Πέρα από τον Ατλαντικό συνεχίζεται ένα από τα πιο συναρπαστικά πρωταθλήματα της Φόρμουλα 1.

Οι πρωταγωνιστές της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θα ταξιδέψουν στον Καναδά (8-10/6) - για τον έβδομο γύρο της σεζόν - και πιο συγκεκριμένα στο τεχνητό νησί, που ήδη περιμένει να ακούσει τον ήχο των κινητήρων, ψάχνοντας έναν ακόμη - διαφορετικό- νικητή, ή τον πρώτο που θα ανέβει για δεύτερη φορά στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Αλλαγές προβλέπονται για τις Red Bull, οι οποίες βάσει κανονισμού πρέπει να αλλάξουν πάτωμα, ώστε να προσαρμοστούν στους κανονισμούς της FIA.

Ομάδες και πιλότοι θα έχουν ξανά στη διάθεσή τους τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών, όπως και στο Πριγκιπάτο, με την Pirelli να παίζει ξανά πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού η φθορά των γομών θα καθορίσει τις στρατηγικές των ομάδων.

Αναλυτικά η βαθμολογία των πιλοτων, μετά τον έκτο γύρο της σεζόν:

1. Αλόνσο, 76
2. Φέτελ, 73
3. Γουέμπερ, 73
4. Χάμιλτον, 63
5. Ρόσμπεργκ, 59
6. Ραϊκόνεν, 51
7. Μπάτον, 45

Βαθμολογία κατασκευαστών:

1. Red Bull, 146
2. McLaren, 108
3. Lotus- Renault, 86
4. Ferrari, 86
5. Mercedes, 61
6. Williams, 44
7. Sauber, 41
8. Force India, 28
9. Toro Rosso, 6

Λίγα λόγια για το σιρκουί…

Η πίστα στον Καναδά έχει τις δικιές της ιδιαιτερότητες… καθώς συνδυάζει στοιχεία από τα δύο πιο εντυπωσιακά σιρκουί του πρωταθλήματος, όπως την ταχύτητα της Μόντσα και τους… τοίχους/ μπαριέρες του Μονακό. Το προσεχές τριήμερο οι μηχανικοί έχουν αρκετή δουλεία, αφού πρέπει να στήσουν με το σωστότερο αεροδυναμικό πακέτο τα μονοθέσια.

Σε αντίθεση με την περσινή σεζόν, στην οποία οι πιλότοι είχαν τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν το σύστημα των κινούμενων αεροτομών, DRS, σε δύο ζώνες, φέτος οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως θα έχουν μόνο μία στη διάθεσή τους.

Τα κύρια χαρακτηριστικά της πίστας είναι οι μεγάλες ευθείες αλλά και οι αργές στροφές, με τα μονοθέσια να απαιτούν άψογη συμπεριφορά των φρένων τους, καθώς από τα 300 χλμ. την ώρα πέφτουν κατευθείαν στα 120 χλμ. Η υψηλή κάθετη δύναμη δεν δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ η υποστροφή γίνεται συνήθεια στους πιλότους.

Η πίστα του Καναδά αποτελείται από 14 στροφές, έξι δεξιόστροφες και οχτώ αριστερόστροφες. Οι πιλότοι θα διανύσουν 305.270 χιλιόμετρα, γυρίζοντας 70 φορές την πίστα μήκους 4.631 χιλιομέτρων.

Η μέγιστη ταχύτητα που αποκτούν τα μονοθέσια είναι 315 χλμ. την ώρα, λίγο πριν την ευθεία τερματισμού, ενώ η στροφή 10 είναι η πιο αργή, καθώς οι πιλότοι μπαίνουν με 56 χιλ. την ώρα. Η πιο δύσκολη στροφή είναι η ένατη, στην οποία οι πιλότοι δέχονται δυνάμεις 3.59 G.

Αριθμοί…

Στο πρώτο σκαλί του βάθρου πέρυσι ανέβηκε ο Τζένσον Μπάτον. Από το 2000 ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ παίρνοντας τέσσερις φορές την καρό σημαία, ενώ για το χατ τρικ πηγαίνει ο Λιούις Χάμιλτον.

Εδώ μπορείτε να κάνετε μία βόλτα στον Καναδά με τον Μαρκ Γουέμπερ:



Οι νικητές του γκραν πρι στον Καναδά από το 2000:

2010, Μπάτον
2009, Χάμιλτον
2007, Χάμιλτον
2006, Αλόνσο
2005, Ραϊκόνεν
2004, Σουμάχερ
2003, Σουμάχερ
2002, Σουμάχερ
2001, Ρ. Σουμάχερ
2000, Σουμάχερ

Ο ταχύτερος χρόνος έχει πραγματοποιηθεί από τον Ρούμπενς Μπαρικέλο το 2004.

Σταυρούλα Σάββα

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube