Η συντριπτική πλειοψηφία των ποδοσφαιρόφιλων στον πλανήτη λατρεύουν να παρακολουθούν την Μπαρτσελόνα. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που «ανάγκασε» τα ΜΜΕ να ακολουθούν την "Μπάρτσα" και τους «αστέρες» της σε κάθε τους βήμα, τόσο εντός, όσο εκτός γηπέδων.
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα του πανεπιστημίου της Ναβάρα, οι Καταλανοί βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας με τις ομάδες που είχαν καθ’ όλη την διάρκεια της σεζόν τα «φώτα» από τις κάμερες και τους φωτογράφους στραμμένα πάνω τους.
Η Μπάρτσελόνα είχε και τη φετινή σεζόν την μεγαλύτερη δημοσιογραφική κάλυψη στον κόσμο από όλες τις ομάδες, αφήνωντας πίσω τόσο την «αιώνια» αντίπαλο, Ρεάλ Μαδρίτης, όσο και την πρωταθλήτρια Ευρώπης, Τσέλσι. Οι «μπλαουγκράνα» για τέταρτη συνεχόμενη φορά βρέθηκαν στην κορυφή της έρευνας με 103 πόντους, την ώρα που η «βασίλισσα» ήταν δεύτερη με 79,5 πόντους.
Μάλιστα, η κάλυψη παγκοσμίως της Μπαρτσελόνα δεν έχει οφέλη μόνο στο πρεστίζ και την αίγλη του συλλόγου, αλλά και οικονομικά. Τα έσοδα της ομάδας το 2007 ανέρχονταν στα 290 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα, έχουν εκτοξευθεί στα 491 εκατομμύρια ευρώ.
Οι πρωτιές για τους Καταλανούς συνεχίζονται και σε επίπεδο παικτών, καθώς τα Μέσα ακολουθούν τα βήματα του Λιονέλ Μέσι, περισσότερο από κάθε άλλο ποδοσφαιριστή στον πλανήτη. Σύμφωνα με την έρευνα, ο «Λίο» εμφανίστηκε στα Μέσα 29 φορές περισσότερες από άλλους παίκτες στις διοργανώσεις, που συμμετείχε. Οι Κριστιάνο Ρονάλντο και Ντιντιέ Ντρογκμπά βλέπουν… σκόνη, καθώς ο μεν πρώτος εμφανίζεται 21 φορές περισσότερες από έναν κοινό παίκτη, ενώ ο Ιβοριανός επιθετικός περίπου 13.
Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο παίκτης με την μεγαλύτερη δημοσιογραφική κάλυψη, στο τέλος κατακτά και τη «Χρυσή μπάλα». Απομένει να δούμε αν θα επαληθευτεί και φέτος με τον Αργεντινό μεσοεπιθετικό.
Επιμέλεια: Αποστόλης Σπυρόπουλος