Μπορεί τα κλασικά τετράθυρα μοντέλα να έχουν χάσει μερίδιο αγοράς, έναντι άλλων αμαξωμάτων (5θυρα, MPV, SUV), εντούτοις υπάρχουν πολλοί -κυρίως οικογενειάρχες- που τα προτιμούν. Ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, που οι πωλήσεις ΙΧ γνωρίζουν άνθηση, τα τετράθυρα αμαξώματα προτιμούνται. Εκεί, και όχι μόνο, η Opel θα έχει ένα ισχυρό βέλος στη φαρέτρα της, το νέο τετράθυρο Astra. Πλέον, με το νέο τετράθυρο sedan, το πεντάθυρο hatchback, το Sports Tourer station wagon και το αγωνιστικό GTC coupe, ολοκληρώνεται η γκάμα του best seller Opel Astra.

Ξεκινώντας οι πωλήσεις του νέου Astra sedan τον Ιούνιο, οι πελάτες μπορούν αρχικά να επιλέξουν από επτά κινητήρες: τέσσερις βενζίνης (100 hp - 180 hp), εκ των οποίων οι τρεις διατίθενται και με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τρεις πετρελαίου (95 hp - 130 hp). Τα δύο υπεραποδοτικά Astra notchback 1.7 CDTI ecoFLEX με σύστημα Start/Stop και τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης, συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις με 110 hp ή 130 hp καταναλώνοντας πετρέλαιο μόλις 3,7 λίτρα/100 χλμ. που αντιστοιχεί σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 99 γρ./χλμ. Επιπλέον αυτών, στις αρχές της επόμενης χρονιάς αναμένεται η νέα γενιά του πολύ οικονομικού, ισχυρού και "πολιτισμένου" τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα SIDI ECOTEC της Opel, με κυβισμό 1.6 lt, υπερσυμπίεση και άμεσο ψεκασμό.

Το νέο Astra notchback sedan (4,658 μ. μήκος - 1,814 μ. πλάτος - 1,476 μ. ύψος) έχει μεταξόνιο 2,685 μ. και άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Ο ανεξάρτητος χώρος αποσκευών προσφέρει 460 λίτρα, ήτοι 90 λίτρα επιπλέον του πεντάθυρου μοντέλου. Με πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (διαιρούνται κατά 60:40), η χωρητικότητα μπορεί να φτάσει τα 1010 λίτρα.

Κομψή σχεδίαση με ισορροπημένες αναλογίες

Η ομάδα σχεδίασης της Opel δημιούργησε ένα αρεστό σχήμα με αεροδυναμική φόρμα. Η οροφή εκτείνεται με ελαφρά καμπύλη πάνω από την καμπίνα επιβατών, κατεβαίνει μέχρι το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και καταλήγει στην ανάγλυφη αεροτομή του πορτμπαγκάζ. Και επειδή η κεκλιμένη μεσαία κολόνα (C) του αυτοκινήτου, εκτείνεται βαθιά μέχρι την περιοχή του πορτμπαγκάζ, οπτικά κρύβει έξυπνα το μέγεθος του χώρου αποσκευών. Η χαρακτηριστική γραμμή που περνά από τις λαβές των θυρών γίνεται πιο έντονη όσο προχωρά προς τα πίσω, δημιουργώντας μυώδεις ώμους κάτω από τη βάση της κολόνας C και το πορτμπαγκάζ.

Το πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται από το απότομα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, την ενσωματωμένη αεροτομή στο πορτμπαγκάζ και τον φαρδύ ανάγλυφο προφυλακτήρα. Ο σχεδιασμός των πίσω φώτων παραπέμπει σε άλλα μοντέλα Astra, ενώ η κομψή πτυχή που τα συνδέει προσδίδει πλάτος αποφεύγοντας οποιαδήποτε εντύπωση μεγάλου όγκου. Τα φώτα περιλαμβάνουν εσωτερικό σχήμα φτερού σαν ένα ακόμα στοιχείο ταυτότητας της Opel. Υπάρχουν και άλλα ανάγλυφα στοιχεία στον προφυλακτήρα όπου η εσοχή της πινακίδας κυκλοφορίας μιμείται το σχήμα του πορτμπαγκάζ. Ο συνδυασμός όλων αυτών δημιουργεί μία ιδιαίτερα ισορροπημένη και αρμονική αισθητική.

Κλασικό... Astra

Τεχνολογικά και το 4θυρο δεν στερείται εξοπλισμού, όπως τα λοιπά αμαξώματα του Astra. Το Advanced Forward Lighting (AFL+) με προβολείς bi-xenon και ποικίλες προηγμένες λειτουργίες φωτισμού όπως: μεταβλητή δέσμη φωτός, φωτισμό στροφών, φωτισμό διασταυρώσεων και υποστήριξη μεγάλης σκάλας, αυξάνουν σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια. Επίσης, το προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου FlexRide προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση στις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας – Standard, Tour για μεγαλύτερη άνεση και Sport mode για ταχύτερη απόκριση. Κι ακόμα, παρέχονται εργονομικά καθίσματα με πιστοποίηση, καθώς και αρκετά συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας για πιο ξεκούραστα και ασφαλή ταξίδια. Η μονάδα Navi 900 top περιλαμβάνει τις διαδρομές 30 και πλέον ευρωπαϊκών χωρών και ψηφιακό οδηγό ταξιδιού αποθηκευμένο σε μία κάρτα μνήμης (SD card).

Δημοφιλή τα notchback σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη

Στη Δυτική Ευρώπη, κυρίως στη Γερμανία και την Ισπανία, οι ειδικοί μάρκετινγκ της Opel διακρίνουν ευκαιρίες αύξησης πωλήσεων για το νέο 4θυρο Astra, αντιπροσωπεύοντας μία κομψή, πιο προσιτή λύση έναντι των μεσαίων sedan (έτσι λέγονται τα μεσαίου μεγέθους αμαξώματα). Επιπλέον, υπάρχει ισχυρή ζήτηση για συμπαγείς εκδόσεις notchback, στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, κυρίως σε Ρωσία και Τουρκία. Η Ρωσία αυτή τη στιγμή έχει τον δεύτερο υψηλότερο όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη και αναμένεται να γίνει η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά με συνολικές πωλήσεις 3,4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2014! Σε όλες τις κατηγορίες, πάνω από το 60% των sedan που πωλούνται στην Ευρώπη διατίθενται στη Ρωσία. Πέρσι, στη συμπαγή κατηγορία, το 51% των πελατών επέλεξαν έκδοση notchback. Η Ρωσία είναι επίσης η τρίτη μεγαλύτερη αγορά για το Astra στην Ευρώπη. Γι’ αυτό η Opel αποφάσισε να γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου μέλους της οικογένειας Astra στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Μόσχας 2012 (29 Αυγούστου – 9 Σεπτεμβρίου).


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube