο το οποίο θα ψηφιστεί στις 28 Ιουνίου από το Εποπτικό Συμβούλιο της εταιρίας, με τα εξής κύρια σημεία:

- Σημαντικές επενδύσεις στο προϊοντικό πορτφόλιο της Opel/Vauxhall μεταξύ 2012 και 2016, συμπεριλαμβανομένων 23 νέων μοντέλων, 13 νέων κινητήρων (με 3 νέες οικογένειες κινητήρων) και περισσότερα οχήματα με οικολογικά συστήματα κίνησης όπως το Ampera. Τα νέα προϊόντα θα περιλαμβάνουν μοντέλα σε κατηγορίες όπου η Opel αυτή τη στιγμή δεν έχει παρουσία όπως το μικρό Mokka SUV, το πολυαναμενόμενο μίνι Adam (μικρότερο του Corsa) και ένα premium cabrio.

- Νέα προϊοντική επέλαση σε συνδυασμό με νέες στρατηγικές πωλήσεων, που αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση του μεριδίου αγοράς και ολοκλήρωση του σχεδίου επιστροφής της Opel στη κερδοφορία μέσα από μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση και μείωση κόστους.

- Ανάπτυξη μιας νέας, ξεκάθαρης στρατηγικής της μάρκας προσαρμοσμένης στις απαιτήσεις τόσο των παραδοσιακών όσο και νέων υποψηφίων πελατών που θα διαμορφώσει μια πιο σαφή αντίληψη για τη μάρκα.

- Συγκεκριμένα σχέδια τα οποία στοχεύουν σε μείωση του κόστους υλικών, ανάπτυξης και παραγωγής. Η Opel θα αξιοποιήσει πιο αποτελεσματικά τον παγκόσμιο οργανισμό της GM. Η Opel διακρίνει επίσης θαυμάσιες συνέργειες μέσα από την πρόσφατη συμμαχία μεταξύ GM και PSA Peugeot Citroen.

- Μία συντονισμένη και άριστα προσδιορισμένη στρατηγική εξαγωγών στη οικογένεια GM επικεντρωμένη σε σημαντικές αγορές με προοπτικές ανάπτυξης. Περιλαμβάνει σχέδια για ταχεία αύξηση μεριδίου σε αγορές όπως η Ρωσία και η Τουρκία, μία στρατηγική που θα αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις Opel από 5.000 σε 20.000 μονάδες στην Κίνα τα προσεχή χρόνια, καθώς και είσοδο σε νέες αγορές όπως η Αυστραλία το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς.

«Πρέπει να επιδιώξουμε πιο βιώσιμα θετικά αποτελέσματα για τις Γερμανικές μας δραστηριότητες. Η Opel χρειάζεται να προσαρμόσει την επιχείρησή της με τρόπο που να επιτρέπει την κερδοφορία ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες αγοράς. Με αναμενόμενη πτώση των όγκων της βιομηχανίας κατά 20% για το 2012 από τη ζήτηση των πέντε τελευταίων ετών, η περαιτέρω αναμονή για δράση θα θεωρείτο ανεύθυνη», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Opel, Karl-Friedrich Stracke.

«Τα μέλη του συμβουλίου εργαζομένων της Opel είναι έτοιμα να στηρίξουν την ενίσχυση της μάρκας Opel. Τα βασικά σημεία του προτεινόμενου σχεδίου κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά εξακολουθούν να χρειάζονται συνομιλίες για πολλά από αυτά. Η προθυμία της διοίκησης να μιλήσει για την απαγόρευση υποχρεωτικών απολύσεων μέχρι το τέλος του 2016 σε όλα τα Γερμανικά εργοστάσια ήταν απαραίτητη προϋπόθεση γι αυτό. Στόχος μας είναι η ανεύρεση μιας κοινής λύσης για την Opel και όλους τους εργαζόμενους. Η Opel έχει τεράστιες δυνατότητες – και πρέπει να τις αξιοποιήσουμε μαζί. Οι άνθρωποι της Opel επιθυμούν θετικές ειδήσεις ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες της αγοράς», επισήμανε ο πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων της Opel Wolfgang Schaefer-Klug.

Η Opel παραμένει αφοσιωμένη στη γερμανική κληρονομιά της. Περίπου οι μισές από τις επενδύσεις της Opel από τώρα μέχρι το 2016 θα επικεντρωθούν στις Γερμανικές της δραστηριότητες. Η Opel απασχολεί 20.800 άτομα σε όλη τη Γερμανία και πάνω από 40.000 στην Ευρώπη.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube